Ik heb gisteren de MSDN Ultimate versie van Vista geïnstalleerd als dual boot met XP.
Probleem 1:
Eenmaal opgestart, merkte ik dat de USB 1.1 poorten aan mijn PC (zopas nieuwe PC dus) niet werken, terwijl ze dat in XP wel doen.
Als ik ga kijken in de device manager, zie ik:
-Generic USB hub
-Standard Enhanced PCI to USB controller (2x)
-Standard Universal PCI to USB controller (5x)
-USB Root Hub (7x).
Device Manager geeft ook geen fouten aan op deze hardware.
Het moederbord is een MSI.
Probleem 2:
Ik heb een Soundblaster XFI Music verbonden met een Logitech Z5500 (voorlopig niet verbonden via Digital I/O...). Ik heb de beta drivers van Creative geïnstalleerd. Daarin kan ik kiezen voor een 5.1 setup, en via de speaker-configuratie-test in Vista, komt er uit al mijn speakers geluid.
Echter, wanneer ik dan in WMP muziek afspeel (met speakerstand op de decoder 6 channel direct, wat perfect werkt in XP), komt er enkel geluid uit FrontLeft, FrontRight en de woofer.
Iemand enig idee hoe deze 2 problemen op te lossen?
Probleem 1:
Eenmaal opgestart, merkte ik dat de USB 1.1 poorten aan mijn PC (zopas nieuwe PC dus) niet werken, terwijl ze dat in XP wel doen.
Als ik ga kijken in de device manager, zie ik:
-Generic USB hub
-Standard Enhanced PCI to USB controller (2x)
-Standard Universal PCI to USB controller (5x)
-USB Root Hub (7x).
Device Manager geeft ook geen fouten aan op deze hardware.
Het moederbord is een MSI.
Probleem 2:
Ik heb een Soundblaster XFI Music verbonden met een Logitech Z5500 (voorlopig niet verbonden via Digital I/O...). Ik heb de beta drivers van Creative geïnstalleerd. Daarin kan ik kiezen voor een 5.1 setup, en via de speaker-configuratie-test in Vista, komt er uit al mijn speakers geluid.
Echter, wanneer ik dan in WMP muziek afspeel (met speakerstand op de decoder 6 channel direct, wat perfect werkt in XP), komt er enkel geluid uit FrontLeft, FrontRight en de woofer.
Iemand enig idee hoe deze 2 problemen op te lossen?
Visit my new Blog!
www.Snowball.be