[Win XP] Terugkomen gekke update map

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb nu voor de tweede keer een rare map in mijn C root staan. De eerste keer stonden er al een hele berg bestanden in. Na wat checken op het internet leek dit gewoon een map te zijn van Windows Update die even verdwaald was, maar nu is hij er weer. Dit keer zit er een tekst bestand bij; hier een greep -->

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/KL6TRIMPD0O5/600/p.jpeg

In de map worden continue msi bestanden geopend en uitgevoerd en hier wordt netjes een log van bijgehouden. Nu is er op zich geen paniek, ik denk niet dat de map kwaadaardig is ofzo :) . Maar ik wil geen gekke mappen zomaar in mijn root. Ik heb niets van de view instellingen veranderd of iets dergelijks. Maar als Windows met updates bezig is, dan zie ik een tijdje later wel weer zo'n map.

Is dit iets bekend bij jullie? Kan ik er iets aan doen? En dan toch maar; kan dit schadelijk / link zijn :X ?

(Sorry van de shot met taakbalk, maar dat zal wel loslopen)

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 19-11-2006 15:56 ]

De meeste mensen deugen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zijn gewoon de windows updates. En ja, daarin staan .msi files (dat zijn de installers voor de updates).
Hier is niets vreemds aan hoor :)

en ipv zo'n plaatje te posten kun je ook gewoon plaintext plakken, dat blifjt ten eerste gewoon staan en kost minder bandbreedte

[ Voor 31% gewijzigd door TERW_DAN op 19-11-2006 15:57 ]

• Cassius
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:57:
Dit zijn gewoon de windows updates. En ja, daarin staan .msi files (dat zijn de installers voor de updates).
Hier is niets vreemds aan hoor :)
Ik vind ze ook niet echt eng, maar deze mappen heb ik nog nooit gehad / gezien. En aangezien ik geen instellingen veranderd heb en deze mappen niet verdwijnen na een reboot of uit/aan klopt er iets niet.

Ze mogen van mij daar best onzichtbaar staan tijdens de installatie, als hij het daarna maar weer netjes verwijderd. Anders zit over een half jaar mn C root vol, lijkt me niet de bedoeling :) .

(Duh, bedankt voor de tip, was inderdaad ook makkelijker geweest :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 19-11-2006 15:58 ]

De meeste mensen deugen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die directories met random UID als naam zijn de extracted updates, na succesvolle installatie worden deze normaliter zelf weer verwijderd tijdens het update proces.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cassius
  • Niet online
En het draait mij op het woord 'normaliter' :) .

Ik heb nu zelf ook zo'n map op mijn E: (mijn externe WD) staan. En ze gaan inderdaad niet weg na een reboot of periode. Verwijderen werkt prima en lijkt geen gevolgen te hebben, maar is het begrijpelijk dat ik het niet echt prettig vind :/ ?

Google bracht me wat random results, maar niemand met concrete oplossing. Ik zal gewoon eens Microsoft mailen, wie weet :) !

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Ik hoop dat ik dit verkeerd gevonden heb :/ ...

---
Ondersteuning per e-mail
Response Tijd: 1 werkdag

2 ondersteuningsverzoeken zijn kosteloos inbegrepen.
Indien u al gebruik heeft gemaakt van uw 2 kosteloze ondersteuningsverzoeken voor dit product, dan zal uw volgende ondersteuningsverzoek worden berekend.

Alle extra ondersteuningsverzoeken bedragen € 99,00 + 19 % BTW per aanvraag of u kunt een bestaand contract gebruiken.
Sommige ondersteuningskwesties kunnen niet onder de opgegeven kosten worden behandeld.
Veelgestelde vragen over betaalde ondersteuning
---

Ik heb nog geen vragen gesteld, dus het kan wel. Maar na 2 vragen kan je 99 euro per vraag neerleggen + 19 procent btw. Je gaat me niet vertellen dat Microsoft voor een vraag 120 euro binnenharkt ... sorry maar dat vind ik echt ... niet normaal. Met alle respect, je mag best kosten vragen, een drempel opwerpen, maar 99 euro is gestoord.

Ik zal het wel verkeerd gevonden hebben, anders ... |:( !!

De meeste mensen deugen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope.
Ten eerste hebben ze over het algemeen een prima online helpfunctie/KB,
Ten tweede heeft 80% van de eindgebruikers een OEM versie waarbij de support door de OEM in kwestie hoort te worden afgehandeld.

Ten derde: die drempel is er echt niet voor niks. Kijk maar eens op de MS newsgroups wat voor absolute n00bvragen daar terecht komen.
Die wil je als bedrijf echt niet continue aan de telefoon hebben hangen omdat ze vergeten zijn dat die koffiebekerhouder aan de voorkant wel eens dicht gaat.
99 euro per call werkt dan heel goed als afschrikmiddel.

Als jij een goede duidelijk omschreven probleemvraag hebt die niet via de mskb 1,2,3 op te lossen is heb je een heel grote kans dat je die rekening niet krijgt.
En als je produktieprocessen afhankelijk zijn, dan is de kosten van een supportcall best te verantwoorden tegenover de oplossing.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1