[JS] Waarde van Form name ophalen in IE

Pagina: 1
Acties:

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
K probleempje.

Ik heb het name attribute nodig van een form object, is geen punt natuurlijk:

obj.getAttribute("name"); en klaar.

Nu komt het, in firefox gaat dit hardstikke goed. In IE net iets minder. Als ik namelijk in mijn form een field heb dat als name "name" heeft (bijvoorbeeld voor iemands volledige naam) dan overschrijft deze in internet explorer de 'name' property van het form en krijg ik ipv de form naam een [object] terug (welke dus het name field is).

Is er een andere manier om in IE aan de form name te komen? of moet ik gewoon maar voorkomen dat ik fields aanmaak met 'name' als value voor het attribute 'name'.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:36

crisp

Devver

Pixelated

In de eerste plaats kan je beter een ID gebruiken voor je form-element ipv name.
Verder is het inderdaad niet meer mogelijk om de name van je form te achterhalen (lang leve de backwards-compatibility voor document.all \o/ :/ ). Dat zelfs getAttribute je input-element teruggeeft vind ik wel heel schrijnend overigens.

Intentionally left blank

• tec
Okay, thx voor de feedback. Ben nu maar voor id gegaan ipv name.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:36

crisp

Devver

Pixelated

Note dat in veel gevallen ook een ID niet eens noodzakelijk is. In de meeste gevallen dat je je form wilt 'targetten' doe je dat vanuit eventhandlers op form-elementen en kan je gewoon 'this' of 'this.form' gebruiken als argument naar je functie-call ;)

Intentionally left blank

• tec
i know :)

Het is voor een universeel form validation gevalletje waar ik mee bezig ben. Daar heb ik een named array waar elke index een form.id is, op die manier kan ik dus bij het object komen wat weer referenced naar het form.. allemaal gekkigheid, maar het werkt erg leuk iig. Eerst had ik dus de name van het form als index in het array en nu het id wat wel soepel werkt.

Misschien is het hele form object als index ook wel iets dan zou ik het id kunnen ditchen.. Al slurpt dat natuurlijk wel weer een berg geheugen of niet?