kan ftp servers niet benaderen via IE

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey ik heb nu een laptop en ik kan met IE niet op ftp servers komen. Met ftpx en andere progs kan ik wel op de ftp servers komen, maar het zou toch wel handiger zijn als ik ook vanuit IE erop kan plus dat er duidelijk iets mis is als de laptop dit niet kan. Vanuit andere computers kan ik die ftp servers wel benaderen via IE.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Vergelijk de IE versies eens tussen de wel en niet werkende.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Misschien moet je even Passive Mode uitvinken?

Internet Opties -> Geavanceerd

• blacknoise
IE versie is hier 6.0.29 nogwat en die heb ik ook op mn andere comps.
Passief stond idd zingeschakeld en ik heb t uitgeschakeld maar nog steeds geen toegang.
Hier staat wel symantec antivirus op, zou t daardoor kunnen komen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

blacknoise schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:02:
IE versie is hier 6.0.29 nogwat en die heb ik ook op mn andere comps.
Passief stond idd zingeschakeld en ik heb t uitgeschakeld maar nog steeds geen toegang.
Hier staat wel symantec antivirus op, zou t daardoor kunnen komen?
Wat houdt je tegen om Symantec even uit te schakelen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• blacknoise
Nou ik heb geprobeerd het uit te schakelen, auto protect kon k uitschakelen maar heb ik dan alles van t antivirus prog uitgeschakeld? dat auto protect uitschakelen maakte iig geen verschil nog steeds geen ftp acces.
Ik zat trouwens laatst achter een computer van iemand en die had precies t zelfde probleem.. helaas kom ik daar pas over een aantal week weer dus k kan niet vergelijken, maar de enige overeenkomst die ik tot nu toe gezien en die verschilt tussen andere comps die dit probleem niet hebben is dat deze laptop en die comp allebei vrij nieuw zijn, een paar maand oud.

[ Voor 46% gewijzigd door blacknoise op 19-11-2006 21:46 ]

• blacknoise
kan er please iemand reageren? ik hoorde vandaag van 2 klagenoten van mij hebben ook hetzelfde probleem dat ze via IE niet meer in ftp servers kunnen komen.

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 14:37

skabouter

Skabouter

Waarom gebruik je geen ftp programma? Ik geloof niet dat IE de makkelijkste vorm van werken is op een FTP server en er zijn genoeg (gratis) alternatieven!

[ Dislect ]

Verwijderd

even kort samenvattend werkt het wel van jou laptop met niet IE applicaties en van andere PCs wel op de IE.

Die anderen die dit euvel ook hebben hebben die dezelfde images erop? (school laptops?)

Verwijderd

misschien is het ook handig om even de foutcode te posten (mits je die een krijgt natuurlijk)

dat je niet op een ftp komt kan verschillende redenen hebben:

ssl
anti-virus
firewall

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

lier

MikroTik nerd

Waar doet dit probleem zich voor (thuis/school/enz.) ?
Zit er ergens een firewall bijvoorbeeld al het verkeer te monitoren ?
Welke ftp server(s) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1