Onboard geluidskaart: Line-in volume niet in te stellen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (zo te zien bekend) probleem:

Ik heb een Intel 82801BA/BAM geluidskaart (onboard) op mijn laptop met een uitgang (line-out) en ingang (microfoon)...

Nu wil ik hier een extern geluidsapparaat op aansluiten en kunnen opnemen via de PC.
Ga er van uit dat dit een apparaat is met enkel een line-out en dus niet aan te passen is qua uitgangsvolume... de juiste volume moet dus worden bepaald op de computer zelf.

Normaal gesproken zou ik dit dus doen via:
1. Speakericoon (icoon bij klok)
2. Opties
3. Eigenschappen
4. Opnemen
5. Microfoon selecteren en hierbij de volume aanpassen tot deze de gewenste waarde heeft bereikt.

Het probleem is nu dat dit niet lukt, waar ik ook aan draai, of het nou Microfoon is of een andere kanaal die bij opnemen staat, niets zorgt ervoor dat de volume aangepast kan worden...

Voor de duidelijkheid, de output van de geluidsbron staat te hard, dus de instellingen op de PC moeten omlaag...

Ik lees vaker over dit probleem alleen de oplossingen zijn niet duidelijk of werken niet op mijn PC...

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ehm, je wilt van een extern apparaat opnemen via je MIC-in :? Die is mono he, dat weet je :)
Wat jij nodig hebt is een line in, en die zit er zo te horen niet op. Dus ben bang dat je het goede op de verkeerde manier probert te doen, los van het feit dat je mic niet wil wua volumeregeling.

Een oorzaak daarvan zou ik wellicht zoeken in een evt automagische herkenning van de aangesloten apparaten icm het feit dat je mic-ingang mono is en je plugje stereo, maar zeker weten doe ik dat niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Die Mic ingang hoeft niet Mono te zijn hoor, die kan best stereo zijn. Alleen is de output van je externe apparaat dermate hoog (ter vgl. 2,5 mV tov 250 mV) dat je dit niet zonder electronische hulp kan wijzigen. Bovendien zal je signaal ruis verhouding belabbert worden en je zult een hoge mate van ruis ondervinden.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
de line-in is nooit te wijzigen voor zover ik weet omdat je dan met je versterker (die je er eventueel op aansluit) het geluid kan regelen. en op 2 plaatsen geluid regelen is *k*u*t*

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Die is naar mijn idee prima te regelen dus wat thijs_cramers zegt klopt niet. Ik heb tot nu toe geen PC meegemaakt waar het niet bij kon. (het kan eventueel aan je driver liggen)

kijk anders maar eens op:
http://www.esdl.co.uk/body/invriaa/invriaa.htm
of op
http://www.google.nl/sear...o+phono+converter&spell=1

Meh ...

Pagina: 1