Geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Hoi allemaal,

rond 1 uur 's middags werkte het geluid uit mijn headset (aangeslote aan de voorkant van mijn pc) nog prima, toen ik 's avonds mijn stereo aansloot aan de achterkant van de pc en het ging testen, kwam er nergens meer geluid uit, ook niet uit de headset !!

kdacht dat t wel aan vista zou liggen of een virus o.i.d. (heb nog geen AV omdat Vista NOD32 nog niet ondersteunt) dus ik probeerde een linux LiveCD (DSL -> Damn Small Linux), daar werkte het ook niet !!!

Toen ging ik in de bios neuzen, misschien dat daar plotseling iets was veranderd (wat eigenlijk nergens op slaat want ik had 'm tussen die middag en de avond niet uitgezet/gereboot), daar stond ook alles goed..

Nou zou het dus wel een Hardware probleem moeten zijn, maar ik heb een onboard geluidskaart, en de connectie op het moederbod naar de voorkant, zit heeel ergens anders dan de connectie op het moederbord naar de achterkant, hoe kan de een de andere dan hebben beinvloed ?

Ik zit nu dus te denken aan kortsluiting o.i.d. (luie ik heb natuurlijk niet de PC uitgezet toen ik de stereo aan sloot).. maar kan dit bij een onboard geluidskaart zodat de rest van de kaart daar echt niets van merkt ?? doorgebrand lijkt me dan dus ook onwaarschijnlijk..

Iemand ideeen/suggesties?

Verder heb ik trouwens ook nog de drivers verwijderd en niet-Windows drivers geinstalleerd: Drivers van de CD-Rom van het mobo.
Ik heb een systeem herstel van voor de aansluiting van de stereo uitgevoerd.
Ik heb alles gecheckt op mute.. en de kabels gecheckt, en de headset gecheckt of hij wel werkt op een andere PC.. en dat deed hij gewoon
overigens werkt mijn stereo nog steeds op CD en Tuner functie..