Toon posts:

Faxen ontvangen RH 7.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag faxen gaan ontvangen op mijn RH7.0 bak.
Ik draai de 2.4.0 kernel en mijn ISDN kaart wordt al netjes herkent.
Als er nu gebeld wordt staat er in /var/log/messages iets van nummer -> nummer (ignored).

Ik heb geprobeerd om het programma fax2send te installeren. Op zich is dit een heel mooi pakket, maar ik weet niet helemaal welke "modempoort" ik in moet geven.

Ik heb nu ingesteld dat ie /dev/ttyI0 moet gebruiken, maar volgens mij kan ie nu het "modem" niet initialiseren.

Volgens de documentatie zou dit ISDN modem (Gazel) wel compatible moeten zijn met de software...

Alvast bedankt voor alle hulp ...

Gr. Rob

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas een Gazel ISDN kaart, die wordt wel ondersteunt, maar niet door Capircvd. :(

In fax2send staat dat die kaart wel ondersteunt wordt, dus had ik gehoopt dat iemand het al wel gelukt was ...

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Zoek eens op hylafax dan! Nooit zelf geprobeerd, maar vink raadt het veel mensen aan. :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ja maar hylafax is voor analoog... Anders had ik het al wel geroepen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad ook al even met Hylafax aan t klooien geweest, maar dat werkt ook niet ... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden :)
Ik gebruik nu Fax2email van KPN.
Ik heb een van mijn MSN's direct doorgeschakeld naar het faxnummer dat ik van fax2email heb gekregen.

Ik krijg dan de fax binnen als een e-mail die ik weer gewoon kan uitprinten ...

Het si niet de meest ideale oplossing, maar t werkt wel :+

Verwijderd

Is efax misschien iets?
Pagina: 1