[2003] Boot niet na disk clone

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb hier een probleempje met een server. Deze draaide vroeger op 1 ATA 80GB schijf en daar wou ik vanaf...

Ik heb toen een RocketRaid 1520 en 2 250GB Sata schijven gekocht. Nadat ik alles heb aangesloten heb ik dmv een bootcd Ghost gestart en een disk clone gemaakt (van de 80GB naar de 250GB).

Na de clone de oude 80gb losgekoppeld en gereboot. Maar nu wilt server 2003 niet meer booten :/!

Ik dacht, ach even booten met cd en fixboot en fixmbr draaien, maar dat helpt dus niet. Ik zie netjes het windows 2003 boot scherm, blijft een tijdje staan (zoals gewoonlijk) en krijg vervolgens een harde reboot en begint alles weer van voor af aan!

Nou is een verse installatie geen ramp, maar ik heb liever wel gewoon deze setup (zit nogal wat tijd in qua finetuning etc).

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

wellicht heb je speciale driver nodig voor je raid kaartje en zit die standaard niet in w2k3?
Je kunt je server booten op je 80 gb schijf, kaartje erbij prikken en driver installeren, daarna ghosten naar je raid en je 80 gb verwijderen.
Is denk ik het makkelijkst.

Volgens mij kun je ook in de recovery console drivers installeren, mits je die geinstalleerd hebt op je server.

mookie

• Mishmash
mookie schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:10:
wellicht heb je speciale driver nodig voor je raid kaartje en zit die standaard niet in w2k3?
Je kunt je server booten op je 80 gb schijf, kaartje erbij prikken en driver installeren, daarna ghosten naar je raid en je 80 gb verwijderen.
Is denk ik het makkelijkst.

Volgens mij kun je ook in de recovery console drivers installeren, mits je die geinstalleerd hebt op je server.
Er zijn geen aparte drivers nodig voor deze controller, windows ondersteund hem zelf. (ik heb namelijk al gedaan wat je zei).

Verwijderd

Driverprobleem.

De drivers die info geven over de HDD controller met de HDD waarop windows is geinstalleerd zijn zeg maar in de bootsection van windows gezet. Op die manier kan windows "zijn eigen rootdir" lezen. Wat je hebt gedaan is dus niet te doen, want je hebt in dat stukje van je bootsectie dus verkeerde info staan en die info is bij mijn beste weten na installatie niet meer te veranderen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik weet ondersteunt Ghost (en dus Symantec) op geen enkel moment een andere config dan single-disk; zie ook Outerspace in "Servers clonen: een goede optie voor dis..."

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mishmash
Ik ben het nogmaals aan het proberen, alleen nu met Acronis True image Server... Hopen dat dat beter gaat :)

edit:

Helaas, arconis geeft een error aan :(, dan maar schone installatie!

[ Voor 29% gewijzigd door Mishmash op 19-11-2006 13:48 ]

Verwijderd

True Image: maw, je kopieert dus ook dan de verkeerde HDD controller drivers in je boot section mee :P

• Mishmash
Ok, nieuw probleem!!

Ik heb besloten om een schone installatie te doen, heb de rocketraid 1520 aangesloten, de 2 250GB schijven in Raid-1 gezet en vervolgens de setup gestart. Alles gaat goed.

Ik kom in windows, download meteen Service Pack 1 ( heb ik nodig voor bepaalde programma's) en probeer deze te installeren. Tijdens de installatie geeft hij aan: Failed to install catalog files.

Ik heb meerdere malen opnieuw service pack 1 gedownload en geprobeerd, maar telkens krijg ik deze zelfde error melding.

Om er zeker van te zijn dat het niet aan de SP ligt, heb ik eerst deze gecopieerd naar een andere pc over het netwerk, vervolgens een losse 80GB ATA disk aan de server gehangen en daar opnieuw windows op geinstalleerd. En wat denk je, SP1 kan ik nu wel gewoon installeren zonder problemen!

Om de een of andere reden word het systeem ontzettend onstabiel zodra ik de rocketraid controller en de 2 schijven eraan hang. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

[sterfmode on]

Ik heb besloten het hele sata zaakje uit deze server te trekken, om de een of andere reden is hij niet stabiel te krijgen!

Ik heb nu een 3Ware ATA raid controller erin geprakt en ga vrijdag bij de hcc dagen 2 hdd's halen.

[sterfmode off]

[ Voor 11% gewijzigd door Mishmash op 19-11-2006 19:33 ]

Verwijderd

Driverversie v2.36s ??

...en firmware niet te vergeten, ook v2.36s

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 18:21 ]

Pagina: 1