Toon posts:

Hdd opeens Dynamic, hoe kom ik op deze schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje,
windows opnieuw geinstalleerd (niet op de schijf die nu dynamic is, er zitten 2 schijven in me pc)
de schijf met de nieuwe windows erop doet het prima.

hij ziet in 'deze computer' alleen mijn 2e schijf niet meer (200 gb, maxtor)
als ik in het Disc Managment kijk, staat daar ook alleen mijn C schijf, een een Dynamic schijf.
dat is dus wat eerst mijn normale 2e hd was. Ik heb geen idee hoe dit zomaar een Dynamic schijf kan zijn, ik heb niets veranderd, alleen de schijf uit mijn pc gehaald, andere schijf (80gb maxtor, een 3e,die normaal niet gebruikt word,alleen om even wat te testen) erin en toen weer terug gewisseld.

die dynamic schijf staat helemaal vol met mp3's films. etc. dingen die ik echt niet kwijt wil.
ik heb gelezen dat je een dynamic schijf niet terug kunt formateren naar een Basic schijf zonder al je data te verliezen, ;(

maar mijn vraag is, hoe kan ik de data van mijn schijf backupen (van de dynamic schijf) want in windows zelf kom ik helemal niet meer op deze schijf, dus ik kan ook niets kopieren naar de basic schijf.

iemand die me kan helpen?
groet,

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:26

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze heb ik gelezen, er staat dat je een dynamic schijf kan omzetten naar basic met Paragon Partition Manager. Maar ik heb via forums gelezen dat dit ook niet werkt, dat je alsnog je data kwijt bent.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 14:54 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Probeer het anders eens met GetDataBack, die weet hier waarschijnlijk ook wel raad mee

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je ook alle Windows updates geïnstalleerd? Ik denk dat de tweede schijf met een andere (hogere) versie filesystem is geformatteerd.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Rechtsklikken en importeren werkt dus niet ? Heb je wel weer XP Pro erop staan ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, inmiddels draai ik Vista.
maar dat zou geen problemen op moeten leveren toch?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:54:
Nee, inmiddels draai ik Vista.
maar dat zou geen problemen op moeten leveren toch?
Ik zou zeggen van niet. Maar eerst had je dus een andere Windows? Ik vind je informatie erg karig. Wat was het eerst, het is nu Vista (welke versie?) Probeer eerst de oude situatie te herstellen voordat je met nieuwere Windows aan de slag gaat.

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Staat ie nu misschien als Foreign gemarkeerd in in schijfbeheer? Zoja, dan inderdaad even rechtsklikken en importeren.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

Topicstarter
Ik had win xp pro, nu win vista home premium.
Hij is niet als Foreign gemarkeerd, het enige wat hij aangeeft is dat het een dynamic disk is en dat hij Offline is, ik kan ervoor kiezen om Convert To Basic Disk te doen, maar dan raak ik dus mijn gegevens kwijt, wat ik niet wil.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Welk chipset, misschien een nforce?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:09:
Ik had win xp pro, nu win vista home premium.
Hij is niet als Foreign gemarkeerd, het enige wat hij aangeeft is dat het een dynamic disk is en dat hij Offline is, ik kan ervoor kiezen om Convert To Basic Disk te doen, maar dan raak ik dus mijn gegevens kwijt, wat ik niet wil.
Wat doet ie met XP Pro dan? Ziet met een cd boot wel de schijf juist?

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 19-11-2006 16:19 ]

Pagina: 1