[Geforce 7900GTO] Koeler te groot voor BTX standaard

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:06

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Problemo:

Nieuwe kaart.... grote dubbelslots koeler, BTX behuizing = probleem
Doordat de koeler nu aan de bovenkant zit komt de koeler tegen mijn processorkoeler aan (de achterkant van de koeler). Mijn vraag is of je hierop ook zomaar zo'n kleinere ronde Zalman koeler op kan zetten. Het leek mij niet, omdat het geheugen toch ook gekoeld moet worden? Met de standaard koeler gebeurd dat namelijk ook...

Neem aan dat de kleine blauwe Zalman koelribjes niet genoeg zijn voor het geheugen? Een dikke Artic koeler gaat ook niet.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die blokjes van Zalman kunnen dat best aan hoor :) Mits je een goede airflow hebt.

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-04 08:23
Als je moederbord gewoon een ATX indeling heeft hoort er niks te veranderen, behalve dat je mb op de kop gemonteerd is.

Volgens de site van zalman is de VF900 gewoon compatible met je videokaart (GPU).
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=192&code=013

Die blauwe blokjes werken prima. Ik denk dat het misschien zelfs nog wel efficienter is dan het origineel omdat ze mooi "in de open lucht" zitten

[ Voor 13% gewijzigd door Martin-S op 19-11-2006 14:20 ]

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
De zalman VF900 is geschikt voor de GTO. Maar deze vraag had je ook kunnen stellen in het algemene GTO-topic. Ik zou zeggen, neem daar eens een kijkje.

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-07 21:19
Eh, jij zegt nu dus min of meer dat de kaart nu andersom in je pci-e 16x slot zit, tenzij jij je CPU socket onderaan je mobo hebt....

De heatsink van de GTO zit niet aan de kant van de CPU, dat kan gewoon niet, volgens mij ben je een beetje in de war.

Of heb je een echt BTX mobo? Want met een ATX mobo kan het gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door SuB-ZeuZ op 19-11-2006 21:42 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:19
vf900 is zat. en je geheugen wordt niet eens zo warm (gddr3 wordt niet zo warm, in tegenstelling tot gdd2)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:06

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
SuB-ZeuZ schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:40:
Eh, jij zegt nu dus min of meer dat de kaart nu andersom in je pci-e 16x slot zit, tenzij jij je CPU socket onderaan je mobo hebt....

De heatsink van de GTO zit niet aan de kant van de CPU, dat kan gewoon niet, volgens mij ben je een beetje in de war.

Of heb je een echt BTX mobo? Want met een ATX mobo kan het gewoon niet.
Mjaa... dat zegt ik toch :9
Tis BTX :p neem aan dat een atx board niet in een btx kast past... maargoed tis een Dell pc dus das altijd weer apart....

Maar bedankt! Ik ga het proberen met dat type Zalman!

[ Voor 14% gewijzigd door JanW23 op 21-11-2006 09:09 ]

Verwijderd

JanW23 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:06:
Tis BTX :p neem aan dat een atx board niet in een btx kast past
Je hebt dus kasten die beide standaarden ondersteunen ;) :P

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
ik heb hier een GTO i.c.m. de VF-900, en hij krijgt betere temps dan met stock koeling. Nu OCed naar 700/800 vol stressed maar +-57 graden. Kortom lukt zeker ;)

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

Pagina: 1