Toon posts:

Hij sharet niet alle folders...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een draadloos netwerk opgezet tussen 2 pcs, en ben er eindelijk in geslaagd om files te sharen tussen de twee pc's. Echter, hij sharet niet ALLE folders. Hij geeft dan de volgende melding:
\\COMPUTERNAAM\FOLDER is niet toegankelijk.U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Toegang geweigerd.
Ik weet niet waarom hij de ene folder wel sharet en de andere niet. Zo was m'n eerste theorie dat ie geen standaardmappen wil sharen, zoals "Mijn Muziek", maar mappen zoals "Smileys" sharet ie ook niet. Daarintegen heeft ie met "School" geen moeite. Een map in Program Files sharede hij ook zonder problemen.

Overigens laten beide firewalls de computers toe.

Ik heb niet echt geprobeerd actief terug te sharen, de paar testfolders die ik terugsharede kon hij zonder problemen accessen.

Ik zit op een draadloos netwerk, Sitecom errm. Nogiets. Doet het er echt toe? *is na 6 uur met dat ding gekloot te hebben eigenlijk wel klaar met het heen-en-weergeloop* Verder is het allemaal Windows XP Home.

Bedankt voor de tijd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens naar FAQ - Netwerken en naar [Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies
Ik denk dat je dan een heel stuk verder komt. Dikke kans dat zeker de laatste je meer duidelijkheid zal geven over het hoe en wat, want er gaat hier zeker iets mis met rechtenkwestier :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, heb het gelezen. Ik heb al die dingen geinstalleerd die je geinstalleerd moest hebben (files en printers sharen etc.) die in de FAQ genoemd worden. Als het goed is staat ook alles goed ingesteld, ook bij TCP/IP enzo, dat heb ik ook al zestig keer gecheckt. Uiteraard is er dus nog IETS mis, anders zou ie het wel doen.. Maar allemachtig.. Waarom zo ingewikkeld..
Wat nu lullig is, is dat het delen van een 'My Documents' map lastig gaat, omdat die niet gelezen mogen worden door andere users, vanwege standaard leesrechten lokaal op de server (let wel: wel door alle administrators). Als je die gaat delen kan dat dus gewoon niet, omdat de permissies fout staan. Dit kan je oplossen door de permissies te veranderen, lees even door.
Dit stond in de Windows 2000/Xp File Sharing guide. Wordt daarmee bedoeld dat alleen een administrator de My Documents op Share kan zetten, of wordt ermee bedoeld dat alleen een admin die map kan ophalen? Ik had al gefigured dat die map gewoon niet gedeeld kan worden vanwege veiligheidsredenen, want zodra ik 'm heb gedeeld op de pc beneden en hier boven wil ophalen, hij diezelfde melding geeft als in mijn bericht. Ik ben admin op beide pc's.

Als workaround wou ik dus de mappen IN My Documents individueel sharen. Een map, School was het geloof ik, die ik had geshared nog VOOR ik het briljante idee kreeg om gewoon heel My Documents te sharen, sharede dus perfect, ook NADAT ik heel My Documents had geshared. Maar alle mappen die ik NA het sharen van My Documents wou sharen en die IN My Documents staan, daar geeft hij die foutmelding bij.

Ik heb overigens XP Home, en het zal daar wel aan liggen dat ik dat 'Gemakkelijk Delen' ofzo in Mapopties niet heb, dat heb ik al eerder geprobeerd te vinden, omdat ik toen ook een FAQ wou volgen.. En, zou het nou echt zoveel uitmaken dat ik Gemakkelijk Delen (ofzo) gebruik in plaats van ingewikkeld te gaan doen zoals gesuggereerd in die guide?

Heel erg bedankt. Misschien moet ik maar alle zooi op de benedencomputer kopieeren naar een andere map en kijken of dat WEL werkt, maar dat is ook weer zo omslachtig. =_=

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb alle mappen in My Documents verplaatst naar een nieuwe map gewoon onder C:\ en nou doet 'ie het. Neemt niet weg dat dit niet de bedoeling mag zijn. Oplossingen om gewoon mappen die onder My Documents staan te kunnen sharen nog steeds zeer gewaardeerd.