[Flight Simulator X] "Video card not supported"

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:56
Afbeeldingslocatie: http://xs209.xs.to/xs209/06460/FSX.png

Dat krijg ik te horen als ik wil beginnen aan een spelletje FSX. Mijn videokaart is een 7800GT, dus dat moet volgens mij ruim voldoende zijn. Ik heb al geprobeerd om FSX opnieuw te installeren en om mijn drivers te updaten, maar beiden mochten niet baten. De rest van mijn systeem draait op een 3800+ X2 en een Asrock 939 met 2GB RAM, wat dus allemaal goed genoeg moet zijn denk ik? De demo kan ik trouwens wél spelen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dat een demo van een spel (ut goty hier toen) werkte en de volledige versie niet (van hetzelfde spel) bleek hier een driverissue te zijn.... Lag dus gewoon aan brakke nvidia driver.

probeer eens een iets oudere driver als de nieuwste (beta?) niet werkt...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• --Christiaan--
bartgrefte schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:11:
dat een demo van een spel (ut goty hier toen) werkte en de volledige versie niet (van hetzelfde spel) bleek hier een driverissue te zijn.... Lag dus gewoon aan brakke nvidia driver.

probeer eens een iets oudere driver als de nieuwste (beta?) niet werkt...
Zal ik straks doen, maar ik draaide al op een driver van ong. een maand of drie oud.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Even de nieuwste proberen lijkt me dan he ;)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Moet je lezen KneoK, heeftie al gedaan.

Kun je eens proberen alternatieve drivers te zoeken, en dan bij voorkeur een nieuwe BETA.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KneoK schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:57:
Even de nieuwste proberen lijkt me dan he ;)
lezen.....-->
--Christiaan-- schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:08:
[Ik heb al geprobeerd om FSX opnieuw te installeren en om mijn drivers te updaten, maar beiden mochten niet baten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:30
Is die Directx 10 versie al uit? Misschien heb je hem daar op ingesteld. Volgens mij klopt hier niks van, maar ik kan het altijd proberen natuurlijk :9 .

• --Christiaan--
hello_moto schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:08:
Is die Directx 10 versie al uit? Misschien heb je hem daar op ingesteld. Volgens mij klopt hier niks van, maar ik kan het altijd proberen natuurlijk :9 .
Ik heb helemaal nog niets ingesteld, kon ook nog niks instellen :).

• KneoK

KneoK

Ik reageerde op deze quote... Ging er stiekem een beetje van uit dat 'ie met het drivers updaten die oudere driver gebruikte...
--Christiaan-- schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:22:
[...]

Zal ik straks doen, maar ik draaide al op een driver van ong. een maand of drie oud.
Edit: Brengt Omega ook geen aangepaste nVidia drivers uit ? Dan zou je die eventueel nog kunnen proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 20-11-2006 13:16 ]

• --Christiaan--
KneoK schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:13:
Ik reageerde op deze quote... Ging er stiekem een beetje van uit dat 'ie met het drivers updaten die oudere driver gebruikte...

[...]

Edit: Brengt Omega ook geen aangepaste nVidia drivers uit ? Dan zou je die eventueel nog kunnen proberen.
Ik heb wel eens Omegadrivers geprobeerd maar dit werd erg vaag, een soort van Cleartype maar dan alleen in het midden.

• KneoK

KneoK

Als je zoekt op Flight Simulator X Driver Issues dan heb je deze pagina als tweede of derde hit.
• • • Flight Simulator is not working with your video card. Verify that you have the latest video card drivers installed for your video card. Flight Simulator will now exit.

• • This issue may occur if one of the following conditions is true:
• Your video card does not meet the minimum system requirements for Flight Simulator X.
• Flight Simulator X cannot correctly initialize DirectDraw or Direct3D to display the game.
• The DirectX installation is corrupted.
Lijkt mij dus een DirectX probleem. Minimum requirements lijkt me geen probleem met een 7800GT dus DirectX even herinstalleren en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

• --Christiaan--
KneoK schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:33:
Als je zoekt op Flight Simulator X Driver Issues dan heb je deze pagina als tweede of derde hit.

[...]

Lijkt mij dus een DirectX probleem. Minimum requirements lijkt me geen probleem met een 7800GT dus DirectX even herinstalleren en je probleem is waarschijnlijk opgelost.
DirectX opnieuw installeren haalt niets uit.

• --Christiaan--
Ik ben er nu achter dat DirectDraw uit staat en dat ik deze niet aan kan zetten, kunnen jullie hier iets mee? :).

Mijn DxDiag: Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/6882/naamloosml2.th.png

[ Voor 40% gewijzigd door --Christiaan-- op 26-11-2006 13:25 ]

• --Christiaan--
Hoi,

Ik heb hier een 7800GT van het merk XFX. Nu krijg ik echter rare errors, zo zegt Flight Simulator X mijn kaart niet te herkennen en zie ik in mijn DxDiag rare dingen. Ook in het config panel gebeuren er rare dingen als ik op een Nvidia ding klik, hier alle drie de dingen ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://xs209.xs.to/xs209/06470/PROBLEEM!.PNG.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs209.xs.to/xs209/06460/FSX.png
Afbeeldingslocatie: http://xs209.xs.to/xs209/06470/Probleem.png.xs.jpg

Ik had dit onder mijn gewone drivers en heb nu de nieuwe BETA forceware gedownloaded, maar dit hielp niks. Ook een herinstallatie van DirectX wil niet helpen. Zoals je ziet zijn er een paar rare dingen. Zo kan DirectDraw niet aan (testen lukt wel) en kan hij het geheugen niet zien van mijn 7800GT.

Mijn overige specs zijn, indien nodig, te vinden in de link in mijn signature.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En als je eens al je drivers weghaalt met drivercleaner en dan opnieuw de nieuwste drivers van de nvidia site probeert?

• --Christiaan--
rodie83 schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:58:
En als je eens al je drivers weghaalt met drivercleaner en dan opnieuw de nieuwste drivers van de nvidia site probeert?
Daar had ik nog niet van gehoord, ga ik proberen :).

• --Christiaan--
Na dit gedaan te hebben is van de derde melding geen sprake meer. Echter, DirectDraw kan nog steeds niet aan.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ok, dan ligt het aan iets anders dan alleen de drivers. Loop eens door deze stappen heen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe is dit ineens zo gekomen want die moet toch een soort van voorgeschiedenis aan zitten. Op deze manier zul je vast wel met andere applicaties problemen krijgen denk ik.
Heb je ooit van videokaart gewisseld?

Je hebt nu je video drivers opnieuw geïnstalleerd, misschien dat een herinstallatie van DirectX nu wel helpt.
Ook de link die rodie83 geeft kan mogelijk helpen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• --Christiaan--
cybersteef schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:38:
Hoe is dit ineens zo gekomen want die moet toch een soort van voorgeschiedenis aan zitten. Op deze manier zul je vast wel met andere applicaties problemen krijgen denk ik.
Heb je ooit van videokaart gewisseld?

Je hebt nu je video drivers opnieuw geïnstalleerd, misschien dat een herinstallatie van DirectX nu wel helpt.
Ook de link die rodie83 geeft kan mogelijk helpen.
Nee, de herinstallatie geeft helaas ook nu geen betere resultaten, en die dingen op de link maken ook geen verschil. Deze videokaart zit er al een dik jaar in, dus dat lijkt me het probleem niet. Ik heb alleen geen idee hoe lang het al speelt, want ik speel normaal alleen CSS en BF2, en die zeuren er niet over.

• --Christiaan--
Iemand enig idee?

• --Christiaan--
Nogmaals een kickje.

Verwijderd

Heb je iets van een progje meestarten als je je systeem start met bijv overclocking of andere profiles oid? Kijk eens via "msconfig" / opstarten wat er allemaal meestart (zoals rivatuner, nvidia control panel ding, etc) en disable die eens.

• --Christiaan--
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:52:
Heb je iets van een progje meestarten als je je systeem start met bijv overclocking of andere profiles oid? Kijk eens via "msconfig" / opstarten wat er allemaal meestart (zoals rivatuner, nvidia control panel ding, etc) en disable die eens.
Al wat ik van nVidia kan vinden is nwiz.exe /install, kan dit het zijn>?

Verwijderd

Die start normaal mee, maar ik bedoelde er dus mee of je een apart Profiel had aangemaakt wat ie met opstarten laadt?

• KneoK

KneoK

Ik heb nog eens even zitten neuzen voor je (ofwel even in google op "Directdraw Disabled" zoeken) en de eerste of tweede hit geeft meteen al iets wat je zou kunnen proberen (een iets uitgebreidere versie van de link die je in je nieuw-gestarte topic hebt gezien):
Symptom(s):

DirectX* Diagnostics shows DirectDraw* and Direct3D* acceleration as disabled in the Windows* operating system.

Applications that use DirectX graphics, such as DVD players and games fail to run with a DirectDraw error message.

Solution:
The following steps should be used to resolve the issue:

1. Lower the graphics hardware acceleration to the lowest level. This setting can be found by going to: Start >> Settings >> Control Panel >> Display >> Settings >> Advanced Troubleshooting
2. Reboot.
3. Run DirectX* Diagnostics by going to Start >> Run and typing dxdiag, and then click OK.
4. Click on the Display tab. If DirectDraw and Direct3D acceleration are enabled, click the buttons to disable both of them.
5. Reboot again.
6. Restore the graphics hardware acceleration to the highest level.
7. Reboot again.
8. Return to DirectX Diagnostics and re-enable DirectDraw and Direct3D acceleration.
9. Reboot one last time. DirectX hardware acceleration should now be available.
Zoals je ziet een paar extra stappen. Eerst zet je hardware acceleration uit in plaats van zoals in die link meteen naar stap 6 in dit lijstje. Misschien werkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 30-11-2006 17:30 ]

• --Christiaan--
KneoK schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:27:
Ik heb nog eens even zitten neuzen voor je (ofwel even in google op "Directdraw Disabled" zoeken) en de eerste of tweede hit geeft meteen al iets wat je zou kunnen proberen (een iets uitgebreidere versie van de link die je in je nieuw-gestarte topic hebt gezien):

[...]

Zoals je ziet een paar extra stappen. Eerst zet je hardware acceleration uit in plaats van zoals in die link meteen naar stap 6 in dit lijstje. Misschien werkt het.
Helaas, het werkt ook niet. Ik heb nog eens even alles van de MS site geprobeerd maar dat werkt dus ook niet.

• --Christiaan--
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:04:
Die start normaal mee, maar ik bedoelde er dus mee of je een apart Profiel had aangemaakt wat ie met opstarten laadt?
Nee, daar heb ik niets aan veranderd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum... [Flight Simulator X] "Video card not supported"

Een topic per vraag is meer dan genoeg...

* dion_b merget ze even :z

Oslik blyat! Oslik!

• --Christiaan--
dion_b schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:51:
Ahum... [Flight Simulator X] "Video card not supported"

Een topic per vraag is meer dan genoeg...

* dion_b merget ze even :z
Ja, sorry. Ik kwam erachter dat het een groter dan FSX probleem was en probeerde het daarom daar. Mag hij naar dat subforum, het heeft namelijk niet meer alleen met FSX te maken.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
--Christiaan-- schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:32:
[...]

Ja, sorry. Ik kwam erachter dat het een groter dan FSX probleem was en probeerde het daarom daar. Mag hij naar dat subforum, het heeft namelijk niet meer alleen met FSX te maken.
Dit topic begint een beetje een zooitje te worden ;) Je kan beter even een nieuw topic openen in het juiste subforum, met daarin alle informatie en gegevens die je tot nu toe hebt op gedaan. Dan kan dit topic daarna dicht.

• --Christiaan--
Crash schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:05:
[...]

Dit topic begint een beetje een zooitje te worden ;) Je kan beter even een nieuw topic openen in het juiste subforum, met daarin alle informatie en gegevens die je tot nu toe hebt op gedaan. Dan kan dit topic daarna dicht.
Bedankt voor de tip, dicht dan deze en op naar 7800GT en DirectDraw problemen ;).

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Bij deze dan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.