Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sinds 2 dagen lading : bounced, can not deliver mails

Pagina: 1
Acties:

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Zucht, krijg de laatste 2 dagen, ladingen bounced mails of cannot deliver of message sent blocked by bulk email.....

Verschillende viruscanners gebruikt, niks gevonden.
Verschillende spyware cleaners gebruikt, ook niks.

Iemand die me vertellen wat ik er eventueel aan kan doen of wat er aan de hand is?

Voorbeeld wat ik terugkrijg:

Received: from 200-161-186-197.dsl.telesp.net.br (200-161-186-197.dsl.telesp.net.br [200.161.186.197])
by bloodhound.macc.edu (Spam Firewall) with ESMTP
id E82AF2A5E7; Sat, 18 Nov 2006 16:04:32 -0600 (CST)
Received: from 195.121.6.51 (HELO mail.wxs.nl)
by macc.edu with esmtp (3'7=6)O? .4//>)
id A1K7R0-L694/4-?E
for andrewkomarjr@macc.edu; Sat, 18 Nov 2006 22:09:09 +0180
Date: Sat, 18 Nov 2006 22:09:09 +0180
From: Gift shop <MIJNEMAILNAAM@planet.nl>
X-Mailer: The Bat! (v2.00.8) UNREG / CD5BF9353B3B7091
X-Priority: 3 (Normal)
Message-ID: <777530125.54280204187272@thebat.net>
To: andrewkomarjr@macc.edu
Subject: Cartier watches and jewerly
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html;
charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Spam: Not detected

Verwijderd

Subject: Cartier watches and jewerly

Verstuur je spam? Is je veiligheid van de PC wel in orde? Dus heb je naast die virusscanner(s) ook een firewall draaien?

• bangkirai
Ja, panda-antivirus firewall draait en zo ver ik weet was/is mn pc goed beveiligt.

Zoals al gepost, ik kan absoluut niks vinden.

[ Voor 56% gewijzigd door bangkirai op 19-11-2006 01:48 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Ik vermoed dat iemand spam heeft zitten te versturen met jouw adres als reply-adres. Alle gebouncde spam komt dan bij jou uit zodat 1. de spammer er geen last van heeft en 2. spamfilters de spam niet blokkeren op grond van het misschien al bekende adres van de spammer.

Hier kun je niet zoveel aan doen. Het meest efficient is eerst uit te zoeken wat voor filterregel de meeste foute mail af zou vangen (bijv. een Russische spammer zal misschien vooral bounce-replies van Russische servers ontvangen en dus zou je kunnen filteren op afzender = *.ru) en vervolgens met die wetenschap contact op te nemen met je provider om ze te vragen of zij mail dmv die filterregel willen weggooien of apart willen opslaan.

NB je zou die filterregel ook zelf kunnen instellen in je webmail, maar dat filter wordt pas actief als je je webmail opent en werkt dus niet voor een pop3 mailclient. Vandaar dat je de hulp van je provider nodig hebt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• bangkirai
Zucht, zit bij planet.nl en die raden me aan om de pc te formateren en opnieuw te installeren, terwijl ik nog maar net was begonnen met probleem uit te leggen. En als het probleem niet aan mijn kant zit, ga ik dus gewoon een hoop werk voor niks doen.
En als het wel aan mijn kant is, wil ik liever eerst weten, wat er fout ging, zodat het bij een clean install vermeden kan worden.

Ben bang, dat ik van providerkant niet echt hulp hoef te verwachten.
Zij maken zelf filter namelijk niet aan, ze gebruiken blacklists van een ander bedrijf.
Hebben namelijk ook een probleem, dat we aandelen koersen van een bedrijf niet meer elke dag aangeleverd krijgen, omdat dat bedrijf blijkbaar ook op de blacklist staat.
Planet zegt doodleuk, dan moet je anders maar webmail filter uitzetten :/

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
kijk eens met process explorer tegenwoordig van MS

dit kijkt wat makkelijker en beter dan de gewone task manager.

verder kan je ook gelijk zien of een proces wel echt van MS is

post gelijk ff een screenshot als je die mogelijkheid hebt

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• bangkirai
Hmm, maar het lijkt, dat de mailtjes die gebounced raken, ook verstuurd zijn, wanneer mijn pc uit staat?

• bangkirai
Heb ik het correct, dat deze mails met behulp van mailclient X-mailer, The BAT! worden verstuurd en dan met namaak adres from, dat dus mijn email is?

Zucht, dit is gewoon kut, kan er verdorie niks aan doen.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
zover ik het kan zien klopt je redenering X-Mailer is de client die gebruikt word het is zelfs een unregisterd 2.00.8 versie van the bat!

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1