[XP] Systeem valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:42
Heren Tweakers,

ik heb een probleempje. Vanochtend zette ik mijn computer aan, en gaf hij de fijne melding dat windows\system32\config\system vermist of beschadigd was. Ik heb dit op kunnen lossen via de repairconsole van winxp mbv mijn winxp cd.

Hierna startte mijn systeem weer vrolijk op, maar begon hij te zeuren dat hij zijn Secondary IDE channel nog moest installeren. Tijdens deze installatie reboote hij vrolijk, en kwam daarmee in een loop terecht. Dit is inmiddels verholpen door de moederbord CD te gebruiken en hiervanaf de drivers te installeren in de veilige modus.

Het vervelende is nu dat hij nog steeds spontaan reboot. Alles werkt (naar mijn idee) weer naar behoren; alle drivers zijn terug geïnstalleerd enz. maar hij blijft zichzelf gewoon opnieuw opstarten zonder enige melding zowel voor- als achteraf.

Zie ik iets over het hoofd?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je je "Reboot on crash" uitstaan zodat je zeker weet dat je geen BSOD krijgt maar die niet ziet?

Verder - een beschadigde SYSTEM registry hive doet vaak denken aan memory/harddisk corruptie, dus wie weet kan je daar eens beginnen met testen? :)

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:42
Dat was ik vergeten te melden; voordat hij de melding van het windows\system32 etc. gaf, kreeg ik inderdaad een BSOD. Na de reboot kwam hij met die melding.

Verder denk ik toch dat het iets softwarematigs is, omdat ik in de veilige modus geen reboot krijg en gewoon normaal kan werken.