Draadloos netwerk perikelen

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Goedemiddag,

Ik heb problemen met mijn draadloze internet verbinding sinds de aanleg hiervan.

Het eerste probleem is de router/modem van belkin, de F5D7632df4A om precies te zijn. Deze wordt er steeds op een onwillekeurig tijdstip uitgeknikkerd.
De modem verliest dus als het ware zijn verbinding met het internet en het meest rechtse lichtje is dan ook uit.
Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F5D7632_01/FUL1_F5D7632_01.jpg

Ik krijg dan enkel verbinding als ik in het menu van de belkin handmatig op connect klik. Ik heb van de week een nieuw modem geprobeerd, van een ander merk dit keer, en die geeft exact hetzelfde probleem.
Mijn conclusie is dus dat dit aan de splitter of de verbinding met het adsl netwerk zelf moet liggen. Ik vervang deze week de splitter en hierna bel ik mijn provider planet.

Als mijn modem wel verbinding heeft dan komt het ook met regelmaat voor dat mijn draadloze verbinding niet goed is. Na wat testen van de security instellingen blijkt dat mijn laptop van HP geen enkel problemen heeft met wep of wpa beveiliging, echter, mijn computer (3 maanden oud) heeft dit wel. Hierin zit een Belkin pci draadloze netwerk kaart type F5D7000df
Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F5D7000_01/FUL1_F5D7000_01.jpg

Deze heeft wel last met beveiliging, WEP pakt hij zo nu en dan maar WPA weigert hij resoluut. Ik heb zowel verbinding getracht te maken met de belkin software alsmede via windows.

Het bereik is geen enkel probleem, het modem heb ik inmiddels naast de computer gezet en de firmware/software is ook up-to-date. Hier heb ik ook een andere ontvanger geprobeerd maar deze geeft exact hetzelde probleem.

Er is dus geen touw aan vast te knopen waar deze problemen liggen.

Kort samengevat:
- Modem verliest met regelmaat zijn verbinding, via menu van modem handmatig connecten is de enige oplossing.
- Verbinding met mijn PC valt weg en is moeilijk te beveiligen met WPA, WEP doet het zo nu en dan.

Wat er al geprobeerd is:
- Nieuwe PC (schone WinXP installatie dus)
- Nieuw Modem (ander merk)
- Nieuwe draadloos netwerk ontvanger (ander merk)
- Laatste firmware/software

Probleem 1,
Heeft iemand, voordat ik de splitter vervang en planet benader, een idee wat dit probleem is en hoe ik het oplos?

Probleem 2,
Als ik mijn modem heb vervangen, mijn pc (die toch al vervenagen diende te worden) heb vervangem em mijn draadloze netwerk ontvanger heb vervangen, waar kan ik nog naar kijken en eventueel proberen?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 15:00

Edgarz

Tweako-active since1986

Kan zijn dat het modem niet helemaal geschikt is voor Planet ADSL (Dslam aan de andere kant van je verbinding).

Bedoel je met 'eruitknikkeren' dat je verbinding wordt geresynct? Dat houdt gewoon in dat je ADSL verbinding niet 100% stabiel is. Als er geen resync pklaatsvindt dat ligt het an het modem.
Om hier achter te komen moet je de logs van de Belkin in gaan. Resyncs worden ongeveer zo vermeld in de logs "xLinestate down"