Toon posts:

dvd+rw formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb sinds kort een dvd brander en heb hiermee een film gebrand allemaal gelukt en gekeken, echter het is een dvd+rw en ik wil hem nu opnieuw gaan gebruiken als ik hem echter wil wissen of formateren krijg ik continu de melding DE BESTANDEN DIE ER OPSTAAN ZIJN ALLEEN LEZEN en kan ik dus geen van beide doen alles geprobeerd diverse programma's incd bijv en ook via de dos prompt met het commando format. maatr niks lukt, helpppppppppppp

iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen

groet

piet

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 09:23
Je moet hem ook niet formatteren, maar wissen. Ik neem aan dat je een of ander brandprogramma bij je brander hebt gehad of geinstalleerd hebt staan, daarin staat vaak een menuoptie met 'erase rewritable disk'.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe wil je het ding dan wissen?

In nero kun je gewoon kiezen in het menuutje recoder 'erase rewritable disc', dus doe dat gewoon (of het equivalent van het prog waar jij mee werkt dan).

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-02 12:35
Heb je meerdere packet-writing progsels op je pc staan ?
Dat is in ieder geval niet aan te raden.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat ik altijd doe is gewoon het brandproces doorlopen, en als je dan echt je nieuwe project wil gaan branden dan wordt er gevraagd of je de aanwezige schijf wil wissen (in Nero tenminste). Gewoon ja klikken en alles komt vanzelf goed bij mij.

Macbook Pro, 640 WD extern

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

via de dos prompt format geven vind ik ook wel erg origineel gevonden trouwens ! dat gaat natuurlijk nooit werken maar goed................ERASE is inderdaad het sleutelwoord. Elk brand progsel heeft die functie wel.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties maar zoals ik al zij reeds allemaal geprobeerd ook nero e.d., maar overal het zelfde antwoord de bestanden die er opstaan zijn alleen lezen, vervolgens de melding dat er niet gewist en/of geformarteerd kan worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:29:
bedankt voor jullie reacties maar zoals ik al zij reeds allemaal geprobeerd ook nero e.d., maar overal het zelfde antwoord de bestanden die er opstaan zijn alleen lezen, vervolgens de melding dat er niet gewist en/of geformarteerd kan worden.
Weet je zeker dat het dan wel een RW is?

en probeer het eens in een andere fikker.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:29:
Met deze informatie kan niemand iets, tenzij ze helderziend zijn ;).

Op welke manier probeer je in Nero een schijf te wissen? Hierboven staat ook al hoe dat moet, namelijk via 'Recorder' --> 'Herschrijfbare schijf wissen'. Als dat niet lukt, post dan eens de exacte foutmelding en/ of een plaatje ter ondersteuning :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:20
Heb je toevallig Alcohol 120% geinstalleerd staan? Deinstalleer deze software eens of schakel het volledig uit en probeer het eens opnieuw. Dit probleem had ik ook met het formatteren van een dvd-rw.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

wellicht oftopic maar waarom gebruik je nog RW's ? ik deed dat vroeger ook wel maar sinds een R niet meer hoeft te kosten dan € 0,20 neem ik de moeite niet eens meer. Een RW is duurder en is beperkt in zijn levensduur of je moet er wel heel goed mee omgaan.....just my 2 cents
Pagina: 1