Random data generator

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 16:30
Ik heb een programmatje nodig om mijn tabel te vullen voor test doeleindes. Ik wil testen hoe de interface werkt en wil dit doen met een beetje bruikbare gegevens.

Ik heb google al afgezocht maar niet echt iets bruikbaars kunnen vinden.

Ik ben vooral opzoek naar namen, telefoon, geboortedate etc.

Misschien iemand een idee?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Megamind schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:22:
Ik ben vooral opzoek naar namen, telefoon, geboortedate etc.
Kan je toch net zo goed iets schrijven wat dit vanzelf genereert? Als het toch voor testdoeleinden is, maakt die naam, het telefoonnummer en de geboortedatum toch niets uit? :) Plus dat je zelf de formaten weet, hoe je ze in je database wilt hebben, dat kan dat programma'tje ook niet ruiken... ;)

Ik denk eigenlijk ook dat dat ook veel makkelijker is, dan dat je gaat zoeken naar een programma die dit kan... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2006 14:28 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 16:30
Dat is zo, maar ik wil graag ook namen die echt lijken dus uit een lijst oid. Ik heb ooit eens een programmatje gehad die dit makkelijk kon maar die kan ik niet meer vinden.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-07 20:52
Megamind schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:48:
Dat is zo, maar ik wil graag ook namen die echt lijken dus uit een lijst oid. Ik heb ooit eens een programmatje gehad die dit makkelijk kon maar die kan ik niet meer vinden.
Kan je dan niet beter naar een namelijst zoeke en die random invoeren? Als je geboorte namen erbij neemt kan je met een paar namen al heel verkomen. (Stel 1 naam bestaat uit 4 namen (3 geboorte + achternaam), dan krijg je als je voor elk 5 namen verzint: 54. En dan kan je die andere namen ook nog door elkaar gooien.)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Schrijf zelf een scriptje wat je database vol dumpt, alles met getallen kan gewoon random, en bedenk voor de namen en adressen een stuk of 10, die je dan oook at random erin plumpt. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En telefoonnummers en geboortedata kan je gewoon at random nemen. (Waar een tel.nr. niet perse 10 cijfers is en ook een + kan bevatten). Waarom zou je die willen downloaden ipv. zelf genereren? Dat kan je zelf beter, aangezien je dan tenminste ook expres extermen kunt genereren (schrikkeljaar, iemand van 120 jaar oud, telefoonnummer Abu Dabi of juist een 0800 nummer, etc)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1