[Vista]USB 1.1 poorten werken niet/Geen surround sound

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik heb gisteren de MSDN Ultimate versie van Vista geïnstalleerd als dual boot met XP.

Probleem 1:
Eenmaal opgestart, merkte ik dat de USB 1.1 poorten aan mijn PC (zopas nieuwe PC dus) niet werken, terwijl ze dat in XP wel doen.
Als ik ga kijken in de device manager, zie ik:
-Generic USB hub
-Standard Enhanced PCI to USB controller (2x)
-Standard Universal PCI to USB controller (5x)
-USB Root Hub (7x).

Device Manager geeft ook geen fouten aan op deze hardware.
Het moederbord is een MSI.

Probleem 2:
Ik heb een Soundblaster XFI Music verbonden met een Logitech Z5500 (voorlopig niet verbonden via Digital I/O...). Ik heb de beta drivers van Creative geïnstalleerd. Daarin kan ik kiezen voor een 5.1 setup, en via de speaker-configuratie-test in Vista, komt er uit al mijn speakers geluid.
Echter, wanneer ik dan in WMP muziek afspeel (met speakerstand op de decoder 6 channel direct, wat perfect werkt in XP), komt er enkel geluid uit FrontLeft, FrontRight en de woofer.

Iemand enig idee hoe deze 2 problemen op te lossen?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welke van de 3975 mogelijke revisies en types?
Of denk je dat dat niet handig is om te weten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:54:
[...]

Welke van de 3975 mogelijke revisies en types?
Of denk je dat dat niet handig is om te weten?
MSI P965 Neo-F (Intel 965 cs dus)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan snap ik eventjes niet hoe je bij USB 1.1 poorten komt want die heeft dat bord niet eens meer :)

Ik gok erop dat de chipset infs van Intel er nog niet zijn voor Vista, alhoewel dat toch native zou moeten zijn onderhand...
[edit]
IntelInf installer 8.1.1.1001 op de Intel site biedt wel support voor Vista Beta2, dus je kan het proberen :)

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2006 18:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik gokte erop dat het USB 1.1 poorten zijn, want in wanneer ik in XP er een externe HD aanhang, dan komt er dat de overdracht sneller zou kunnen indien verbonden met een High-speed ingang (voor zover ik weet komt dit toch bij het verbinden op USB 1.1...?)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 16:42
Dan heb je al die tijd op 1.1 snelheden gedraait terwijl het bord 2.0 poorten heeft...

Inderdaad even die chipset drivers installeren die alt-92 noemt.

[ Voor 16% gewijzigd door Chimera op 19-11-2006 19:24 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Kan het dat sommige poorten dan op snelheid van USB 2 draaien en andere op 1.1? Zouden die niet allemaal dezelfde driver gebruiken?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gill schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:16:
Ik gokte erop dat het USB 1.1 poorten zijn, want in wanneer ik in XP er een externe HD aanhang, dan komt er dat de overdracht sneller zou kunnen indien verbonden met een High-speed ingang (voor zover ik weet komt dit toch bij het verbinden op USB 1.1...?)
Tenzij je disk slechts 1.1 doet :) een 1.1 device op een 2.0 poort geeft hetzelfde effect namelijk.

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Nee, het gaat om een nieuwe LaCie 250GB externe HD. Aangesloten op sommige van de poorten zegt Windows XP dus dat het apparaat beter kan functioneren indien aangesloten op een Hi-speed poort (en effectief de poort draait echt op USB 1.1 snelheid, heb ik getest), aangesloten op een van de andere poorten werkt het aan USB 2.0 snelheid...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Pagina: 1