Ik probeer om een text bestand regel voor regel in te lezen. Komend van VBA vond ik dit erg simpel maar in vb.NET krijg ik het niet voor elkaar. De code die ik heb geschreven geeft me twee problemen:
- Niet alle regels worden ingelezen, hij slaat sommige regels over(niet echt een vast patroon in te vinden), bijv. regels 1,3,4,7,8 etc. etc.
[edit] - nee, niet goed gecheckt, hij slaat om elke regel eentje over.
- Hij slaat bepaalde tekens als "É" en "Á" over
Wat betreft het eerste probleem heb ik geen idee waar het aan ligt, het tweede probleem, ben ik al achter, is dat hij een andere encoding nodig heeft waarbij ik niet weet hoe ik die moet aanroepen.
Dim rFile As System.IO.StreamReader
ik weet dat ik met het streamreader object een ander encoding moet toewijzen, maar hoe dat te doen. Ik ben van huis uit VBA gewend, en ik mis gewoon nog sommige beginselen, so be gentle
het text bestand ziet er zo uit:
- Niet alle regels worden ingelezen, hij slaat sommige regels over(niet echt een vast patroon in te vinden), bijv. regels 1,3,4,7,8 etc. etc.
[edit] - nee, niet goed gecheckt, hij slaat om elke regel eentje over.
- Hij slaat bepaalde tekens als "É" en "Á" over
Wat betreft het eerste probleem heb ik geen idee waar het aan ligt, het tweede probleem, ben ik al achter, is dat hij een andere encoding nodig heeft waarbij ik niet weet hoe ik die moet aanroepen.
ik weet dat ik met het streamreader object een ander encoding moet toewijzen, maar hoe dat te doen. Ik ben van huis uit VBA gewend, en ik mis gewoon nog sommige beginselen, so be gentle
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Private Sub SelectSaveGame_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles SelectSaveGame.Click
Dim i As Int16
Dim arrTeam() As String
SelectSaveGame1.Filter = "Cyanide Savegames|*.cdb"
SelectSaveGame1.Title = "Select your CDB savegame....."
If SelectSaveGame1.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
SaveGame.Text = SelectSaveGame1.FileName.Substring(SelectSaveGame1.FileName.LastIndexOfAny("\") + 1)
My.Settings.SaveGamePath = SelectSaveGame1.FileName
CommandsSuffix = "-export " & SelectSaveGame1.FileName & " C:\"
ShellAndWait.ShellandWait(Application.StartupPath & "\Teamnames.exe")
Me.SelectTeam.Items.Clear()
rFile = System.IO.File.OpenText("C:\DYN_Team.txt")
While rFile.Peek >= 0
arrTeam = rFile.ReadLine.Split("|")
Console.WriteLine(rFile.ReadLine)
If arrTeam(1) <> "gene_sz_name" And arrTeam(1) <> "-" Then
Me.SelectTeam.Items.Add(i)
Me.SelectTeam.Items.Item(i) = arrTeam(1)
i = i + 1
End If
End While
End If
End Sub |
het text bestand ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| IDteam|gene_sz_name|gene_sz_abbreviation|gene_tgaID_jersey 1|CAISSE D'EPARGNE - ILLES BALEARS|CEI|1900 2|NATURINO - SAPORE DI MARE|NSM|1908 3|AG2R PRÉVOYANCE|A2R|1916 4|COFIDIS, LE CRÉDIT PAR TÉLÉPHONE|COF|1924 6|FRANÇAISE DES JEUX|FDJ|1940 7|SPIUK - EXTREMADURA|SPI|1948 8|KAIKU|KAI|2180 .........etc. |
[ Voor 9% gewijzigd door Jay-P op 19-11-2006 02:22 ]