X11, Fink (Intel) en Mac OS X 10.4 troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 1.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Het heeft mij echt een hele takkemiddag gekost om X11 icm. fink goed aan de gang te krijgen. X11 vanuit de apple cd installeren alsmede de update uit Software updates gaf bij mij onnoemelijk veel problemen.

Ik heb daarom de juiste volgorde van handelingen hieronder even uiteen gezet, zodat de volgende tweaker zich een paar uur werk kan besparen.

Howto:

Verwijder alle eerder geinstalleerde X11 zaken
code:
1
2
3
4
5
6
7
sudo rm -rf /etc/X11
sudo rm -rf /usr/X11R6
sudo rm -rf /etc/X11.AppleBackup*
sudo rm -rf /Applications/X11.app
sudo rm -rf /Library/Receipts/X11SDK.pkg 
sudo rm -rf /Library/Receipts/X11User.pkg
sudo rm -rf /Library/Receipts/X11Update2006.pkg

Installeer Fink op de reguliere manier (DMG mounten, dubbelklik de installer, next,next,next etc).

Download de X11 2006 Update DMG van http://www.apple.com/down...ple/x11update2006113.html en mount deze zodat ze in Finder zichtbaar is.
Stop de MAC OS X installatie DVD in je drive (als je een install CD hebt, moet je even een symlink aanmaken, Mac OS X Install DVD -> Mac OS X Install Disc 1)

Installeer alle benodigde packages incl. dependencies met het volgende commando
code:
1
sudo fink install x11-app gnome-session

Keuze [1] voor alle virtuele packages is goed, tenzij je zelf graag iets anders hebt. Kies voor xorg als je de keuze krijgt, iets meer beta dan xfree, maar nieuwere features en in de toekomst zal development naar xorg verschuiven.

Zet even lekker een kopje koffie en ga lekker de krant lezen. Mijn 2,33 Ghz macbookpro deed er 3 uur over.

Download http://art.gnome.org/down...ksWithACherryOnTop.tar.gz en unziptar naar /sw/share/themes/Clearlooks/.

Je kan vervolgens xinitrc aanpassen om default window behaviour aan te passen als je X11 opstart.
Delete de laatste 5 regels uit /etc/X11/xinit/xinitrc en vervang deze door de volgende:
code:
1
2
exec /sw/bin/metacity & exec /sw/bin/gnome-session &   
exec xterm -geometry 140x46+40+40 -name rootwindow

Je kan X11 nu gewoon starten met de X11.app van apple. (vanuit finder, of command line: open -a X11)

Klaar. Doe er je voordeel mee.

[ Voor 14% gewijzigd door JackBol op 19-11-2006 16:52 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.