Chkdsk vind fouten in de MFT volume bitmap, maar lijkt deze niet te kunnen repareren. /f toevoegen en herstarten leidt ertoe dat chkdsk de fouten wel vindt voordat Windows opstart, maar hij repareert ze niet.
Hierdoor kan ik met Partition Magic de partitie ook niet verkleinen.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Hierdoor kan ik met Partition Magic de partitie ook niet verkleinen.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Het type bestandssysteem is NTFS. Waarschuwing. Parameter F niet opgegeven CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezenmodus. CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)... De bestandscontrole is voltooid. CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 3)... De indexcontrole voltooid. CHKDSK is bezig met het herstellen van verloren bestanden. CHKDSK is bezig met het controleren van security descriptors (stap 3 van 3)... De controle van security descriptors is voltooid. CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de MFT-bitmap gevonden die als toegewezen is gemarkeerd. CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de volumebitmap gevonden die als toegewezen i s gemarkeerd. Er zijn problemen met het bestandssysteem vastgesteld. Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen. ----- Het type bestandssysteem is NTFS. Kan actieve station niet vergrendelen. Kan Chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart? (J/N) j Dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestar t. |
[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-11-2006 13:15 ]