Toon posts:

Excel blokken met data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met excel waarden op te zoeken die aan de volgende eigenschappen voldoen?

Er staan verschillende blokken (vaste opmaak in kolommen, variabel aantal rijen), waarbij de eerste kolom de belangrijke waarde is.
De belangrijke waarden zijn dus de titel (maar er staan meerdere titels in één sheet) en de linkerkolom.

Even gevisualiseerd:
tijd = 1 sec
0.1 x1 x2 x3
0.2 x4 x5 x6
0.5 x7 x8 x9
1.2 x10 x11 x12

tijd = 3 sec
0.1 y1 y2 y3
0.3 y4 y5 y6
0.5 y7 y8 y9
1.4 y10 y11 y12

Nu wil ik hierbij waarden automatisch laten opzoeken, bijvoorbeeld: geef mij de overeenkomstige waarden van lengte = 0.5, bij alle tijdstippen (zonder deze te moeten definiëren) als functie van de tijd.
Ik weet dat ik een deel kan doen met =vlookup
Maar voor de rest zit ik vast.

Is er bijvoorbeeld al een mogelijkheid om de cel te laten zoeken waarin "tijd" staat?

Verwijderd

ik probeer je te begrijpen, heb het stukje drie keer doorgelezen, maar snap het niet?
Kun je een voorbeeld neerzetten?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je voorbeeld maakt het voor mij eerlijk gezegd inderdaad bepaald niet duidelijker. Je noemt een variabel aantal kolommen maar geeft steeds hetzelde aantal als voorbeeld. En de x? en y? snap ik hier ook even niet. Dat zijn strings? Wat verwacht je als uitkomst bij je gegeven vraag; ("tijd = 1 sec"; x7 x8 x9) en ("tijd = 3 sec"; y7 y8 y9) of iets anders?

Je zou (resp. ik zou) met deze indeling teruggrijpen op VBA. Maar het lijkt me eenvoudiger en veel minder foutgevoelig als je de boel overzet naar een database, zoals Access.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een tabel laten gereneren, waarbij ik zeg: geef mij nu eens het verloop van de waarden (de x-en en y-tjes) als functie van de tijd op afstand 0.5 (de eerste waarde)...
Is dat een verduidelijking?