Toon posts:

Software voor een beamerpresentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet binnenkort voor een toneeluitvoering met behulp van een beamer een soort van presentatie geven.
In deze presentatie komen videobeelden (van een dvd) voor, maar ik wil ook woorden als "Pauze" kunnen projecteren. Een visualisatie voor muziek zou ook leuk zijn.

Het lijkt me handig om met twee videokaaten te gaan werken omdat ik de pc waar de beamer op aangesloten staat ook wil gebruiken voor het afspelen van muziek tijden het toneelstuk.
Het liefst heb ik dan een soort van "Control center" op mijn beeldscherm en de output op de beamer zeg maar.

Nu lijkt het mij niet praktisch om dit alles met powerpoint uit te voeren, dus wellicht weet iemand een ander programma waarbij dit te realiseren valt.

Alvast bedankt :)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hoezo maar je zelf geen film in bijvoorbeeld Adobe Premiere/ Pinnacle studio. Kan je losse plaatjes in hangen, spelen met je muziek, etc....

En je kan het afspelen in alles wat je tot je beschikking hebt...

Mooooooeeeee......

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
Macromedia Director is hier ideaal voor. After Effects van Adobe is hier ook voor bedoeld, maar net als Premiere waarschijnlijk zwaar overkill

[ Voor 3% gewijzigd door Koen_R op 19-11-2006 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er inderdaad niet een programma bestaat die aan mijn eissen voldoet.
Één film maken met pinnacle ofzo is niet de bedoeling. Ik zoek echt iets waarmee ik bepaalde beelden of filmpjes kan projecteren via een beamer op een tweede videokaart. Ik denk dat ik dan gewoon apparte programmatjes moet zoeken voor Film, foto/tekst beelden, en visualisatie.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Als je echt weet wat je met AE kan zul je zeggen dat dat overkill is.
Pak gewoon windows movie maker... zelfs premiere is hier al overkill voor.
Een gratis editing proggie voldoet al.

/edit
Je zou eventueel resolume kunnen gebruiken.
Dit is een VJprogramma waarmee je gewoon realtime beelden mee mixt. Kan je je output op een ander beeld zetten, hoef je geen filmpjes te renderen zoals bij AE/random edit proggie. En je hoeft ook niet eens alle settings te weten omdat je toch alleen maar je filmpjes hoeft af te spelen en je er verder niks mee doet.. (je moet je filmpjes, plaatjes of animated gif's wel al klaar hebben maar je kan het dus gewoon realtime in een willekeurige volgorde zetten)
http://www.resolume.com/

[ Voor 59% gewijzigd door ixl85 op 19-11-2006 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koen Rotteveel schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:17:
Macromedia Director is hier ideaal voor. After Effects van Adobe is hier ook voor bedoeld, maar net als Premiere waarschijnlijk zwaar overkill
Mijn reply was bedoeld voor de post boven deze. Maar ik zal Director proberen, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Resolume is perfect!
Alleen: de bediening van het programma vind ik tot nu toe echt waardeloos, ik zal kijken of ik wat preferences kan veranderen.

Edit: Ik denk toch dat ik naar iets anders moet zoeken, de functies van Resolume zijn wat ik zoek, maar de bediening van het progje vind ik waardeloos. Misschien dat er nog iets is als resolume?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 18:10 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
In powerpoint kun je er overigens gewoon voor kiezen om je presentatie via een andere video poort (vga/dvi/s-video enz.) weer te geven. Op je standaard beeldscherm zit je dan nog steeds in de ontwerpmodus en zou je dus ook andere programma's kunnen bedienen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Resolume kon je ook beelden infaden, en vele andere handige opties, ik denk niet dat je dat ook met Powerpoint kan.

Ik zoek dus echt een vervangend programma voor Resolume, ik heb het trouwens nog even geprobeerd, het loopt ook heel vaak vast.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 19:35 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik krijg er nu les in van de gast die het heeft geschreven :)
De interface is idd heel anders alleen na een tijdje wen je er wel aan... het probleem is alleen: Als je er geen les in krijgt is het moeilijk te ontdekken.

Rechtermuis op je clip is voor de clip parameters, je kan deze van te voren instellen en zo je hele list opslaan (snelheid opacity en effect)
Op elke clip kan 1 effect en de 3 lege vlakjes linksboven of links in het midden (afhankelijk van je resolutie) zijn voor effecten op alle clips.
mhh
ik kan beter ophouden met die basis uitleg, gaat lastig over de typ :)

Welke versie van resolume gebruik je?
bij ons loopt het echt nooit vast en de vj's die ik ken en het gebruiken ook nooit... versie 2.4 is net uit. Er is btw wel een bug die iets met je netwerk connectie te maken heeft... probeer eens je netwerk uit te zetten....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook nog eens geprobeerd en het lukt al steeds beter, hij loopt nu ook bijna niet meer vast (vaag).
Wat ik wel jammer vind is dat er bij de filmpjes die je afspeelt geen geluid zit (volgens mij).
Pagina: 1