Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 19:20

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Is het mogenlijk om de Philips sla5520 aan te sluiten op een NAS systeem? Ik wil de Philips aansluiten op een Linksys NSL2U. Maar vindt in de gebruikershandleiding nergens info om gebruikersnaam en WW van de Linksys NSLU2 in te voeren.

Of zijn er gelijksoortige apparaten die het wel kunnen ?

macOS 15.5

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Niemand ?? die de philips heeft

macOS 15.5

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-11 13:42

Paddo

¿Ik hier?

Helaas kan ik je niet helpen maar ben erg nieuwsgierig! Ik krijg namelijk ook een SLA 5520 binnenkort en wil niet continu een PC aan laten staan om wat MP3tjes af te spelen beneden.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is op GoT nauwelijks wat te vinden over dit apparaat. Mocht je hier geen antwoord krijgen kun je natuurlijk ook altijd even contact opnemen met Philips. Die kunnen je het ongetwijfeld vertellen.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Volgens mij moet dat kunnen met software van Twonkyvision.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Paddo schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:44:
Helaas kan ik je niet helpen maar ben erg nieuwsgierig! Ik krijg namelijk ook een SLA 5520 binnenkort en wil niet continu een PC aan laten staan om wat MP3tjes af te spelen beneden.
Ik denk dat ik m ergens probeer uit te halen met de mogenlijkheid om m terug te brengen. Zelf kunnen testen is natuurlijk de beste probeermethode. ;)

Maar gebruikerservaringen blijven altijd welkom. Planet heeft een actie gehad dat je de philips cadeau kreeg bij een nieuw abbonement..

macOS 15.5

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Hiervoor heb je zoals gezegd een UPnP server zoals Twonkyvision nodig. Kun je proberen (en kopen) via www.twonkyvision.de

Beschrijving om 't op de NSLU2 te laten draaien: http://www.nslu2-linux.org/wiki/Applications/TwonkyVision

Ik heb zelf een SL400i en SLA5500, en Twonkyvision draait bij mij op een Asus WL500g Deluxe router. Werkt prima, dus het is een kwestie van Twonkyvision software kopen en draaien maar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
troftnom schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:08:
Volgens mij moet dat kunnen met software van Twonkyvision.
Ik kan toch geen software laten draaien op mijn NSLU2? Zal eerst de philips moeten vertellen dat hij op de NSLU2 moet kijken voor de mp3 die ie moet afspelen..

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

error33 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:58:
Ik kan toch geen software laten draaien op mijn NSLU2? Zal eerst de philips moeten vertellen dat hij op de NSLU2 moet kijken voor de mp3 die ie moet afspelen..
Nee, zodra de UPnP media server draait (Twonkyvision) vind je SLA5520 die automatisch. Idem als je een UPnP media server op je PC draait (ook Twonkyvision, of Windows Media Connect). Op de CD bij je SLA5520 staat de Philips Media Manager. Als je de handleiding had gelezen dan had je dit geweten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Exirion schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:59:
[...]

Nee, zodra de UPnP media server draait (Twonkyvision) vind je SLA5520 die automatisch. Idem als je een UPnP media server op je PC draait (ook Twonkyvision, of Windows Media Connect). Op de CD bij je SLA5520 staat de Philips Media Manager. Als je de handleiding had gelezen dan had je dit geweten.
Dit is toch juist het probleem :/ . Er staat geen PC aan op het moment dat ik naar mijn MP3tjes wil luisteren. Wel draait er een Linksys NSLU2 met daaraan een HD gekoppeld....

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

error33 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:07:
Wel draait er een Linksys NSLU2 met daaraan een HD gekoppeld....
Daarop even die Twonkyvision media server installeren en dan is je NSLU2 een media server. Alle UPnP media clients in je huis vinden 'm dan automatisch.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Misschien wel handig als je de links die geplaatst worden eens volgd, zodat je ziet wat je mogelijkheden zijn? Heb nu het idee dat je niet eens de moeite neemt om de oplossing die gegeven worden doorneemt.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
troftnom schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:59:
Misschien wel handig als je de links die geplaatst worden eens volgd, zodat je ziet wat je mogelijkheden zijn? Heb nu het idee dat je niet eens de moeite neemt om de oplossing die gegeven worden doorneemt.
Ok moet toegeven dat ik te vlug was met lezen en dit gemist had in de post SORRY :'(

Beschrijving om 't op de NSLU2 te laten draaien: http://www.nslu2-linux.org/wiki/Applications/TwonkyVision

Heb de Pilips nu een uur in huis met de optie om m terug te mogen brengen. Ga dus vol goede moet twonky proberen !!!!

hoop wel dat ik m`n data die ook op de HD staat ook gewoon kan blijven benaderen.

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

error33 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:33:
hoop wel dat ik m`n data die ook op de HD staat ook gewoon kan blijven benaderen.
Ja, alles blijft verder gewoon werken zoals het nu werkt.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:26:
[...]

Ja, alles blijft verder gewoon werken zoals het nu werkt.
Das goed nieuws, Ga het proberen.

macOS 15.5

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Tot dusver ging het goed. Loop nu vanst in het scherm van twonkymedia installatie. Hij begint aan de instal maar hij stopt met de mededeling invalid user or pasword. Deze zijn wel goed want ik kan gewoon in de NSLU2 komen voor de data te benaderen :?

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

error33 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:33:
Tot dusver ging het goed. Loop nu vanst in het scherm van twonkymedia installatie. Hij begint aan de instal maar hij stopt met de mededeling invalid user or pasword. Deze zijn wel goed want ik kan gewoon in de NSLU2 komen voor de data te benaderen :?
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Welke install scherm van Twonkymedia? Ik neem aan dat je deze stappen hebt gevolgd:
1. Purchase TwonkyVision media server.

2. Install Unslung firmware

3. Create /unslung directory (if doesn't exist) (Optional - create /share/hddvfat directory for FAT32 hard drive use) on the NSLU

4. Create /opt/twonk directory

5. Modify mediaserver.ini file for NSLU (you can use the Windows version of TwonkyVision to create the file, or type ./opt/twonk/mediaserver to start the mediaserver, which will create the file)

6. Copy mediaserver executable (NSLU2 directory in zipfile) and ini file to /opt/twonk directory

Note: if you are only streaming music, you can just use the musicserver executable to save space

7. Create rc.local file in /unslung and modify as follows (this will mount FAT32 drives and start the mediaserver)

Note: if you are going to use the musicserver executable instead of the mediaserver
change the last line from mediaserver to musicserver

#! /bin/sh
/bin/mount -t vfat /dev/sda1 /share/hddvfat > /dev/null
/bin/mount -t vfat /dev/sdb1 /share/flash > /dev/null
chdir /opt/twonk
/opt/twonk/mediaserver &
chdir /
return 1

8. Optional - create rc.xinetd file in /unslung and modify to enable telnet (see unslung readme file)

9. You are done. If your ini file is correct your UPnP device should find the NSLU on the network
Als je dit doet dan moet je SLA5520 de server gewoon vinden zodra je NSLU2 opnieuw is opgestart.

Leg eens preciezer uit wat je gedaan hebt en waar je vast zit?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nog simpeler tegenwoordig zie ik:

http://www.twonkyvision.d...4.1/twonkymedia-nslu2.zip

In die file zit een NASSetup.exe en daarmee moet 't nog makkelijker gaan.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Ik heb de nslu2 geupdate met Unslung-5.5-beta. Dit is allemaal goed gegaan. Kan nog gewoon bij mijn data komen enz.

Nu ben ik de volgende stap aan het doen. Altans als ik de site van Twonkyvision volg.

Daar wordt m everteld dat ik het bestand NASSetup.exe moet opstarten en de stappen volgen. Maar als ik dat doe vul ik netjes het ip adres van de NSLU2 in met de gebruikersnamen en WW. En daar gaat het mis.

Nu heb ik zojuist met telnet (is geheel nieuw voor me) geprobeerd in te loggen maar dat lukt via telnet ook niet.

Als ik de NSLU2 gewoon inlog werken de gebrnaam en WW wel ?

ps zoals je wel al opgevallen zal zijn ben niet zo`n kei op dit gebied. :'(

macOS 15.5

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
als je twonkyvision koopt kan je gewoon de versie voor de nslu2 downloaden. dit werkt gewoon goed en ik gebruik het al een hele tijd

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:27:
Nog simpeler tegenwoordig zie ik:

http://www.twonkyvision.d...4.1/twonkymedia-nslu2.zip

In die file zit een NASSetup.exe en daarmee moet 't nog makkelijker gaan.
Jep dat is m waar ik mee aan het stoeien ben....

macOS 15.5

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Blueone schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:35:
als je twonkyvision koopt kan je gewoon de versie voor de nslu2 downloaden. dit werkt gewoon goed en ik gebruik het al een hele tijd
Volgens de site is de 30 dagen versie precies hetzelfde. Wat heb jij gebruik bij Gebnaam en WW.

Standaard staat daar ROOT als gebruikersnaam.

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

error33 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:37:
Volgens de site is de 30 dagen versie precies hetzelfde. Wat heb jij gebruik bij Gebnaam en WW.

Standaard staat daar ROOT als gebruikersnaam.
Is het geen 'admin'?

Heb ook nog even verder gezocht naar instructies:

http://howtotwonky.pbwiki.com/Hard%20Drive%20Installation

Moet toch wel lukken denk ik ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 23-11-2006 22:15 ]

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:13:
[...]

Is het geen 'admin'?

Heb ook nog even verder gezocht naar instructies:

http://howtotwonky.pbwiki.com/Hard%20Drive%20Installation

Moet toch wel lukken denk ik ;)
Die pagina had ik ook gevonden. Heb al vanalles geprobeerd wat betreft wachtwoorden. Ik ga voor vandaag maar eens stoppen morgen weer vroeg op voor het werk. En heb nog 6 dagen voordat ie terug moet als het niet lukt.

Bedankt alvast voor alle hulp :)

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Weet je wel zeker dat de Telnet daemon draait op de NSLU2?

Afbeeldingslocatie: http://howtotwonky.pbwiki.com/f/enable_telnet.png

Je krijgt het nog wel voor elkaar :)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb debian op de nslu2 staan dus bij mij was heel de installatie anders.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Blueone schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:57:
ik heb debian op de nslu2 staan dus bij mij was heel de installatie anders.
Toen ik een NSLU2 geinstalleerd heb (1.5 jaar geleden) moest je alles met unslung ook nog handmatig doen, dus er is wel een hoop verbeterd :)

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:47:
Weet je wel zeker dat de Telnet daemon draait op de NSLU2?

[afbeelding]

Je krijgt het nog wel voor elkaar :)
telnet had ik handmatig aangezet op de manier zoals op de foto.

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

error33 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:51:
telnet had ik handmatig aangezet op de manier zoals op de foto.
Gebruik je in je PC of router een firewall? Het zou kunnen dat het Telnet verkeer ergens wordt gefilterd zodat het niet lukt om verbinding te maken.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Exirion schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:59:
[...]

Gebruik je in je PC of router een firewall? Het zou kunnen dat het Telnet verkeer ergens wordt gefilterd zodat het niet lukt om verbinding te maken.
Nee er zit nergens een firewall tussen. alleen een switch staat tussen pc en NSLU2.

Ik zie nu wel dat er een vinkje gezet kan worden bij Enable UPnP support LINK

Zou dit iets uit kunnen maken? Straks thuis meteen proberen tussen het eten en de volgende afspraak. Heb het Eigenlijk veel te druk om dit leuke ding aan de praat te krijgen maar laten we hopen volhouder wint :)

macOS 15.5

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Helaas nog steeds zoekende naar de oplossing om m werkend te krijgen.
Steeds loop ik vast met het volgende scherm.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/errorforum/nassetup.jpg

wat ik ook voor een gebruiksersnaam en ww probeer ??

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

error33 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:00:
wat ik ook voor een gebruiksersnaam en ww probeer ??
Dit vond ik:
>Having looked at the scripts used by NASSetup I can see that they enable
>Telnet on their own (no need to go to /Management/telnet.cgi in the NSLU2
>GUI). They use the default username (root) and password (uNSLUng), which
>explains why no drive can be attached. Then they appear to use FTP to do
>other stuff, and several scripts are employed (this is all way over my
>head).

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Blueone schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:35:
Dit maar gedaan, maar krijg gewoon dezelfde versie als de trail versie. Met dezelfde probleempjes :( :(

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

error33 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:58:
Dit maar gedaan, maar krijg gewoon dezelfde versie als de trail versie. Met dezelfde probleempjes :( :(
Misschien toch 's hier kijken:

http://www.twonkyvision.de/forum/viewforum.php?f=8

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Exirion schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:12:
[...]

Dit vond ik:

>Having looked at the scripts used by NASSetup I can see that they enable
>Telnet on their own (no need to go to /Management/telnet.cgi in the NSLU2
>GUI). They use the default username (root) and password (uNSLUng), which
>explains why no drive can be attached. Then they appear to use FTP to do
>other stuff, and several scripts are employed (this is all way over my
>head).

[...]
Beide ROOT en uNSLUng heb ik geprobeerd. Telnet heb ik handmatig aangezet. NASSetup geeft me de melding dat het zelf niet lukt en dat ik dit handmatig moet doen. Dit netjes gedaan. Maar steeds geeft ie weer login incorect :(

Nu heb ik een perfecte handleiding die beschrijft de install van Twonky 3.1 met de NSLU. Maar ik kan alleen de versie 4.1 downloaden :(

macOS 15.5

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zoef

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Weer mogenlijk een stap verder. De instaltool NASSetup heb ik gedraaid met de HD uit. En er gebeurde vanalles. Nu stagneert het weer. bij het einde van de instal kreeg ik het volgende scherm te zien.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/errorforum/na%20inst%20hduit.jpg

Heb de server netjes herstart, zowel met HD aan als Uit.

Als ik nu de regel voor de webinterface wil starten (.... configpage/index.html) Is dit een onvindbare pagina ?

macOS 15.5

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Ja, maar dat is als ik het goed zie voor de volgende stap. Twonky draait en de Philips mag zijn werk gaan doen. Toch ?

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Is het IP-adres van je NSLU2 ineens veranderd?

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Exirion schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:11:
Is het IP-adres van je NSLU2 ineens veranderd?
Ja heb m maar eens naar de default instellingen gezet...

Ik wordt er een beetje :? :? van

Ik zou graag opnieuw willen beginnen maar durf niet zo goed als ik zie wat Redboot allemaal inhoud... Ben hier allemaal niet zo goed in als je al gemerkt had.

macOS 15.5

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

error33 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:39:
Ja, maar dat is als ik het goed zie voor de volgende stap. Twonky draait en de Philips mag zijn werk gaan doen. Toch ?
Nou, wat ik eigenlijk bedoel is dat daar vast wel iemand hetzelfde heeft geprobeerd als jij :) Misschien staat er nuttige ervaringen.

Zoef

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
:) :) Twonky staat er op. Na veel buikklachten hoge hardslag etc. Is het dan toch gelukt :) :) .

Na het weer eens formateren van de HD en het aanpassen van een WW liep het NASSetup.exe programma door vervolgens een reboot en hij starte netjes op.

Nu maar eens verder met het geheel

Sorry de Topic naam wel een beetje afgedwaald

macOS 15.5

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Gefeliciteerd ;) Ik heb de SLA5500 op de slaapkamer staan en het is toch wel een verdomd handig compact ding voor die toepassing. Binnenkort komt de WAK3300 op de markt: een wekkerradio met Streamium-functie. Leuk spul als je niet wil klooien met CD's in de slaapkamer :)

Pagina: 1