Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 09:29
Ik heb de laatste dagen wat zitten zoeken op Internet maar het is me totaal niet duidelijk (zoals je weet spreken veel sites elkaar tegen; je weet gewoon niet meer wat waar is) waaraan een i-mode telefoon moet voldoen.

Is het genoeg dat de browser cHTML (ik lees ook iHTML) ondersteunt om i-mode pagina's te kunnen bekijken? Maar dan kan toch bijna elke mobiele browser i-mode aan tegenwoordig? Dus er moeten nog meer eisen zijn. Temeer daar de meeste moderne telefoons officieel geen i-mode telefoons zijn. Dus ze moeten wat wissen. Maar wat?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17

Sabbi

je denkt aan mij.

Een imode telefoon moet naar ik meen flash ondersteunen voor de 'coole' imode menus.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:08

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Er zijn een aantal verschillen tussen een "genuine i-mode toestel" en een i-mode browser compatible (IBC) toestel. Beide moeten cHTML weer kunnen geven, maar een i-mode toestel ondersteund de pagina's (en vooral de speciale karakters) beter. i-mode pagina's kan je tegenwoordig met elk toestel bekijken, maar je moet i-mode dan ook meer zien als een kwaliteitsmerk: de layout van i-mode pagina's op een genuine toestel is gegarandeerd, op elk ander toestel zien de pagina's er vaak niet goed uit (verkeerde layout of niet ondersteunde tags).

Een ander verschil tussen i-mode en IBC-toestellen zit hem in i-mail. Een i-mode toestel heeft een ingebouwde mailclient waarmee hij de i-mail kan ophalen, een IBC-toestel krijgt een link per SMS en gaat naar een webmail-achtige pagina.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Volgens mij is er bij imode nu ook een toestel controle, met mijn k750i kon ik eerst wel op imode maar nu niet meer. Laten we zeggen neit meer in de home gateway. Ik kan nog wel steeds losse imode pagina's uit mijn favorieten openen.

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 09:29
Je bedoelt een ingebouwde e-mail client in de browser zelf? Want met zowat elke telefoon kun je je e-mail ophalen.

Maar er zijn dus geen i-mode protocollen die ondersteund moeten worden? Ik lees namelijk ergens dat voor push e-mail het protocol WDP ondersteunt moet worden, ergens anders lees ik weer dat WDP nu net een WAP 1.x protocol is en dus niks met i-mode te maken heeft.

Op het grote internet is er zover ik weet geen site die nu precies kan uitleggen hoe i-mode technisch werkt in Europa en wat een i-mode telefoon een i-mode telefoon maakt.

Als het alleen maar volledige cHTML ondersteuning is en een e-mail client in de browser, dan waarom wordt niet elke telefoon dan i-mode comptable gemaakt? Het is maar een paar extra tags extra en de e-mail client die er al inzit in de browser integeren en KPN kan met je telefoon adverteren dat je er i-mode opkunt.

Ik vermoed dat er toch echt meer moet zijn. Dat een i-mode telefoon echt speciale protocollen of zo moet ondersteunen. Ik denk dat ik KPN eens mail.