Toon posts:

Heeft deze video-kaart 3D ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag, ik heb hier nog een oude P3-600 liggen en deze wil ik graag voor mijn kleine
broertje gaan gebruiken.
Dit wordt dan zijn eerste systeempje om een beetje te internetten en een paar simpele spelletjes te spelen [voornamelijk games uit de tycoon serie].
In deze kast zit een S3 Graphics Savage4 kaart [AGP] met 16mb RAM.
Kan iemand mij vertellen of deze kaart ook 3d ondersteund [lijkt mij wel want waarvoor zou hij anders 16mb RAM gebruiken, lijkt mij voor 2D een beetje veel].
En zo ja, waar haal ik dan die drivers [Win XP] voor deze kaart weg?

B.v.d _/-\o_

Tukker Pride

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Drivers voor zo'n oude kaart zullen wel al standaard in xp zitten.

http://specs.tweak.to/16567

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

tja, waar zou je nou de drivers kunnen vinden :?
Probeer deze eens : http://www.s3graphics.com
http://drivers.softpedia....phics-Savage4-84002.shtml
Even Googlen levert diverse drivers op :)

Alle info over de kaart staat op http://en.wikipedia.org/wiki/S3_Savage#Savage4

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 19-11-2006 11:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
De drivers die XP standaard installeerd geven geen 3D acceleratie, en ik had al wel
drivers gevonden [ben geen newby ofzo?], maar 700kb voor 3d drivers lijkt mij een beetje klein.
en op de S3 site heb ik [of ik moet niet goed hebben gekeken] geen drivers gevonden waarvan ik dacht dat ze voldeden aan wat ik zoek.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

volgens mij is het een opvolger van de 'S3 virge 3d' dus ehhh? :)

I'm not as think as you stoned I am

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Deze kaart heeft inderdaad 3D ondersteuning maar goede drivers vinden is een rotkarwei voor oude S3 kaarten. Ik heb het ook eens moeten doen voor een S3 Savage3D 8MB en uiteindelijk heb ik de originele driver CD nog ergens gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:29:
Deze kaart heeft inderdaad 3D ondersteuning maar goede drivers vinden is een rotkarwei voor oude S3 kaarten. Ik heb het ook eens moeten doen voor een S3 Savage3D 8MB en uiteindelijk heb ik de originele driver CD nog ergens gevonden.
Zou je die mij niet via de mail kunnen opsturen ofzo..................
Want ik ben nu al meer dan 4 uur aan het zoeken op het internet...maar niks gevonden.

sandman [ @ ] live . nl

[ Voor 0% gewijzigd door Ultraman op 19-11-2006 14:55 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Deze drivers staan keurig op de site van S3.
Hoe je in hemelsnaam tot de conclusie komt dat 700kB te weinig is voor 3D support snap ik niet. Probeer ze eens, dikke kans dat ze gewoon functioneren.
Informatie over de S3 Savage4 staat gewoon op internet, o.a. op Wikipedia, dus dat je je rot zoekt geloof ik niets van. De kaart is prima in staat om wat 3D werk te doen.

Eigen inzet om je probleem op te lossen is het crode op GoT voordat je een draad maakt. Zie daarvoor o.a Het algemene beleid en * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *.
Ook doen wij tweakers elkaar automatisch de groeten, dus die extra er bij vermelden is niet nodig. Doe dat in je email verkeer ;)

Ik maak deze dicht omdat ik de eigen inzet toch echt mis. Mocht je het er niet mee eens zijn of vragen hebben dan kun je me gerust DMen of mailen.
Ik heb trouwens je email adres even wat anders gemaakt want zomaar je emailadres in functionele vorm op het web gooien is vragen om spam.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.