Pioneer dv 696 luidruchtig loopwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik plaats toch even een apart topic over deze speler. Ik heb hem nu sinds donderdag en we kunnen het er over eens zijn dat het technisch een geweldig ding is. Hij speelt alles en heeft alle benodigde instelmogelijkheden.

Echter vind ik persoonlijk het loopwerk super luidruchtig. Als ik even een film / cd op pauze zet is hij tot zeker een meter of 3 van de speler nog goed te horen. Ik heb al een dempingsmat onder en op de speler geprobeerd maar dat helpt niet. Het geluid lijkt vanachter het klapklepje van de la te komen.

Graag hoor ik van andere gebruikers hun ervaring hierover. Is mijn speler gewoon kaduk of is dit normaal voor dit type ? ik erger me er wel behoorlijk aan en overweeg hem terug te brengen. Ik zou alleen niet weten welke andere speler ik dan weer moet nemen.

Dus graag gebruikerservaringen over deze speler (op kieskeurig heb ik al een review gevonden van iemand de exact hetzelfde had, verder geen reacties gezien)

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:54
Ik heb ook een Pioneer DV696 maar ik heb er zeer weinig last van. Vanaf 1 meter hoor ik het een beetje (op pauze) maar zelfs dat is acceptabel te noemen. Ik stoor mij er op 2 à 2,5 meter totaal niet aan. Dus waarschijnlijk is het probleem niet bij alle spelers van dit type.

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

ik stoor mij er ook niet aan;. Hij maakt wel degelijk meer geluid dan mijn vorige Denon speler, maar ach. Voor dit geld is het een prima speler. :)

• Ray
ik begrijp dat het natuurlijk ook behoorlijk persoonlijk is. Mijn vorige dvd20 hoorde je gewoon niet of nauwlijks en deze toch duidelijk. Hij staat ook vrij in de ruimte opgesteld dus ....

Kijk voor het geld kan je niets zeggen. Toch geef ik dan liever meer uit als ik er eentje heb met dezelfde mogelijkheden maar dan wel stil

alternatief is de

HK dvd 37, maar die heeft media lees problemen
Denon 1730,pakt ook niet alle media en is helaas niet te koop via de dealer van de pioneer (en geld terug zal wel niet lukken)
marantz dv 6600, is nog niet bekend om het hem regiovrij te krijgen, over media ook geen info

Ik wil gewoon deze maar dan stil :(

• Ray
update (subtiele kick...)

vandaag met pioneer gebeld. Hun is het probleem onbekend. Volgens hun hebben alle speler een bepaalde noise standaard en daar valt ie natuurlijk onder. Tja dat het tegenwoordig in een koektrommel zit en daardoor wat meer kabaal maakt is natuurlijk logisch.

Ff met de dealer gebeld maar daar kwam ik nog niet veel verder. Ik kan hem natuurlijk omruilen maar een vergelijkbare speler met alle opties hebben ze ook niet .....

Zijn er echt niet meer tweakers met deze player die me raad kunnen geven ????

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15

Magic666

No one's neighbour!

Heb de speler een aantal dagen maar ik kan jou probleem niet bevestigen...

Voor de rest een prima speler zeg ik! Vooral LOTR in dvd-audio :) ;)

• Ray
ik heb hem na lang wikken en wegen besloten te houden. Heb ondertussen wel het laadje wat gedempt en de onder een bovenkant. Veel maakt het niet uit en ik erger me er nog steeds aan. Dus ik het een vaste procedure gemaakt, versterkers etc alles klaar, dan dvd speler aan, dvd erin en kijken. tijdens pauze niet op letten en na film kijken direct uit :) dan is het wel te doen. .... toch maakt het ding veel kabaal. Ik heb ook nog wel wat andere reviews gevonden waar dit in bevestigd wordt

• Wirehead
  • Laatst online: 22-11-2025
Is het effectief het loopwerk? Of is het de behuizing die meedreunt? Je zou eens kunnen kijken als loodbitumen een oplossing brengt?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gisteravond de speler aangedaan (de rest stond uit, alleen het tikken van de klok was hoorbaar :P), het enige wat ik hoorde was een zacht gezoem als ik met mijn oor bijna tegen de speler stond.... (mijn oude pioneer maakte beduidend meer "herrie")

Een dvd-a aangezet (zonder geluid) geen verschil in herrie/gezoem. Op pauze gezet idem dito.

Lijkt erop dat jou speler echt een defect heeft...

• Ray
het is bij mij zeker niet de behuizing maar effectief het loopwerk. Het blijft natuurlijk subjectief. Maar ik hoor het wel degelijk. Mijn overige spelers hk dvd 20, pioneer 717 hoor je gewoon NIET.

Hoe gaat het bij jou dan bij het laden van de dvd, daar hoor ik toch duidelijk de laser diverse malen heen en weer raggen (okz natuurlijk niet de laser zelf maar het loopwerk deel er van :))

zie ook:
http://www.amazon.de/Pion...ang-schwarz/dp/B000F5CWC4

http://www.kieskeurig.nl/...E477CC125715E0043B094.htm

kijk ik kan natuurlijk nog eens naar de winkel gaan om een andere te 'beluisteren' maar ik ben bang dat het toch puur met de bouw te maken heeft.

Daarnaast is plaatsing ook erg van belang en natuurlijk de kwaliteit van je oren (no offense enzo hoor...) maar die zijn bij mij erg goed (daarentegen zie ik vrijwel geen ene moer zonder lenzen :+ )

[ Voor 39% gewijzigd door Ray op 29-11-2006 08:12 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De enige keer dat ie "herrie" maakt is idd als ie voor het eerst een dvd aanzwengelt maar dat is dan ook alles. (en dat deed mijn ouwe pioneer ook) Zoals gezegd is die voor de rest stil.

Op kieskeurig zie ik 3 negatieve reacties waarvan 1 met jou probleem... heb ik dus niet.

1 die vind dat de dvd-audio kwaliteit niet goed is, hier draait momenteel LOTR the complete recordings van dvd-audio en ik kan er werkelijk niks anders van maken dan: GE_WEL_DIG!

En 1 waarbij de divx het niet goed doet, heb ik nog niet getest en zal ik waarschijnlijk ook niet doen ;)

Misschien ruilen en in de winkel alvast luisteren of die herrie maakt?

• Ray
ik heb ondertussen een audiovriend die een eigen zaak heeft gevraagd ook eens objectief te luisteren (hij heeft toevallig de 696 eergisteren ingekocht). Daarnaast is het lastig om in de winkel te luisteren waar ik hem vandaan heb (versloot, arnhem) want die zitten midden in het centrum en het is er dus altijd lawaaiig en dan hoor je het dus niet.
Nogmaals het is geen klereherrie maar als het stil is in huis hoor ik hem gewoonweg draaien en ik ben zo iemand die zich daar dus aan stoort :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Laat maar weten wat de uitkomst is :)

Verwijderd

Ik hoor hem niet eens om eerlijk te zijn, maar ik ben de 360 gewend kwa geluid en dat was gewoon TE erg.
Pagina: 1