Hey ik heb een laptop met wireless en een linksys wrt54gs router en t werkt maar ik het internet wisseld af en toe ineens van Mbps ! soms 1 soms 24 soms 36 soms 54 enz enz. En terwijl dat gebeurt heb ik dus ff geen internet. Dit gebeurt soms heel vaak, elke 5 minuten en soms ook weer heel af en toe. Iemand een idee hoe dit kan komen en of ik die snelheid ook vast kan zetten oid? zodat ik niet de hele tijd mn internet verlies? verder is de snelheid hier prima, 800kb/s download en 150kb/s upload en rond de 1200 conn/min. Volgens mij was internet wel slomer toen ie zonet weer op 1Mbps stond. Nu staat ie weer op 54 en is t wel snel.
wat dacht je van signaal?
lijkt me een redelijke indicatie als je snelheid terugloopt.
lijkt me een redelijke indicatie als je snelheid terugloopt.
De snelheid word gevarieerd wanneer de signaal sterkte afneemt. Dat is geheel normaal. Het is niet normaal dat je dan de connectie helemaal kwijt raakt. Hoe ver zit je van de router / het accesspoint af?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
het signaalsterkte blijft de hele tijd 100% en de router staat in de woonkamer zon 4 meter van me vandaan.. dus daar kan t niet aan liggen denk ik..
Ik heb wel met EvID4226Patch de max connections van windows van 10 naar 100 gezet. zou t kunnen dat de wireless kaart( een intel 2200BG) of mijn router daarover struikeld?
(update) ik heb net de max connections weer naar 50 gezet en nog steeds t zelfde probleem.
Gek want vanochtend had ik er helemaal geen last van. De laptop staat wel al de hele dag aan, zou t kunnen dat de wifikaart overhit is ofzo?
Ik heb wel met EvID4226Patch de max connections van windows van 10 naar 100 gezet. zou t kunnen dat de wireless kaart( een intel 2200BG) of mijn router daarover struikeld?
(update) ik heb net de max connections weer naar 50 gezet en nog steeds t zelfde probleem.
Gek want vanochtend had ik er helemaal geen last van. De laptop staat wel al de hele dag aan, zou t kunnen dat de wifikaart overhit is ofzo?
[ Voor 26% gewijzigd door blacknoise op 19-11-2006 22:46 ]
Ik zou zowieso even de laatste Intel drivers installeren voor die wifi kaart.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Kan het zijn dat er meer accespoints in de buurt staan die op het zelfde kanaal zitten?
Dat wil namelijk nog wel eens storen.
Dat wil namelijk nog wel eens storen.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Het enigste netwerk wat ik hier ontvang met mn laptop is mijn eigen, maar ik weet wel dat toen ik hier een keer 2 linksys54gs'en had staan ik hier 3 draadloze routers ontving toen ik de ene linksys als client had ingesteld. Het valt me ook op dat de verandering in bitrate ALTIJD een vaste volgorde heeft:S eerst 54 dan 36 dan 24 en dan 1 mbps en dan gaat ie weer naar 54. Ik heb t een tijdje in de gaten gehouden en de hele tijd was t precies dezelfde volgorde.
terwijl de datarate veranderd verwdijnt ook de netwerknaam in het status paneel van de netwerk verbinding
terwijl de datarate veranderd verwdijnt ook de netwerknaam in het status paneel van de netwerk verbinding
[ Voor 44% gewijzigd door blacknoise op 19-11-2006 23:10 ]
Misschien is dit een bekend probleem met de WRT54GS?
Probeer eerst even nieuwe drivers voor je WLAN kaart en een
nieuwere firmware versie van de WRT54GS te vinden en te installeren.
Probeer eerst even nieuwe drivers voor je WLAN kaart en een
nieuwere firmware versie van de WRT54GS te vinden en te installeren.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Magnetrons willen ook graag een WiFi netwerk storen.
Heb je andere kanalen geprobeerd?
Heb je andere kanalen geprobeerd?
T lag idd aan de drivers van de wlan kaart van de laptop. ik heb ze geupdate en nu heb ik niet 1 keer uitval meer gehad, en hij blijft nu ook op 54mbps staan
De oude drivers waren gewoon super wack
Eerst zelf proberen (vooral drivers) en dan pas advies vragen. 't is hier geen helpdesk.
Pagina: 1