[SPEAKERS] Linker speaker valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ik heb een Logitech X-230 (2.1) speaker setje, aangesloten op de onboard kaart van mijn Asus A8N-SLI moederbord.

Het gebeurt regelmatig dat het geluid uit de linker speaker plotseling helemaal weg valt. De enige manier om het weer terug te krijgen is door het volume heel kort heel hoog te draaien. Dat kan met de volumeknop op de speaker, maar ook gewoon met de Windows volume control. Het geluid komt dan weer terug en blijft ook terug als ik het volume weer op een normale stand zet. Soms valt het na twee minuten weer opnieuw weg, soms pas na enkele uren. Andere acties, zoals uit- en weer aanzetten, of de speaker een mep geven hebben geen effect.

Dit speakersetje heb ik nu een paar maanden, tegelijk gekocht met de rest van mijn pc. Voorheen gebruikte ik een heel oud versterkertje met dito boxen, op een andere pc met daarin een Soundblaster PCI 128. Vreemd genoeg had ik daar bijna hetzelfde probleem ook al. Het verschil was dat ik daar alleen maar de volume knop hoefde aan te raken (dus niet draaien) om het geluid terug te krijgen.

Als ik een koptelefoon aansluit op de speakers of rechtstreeks op de pc, heb ik dit probleem nooit. Ook op de oude versterker was dat nooit.

Mogelijk ook relevant bij dit probleem is dat alle gebruikte stopcontacten geaard zijn. (Al is de stekker van de X-230 dat niet).

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 0% gewijzigd door Maniakje op 19-11-2006 13:45 . Reden: Spelfoutje :) ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
volgens mij is je speakerset gewoon gaar....

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Heb ik ook bij mij PC. maari k heb crappy speakers :P, mijn broer heeft trouwens ook de X-230 en die heeft er geen problemen mee. Als je nog garnatie hebt zou ik vragen bij de winkel of je nieuwe mag.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:10

Caveman

whahoehaha

Hmmm, een beetje contact spray in de volumeknop spuiten...
Je hebt gewoon een potmeter (volumeknop) die slecht contact maakt, door het verhogen van het volume onstaan er trillingen in het setje en maakt die weer contact (dat verklaart ook als je de volumeknop in windows gebruikt)
Hij moet wel ff open gemaakt worden, maar misschien heb je iemand in de buurt die handig is met electronica.... 8)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !