[Sitecom DC-214]Modem-router als router gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Beste lui,

Mijn zus had in haar huis waar ze samen met 2 anderen studenten woont, een nieuwe router nodig. Ze zei over een ADSL-aansluiting te beschikken, dus ik bestelde een router met ingebouwd modem, de sitecom DC-214 (analoog). Nu blijkt echter dat ze kabelinternet hebben met een ethernet modem (jaja, ik had eerst zelf moeten kijken en niet zomaar geloven wat ze zei, maar daar is het nu te laat voor). Ik heb al in de handleiding gekeken, maar ik kom er maar niet achter of (en zo ja, hoe) deze modem-router als enkel router gebruikt kan worden. Ik kan de stekker van de ethernet-modem in een van de poorten van de router steken, en dan heeft één willekeurige computer (volgens mij de eerste die je aan zet) toegang tot het internet, echter de anderen niet.
Weet iemand misschien hoe dit op te lossen? Of moet ik echt een andere router kopen?

• stefan001
Schop!

• stefan001
Zucht.

Verwijderd

Ik denk dat je het netwerk touwtje niet in de WAN poort moet stoppen, maar juist in een van de LAN-poorten, ik ben alleen bang dat hij geen MAC-cloning heeft, dus dan mag waarschijnlijk alleen de "eerste" op internet (dit is afhankelijk van hoe de provider ermee omgaat)! Bind me er niet op vast, want het kan zomaar zijn dat het niet werkt!

• stefan001
In de handleiding kan ik niks vinden over MAC-cloning, wat het ook precies mag zijn. Uit de praktijk blijkt idd dat alleen de eerste het internet op mag, en dan zit inderdaad het draadje van de modem in een LAN-poort. Dus dit gaat gewoon niet werken? Ik heb van een vriend vernomen dat ik de gateway in de router moet veranderen naar het interne ip-adres van het kabelmodem, maar ik kan dat ip adres niet vinden, ik zie slechts 1 adres en volgens mij is die van de computer die verbinding heeft.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Juist, dat kan dus niet ;)

Koopt gewon een Linksys dingetje ofzo (dan heb je ook wat fatsoenlijks), als je draadloos erbij wil doe je de WRT54GL, anders de BEFSR41. (Studenten hebben vaak laptops? hier wel iig.)

Prima dingen, beter dan die sitecom crap.

[ Voor 9% gewijzigd door Romke op 22-11-2006 13:54 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

MAC cloning heeft betrekking op het feit dat de ISP (@Home?? Chello??) een tabel bijhoudt welk MAC adres (uniek adres van de netwerkkaart) toegang heeft op een verbinding, dit kan er maar een zijn, dus kan alleen de eerste op internet. Veel routers hebben de functionaliteit om een MAC adres te faken, zodat iedereen erachter op internet kan. De door jou gekochte router heeft dat blijkbaar niet, dus zal je een andere moeten kopen die dit wel ondersteund. Vraag er naar bij uw dichtsbijzijnde speciaalzaak ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb net even naar de handleiding gekeken, en d'r zit geen WAN-poort op. Helaas voor jou, maar die heeft ze wel nodig aangezien de meeste kabel-ISP-'s een dynamisch IP-adres gebruiken en je dus DHCP moet kunnen gebruiken. En je krijgt ws. maar 1 ip uitgedeeld, dus dan heb je wel een probleem. Want helaas zijn die sitecoms niet de meest intelligente apparaten...
Als ik jou was zou ik hem gewoon omruilen voor een DC-202. Die doet precies wat je wilt (draait er bij mij ook al jaren 1 voor mijn casema internet, werkt als een trein) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• stefan001
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:49:
MAC cloning heeft betrekking op het feit dat de ISP (@Home?? Chello??) een tabel bijhoudt welk MAC adres (uniek adres van de netwerkkaart) toegang heeft op een verbinding, dit kan er maar een zijn, dus kan alleen de eerste op internet. Veel routers hebben de functionaliteit om een MAC adres te faken, zodat iedereen erachter op internet kan. De door jou gekochte router heeft dat blijkbaar niet, dus zal je een andere moeten kopen die dit wel ondersteund. Vraag er naar bij uw dichtsbijzijnde speciaalzaak ;)
De isp is casema, en aangezien er gebruik wordt gemaakt van een apart ethernet-modem lijkt me dat niet echt het probleem. Het is tenslotte al mogelijk om met 1 pc het internet op te gaan. Het is de bedoeling dat ik deze modem-router alleen als router ga gebruiken, dus het interne modem (met bijbehorend MAC-adres) uitschakel.
The Eagle schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:56:
Ik heb net even naar de handleiding gekeken, en d'r zit geen WAN-poort op. Helaas voor jou, maar die heeft ze wel nodig aangezien de meeste kabel-ISP-'s een dynamisch IP-adres gebruiken en je dus DHCP moet kunnen gebruiken. En je krijgt ws. maar 1 ip uitgedeeld, dus dan heb je wel een probleem. Want helaas zijn die sitecoms niet de meest intelligente apparaten...
Als ik jou was zou ik hem gewoon omruilen voor een DC-202. Die doet precies wat je wilt (draait er bij mij ook al jaren 1 voor mijn casema internet, werkt als een trein) :)
Dat lijkt me dan inderdaad de beste optie.
Pagina: 1