Geluidskaart stopt na enkele minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 17:05
Ik heb hier een Dell Dimension 9150 met een onboard geluid (Sigmatel High Definition Audio).
Maar sinds gister heb ik hier problemen mee. Als ik de PC opstart doet het geluid het prima, maar na enkele minuten werkt het geluid niet meer. Als ik dan kijk bij systeemvolume enz dan is alles grijs geworden. Als ik dubbelklik op het luidstrekertje in de startbalk, dan krijg ik de melding: Er zijn geen mixerapparaten gevonden...

Wanneer ik de drivers opnieuw installeer, dan doet het geluid het weer, maar na enkele minuten weer uitgeschakeld. In systeembeheer staan geen conflicten.
Het vreemde was ook dat Windows gaar begon te doen. De Windows XP scheme veranderde spontaan in Windows2000-style balken zonder dat ik daar maar iets aan hoefde te doen. (of dit in relatie staat met de geluidskaart, no idea, maar wel toevallig).

Vedere configuratie:
Intel Duo Core D920
1 GB RAM
Windows MCE2005
Nvidia 6800
Hauppauge WinTV MCE
Sigmatel High Definition Audio onboard

Verwijderd

Probeer eens drivers van de dell site te downloaden

• Floppie
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:48:
Probeer eens drivers van de dell site te downloaden
Gedaan, Sigmatel verstrekt zelf geen drivers :)

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:27

DJ Vincento

1422055

Dat heb ik ook gehad met mijn vorige computer.Geluid viel altijd op een gegeven moment weg.En de volume regeling was later ook verdwenen,het stond ook niet meer bij de bureau accesiores.Dus kon ik mijn mic niet aanzetten.

Maar is het niet per ongeluk een virusje die de geluidskaart uitzet,er zijn namelijk ook virussjes die je internet uitzetten,of er voor zorgen dat je cd/dvd rom niet meer reageerd.

Gelukkig heb ik nou een nieuwe computer :) :Y)

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Probeer dit eens. Het is dan wel een andere geluidskaart maar het probleem komt wel overeen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Floppie
Famoso schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:15:
Probeer dit eens. Het is dan wel een andere geluidskaart maar het probleem komt wel overeen.
Heb die beveiligingspatch geinstalleerd en heel het systeem op virussen gecontroleerd.
Echter na een herstart krijg ik de foutmelding die jij ook aangaf in je topic:

In Generic Host Process for Win32 Services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
Geluid weer gestopt

En waarom worden na de foutmelding de windows ineens classic-style :?

[ Voor 5% gewijzigd door Floppie op 19-11-2006 13:11 ]

Pagina: 1