Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XBOX Paint verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 20:51
Hallo,

Ik heb een xbox op de kop weten te tikken voor een prikkie, maar de case is "Vernaaid". Hij is dus overgespoten, maar er is vanalles en nog wat onder de lak gekomen (je ziet ook een soort van aders) Nu is mijn doel om de case weer naar zijn orginele staat te krijgen, maar thinner + plastic is geen goede combinatie. Ook ga ik liever niet schuren (omdat ik hem ga be-stickeren) Dus is er een goede oplossing om lak te verwijderen (zilvere spuitbus van de Karwei was het)

Heb iets gelezen over pindakaas? Iemand daar ervaring mee ? :P

Alvast bedankt!

Verwijderd

Xbox met pindakaas lijkt me nou niet zo lekker, ik zou je dan eerder een boterham aanraden :)

Maarre, schuren en dan een soort van grondlak eroverheen? Dan kan je uiteindelijk daar weer je bestickering plakken.

• ReX_NL
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 01:12:
Xbox met pindakaas lijkt me nou niet zo lekker, ik zou je dan eerder een boterham aanraden :)

Maarre, schuren en dan een soort van grondlak eroverheen? Dan kan je uiteindelijk daar weer je bestickering plakken.
Het was eigenlijk niet de bedoeling om iets van een spuitbus (grondlak) te kopen. Het was of overspuiten of een sticker (allebij rond 10 euro) Maar een sticker, en een spuitbus (grondlak) Is te duur. Als je met bijv. iets van pindakaas (of iets anders wat je altijd wel in huis hebt) verf kon verwijderen, dan was dat natuurlijk veel gemakkelijker geweest.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
Mss moet je op een klein onopvallend hoekje verschillende dingen proberen, zoals Aceton en of andere verfverwijderende middelen.
Dan kom je er snel achter of t plastic ertegen kan, want plastic lost nu niet bepaald op in _alle_ verfoplossende middelen

• ReX_NL
Ik kwam net in de schuur nog een blik afbijtmiddel tegen. (voor het verwijderen van oude verfresten/lagen) Zal dat ook werken op mijn xbox, of zal dat ook te agresief zijn en mijn plastic case beschadigen?

Verwijderd

ReX_NL schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:52:
Ik kwam net in de schuur nog een blik afbijtmiddel tegen. (voor het verwijderen van oude verfresten/lagen) Zal dat ook werken op mijn xbox, of zal dat ook te agresief zijn en mijn plastic case beschadigen?
probeer het eens uit op een klein stukje aan de achterkant zou ik zeggen. En vind je jouw budget niet een beetje absurd? Schuren lijkt me de mooiste oplossing en ja dan kost het eens 10 euro (hop nog 3 voor het schuurpapier) maar wat boeit dat.

• ReX_NL
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:52:
[...]

probeer het eens uit op een klein stukje aan de achterkant zou ik zeggen. En vind je jouw budget niet een beetje absurd? Schuren lijkt me de mooiste oplossing en ja dan kost het eens 10 euro (hop nog 3 voor het schuurpapier) maar wat boeit dat.
Nou de xbox is niet voor mezelf, ik ga hem verkopen en probeer zoveel moglijk winst te maken... vandaar dat het budget zo laag mogelijk moet bliven. Maar ik zal het is op ene klein hoekje proberen, Bedankt!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57
ReX_NL schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:52:
Volgens mij werkt dat niet.
Dat spul is behoorlijk agressief als je het mij vraagt. Probeer de onderkant ofzo (als die is meegespoten) maar ik denk dat je lelijke vlekken ervan krijgt :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ReX_NL schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:00:
[...]
Nou de xbox is niet voor mezelf, ik ga hem verkopen en probeer zoveel moglijk winst te maken... vandaar dat het budget zo laag mogelijk moet bliven. Maar ik zal het is op ene klein hoekje proberen, Bedankt!
Zo veel winst zul je toch niet maken. Je hebt voor 100 euro een nieuwe XBox. Tweedehands krijg je er dan misschien de helft voor (en als er stickers of verf op zit nog minder).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Met aceton verwacht ik al helemaal geen succes, ooit iemand verf opgelost hiermee?
Misschien kun je een verf afbijt product proberen.... zoals die van albastine.
Wel even proberen op een stukje zoals men hier al zegt :)

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12
Kun je hem niet gewoon opnieuw zwart overspuiten? Eventueel helemaal demonteren en de plastic case overspuiten (ivm eventueel verf op de onderdelen)

Ontspan.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
ReX_NL schreef op zondag 19 november 2006 @ 01:21:
[...]

Het was eigenlijk niet de bedoeling om iets van een spuitbus (grondlak) te kopen. Het was of overspuiten of een sticker (allebij rond 10 euro) Maar een sticker, en een spuitbus (grondlak) Is te duur. Als je met bijv. iets van pindakaas (of iets anders wat je altijd wel in huis hebt) verf kon verwijderen, dan was dat natuurlijk veel gemakkelijker geweest.
Als je die 10 euro nou er bij werkt, een paar uurtjes werk... (Als je een baantje heb that iz)
Zie niet helemaal het probleem, ook al weet ik je financiele situatie natuurlijk niet ;)

/edit

Nvm, je wil winst maken op de kruisdoos.
Goed schuren + spuiten will do, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-11-2006 15:48 ]

There is no replacement for displacement!

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 10:26
Kan je niet beter een replacement case kopen ?

Verwijderd

Ik zou een primer bij de bouwmarkt kopen die heel dik is, iets om gaten mee dicht te maken maar dat wel warm mag worden, zoals vloeibaar hout ofzo. Je kan echt veel vinden in een bouwmarkt als je een beetje creatief bent en kijtk wat het spul doet in plaats van wat op eht etiket staat.

Misshcien werkt houtvezel wel, dat kan je mooi glad schuren, dan schuur je de case ook niet maar de laag erop.

En daarna gewoon grondverf en overspuiten.

Acteon werkt absoluut niet op kunststof daar wordt het week van

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:17:
Met aceton verwacht ik al helemaal geen succes, ooit iemand verf opgelost hiermee?
Waarmee haalt je moeder, zus, vriendin, enz. de nagellak van hun nagels? Precies, met aceton. Wat is nagellak? Precies, verf! ;)
Aceton gaat dus wel werken om de verf eraf te krijgen maar ook dit is een aggresief goedje. Het kunststof zal dus wel dof worden. Als ie dat al niet is want ik neem aan dat hij voor het spuiten ook geschuurd is. Als nieuw zal je hem dus nooit krijgen.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ooit iets gelezen over suikerklontjes

probeer eens met een suikerklontje te kijken of je de verf eraf krijgt
Algemene Tips

• verwijderen van het logo op de alliminium plaat
Met een suikerklontje kun je het logo verwijderen van je HTC Universal. Dit werkt alleen op de alliminium plaat aan de buitenkant. schuur rustig over het logo tot het verdwenen is. Schrik niet, het lijkt nu of er een flinke kras opzit. De "kras" is gemakkelijk te verwijderen met een vochtige doek.
source: HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

maar het betreft hier een logo van een mobile phone. Geen idee of dit werkt

[ Voor 69% gewijzigd door Viper® op 20-11-2006 12:22 ]

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

Afbijt zal de behuizing waarschijnlijk flink verklooien. Beter is inderdaad schuren en opnieuw spuiten.

Of je zet een advertentie op Marktplaats voor een defecte te koop gevraagd ofzo. Da's misschien net zo duur als spuitbus/schuurpapier/afbijt etc.

Of je zet je oude overbodige hardware in het ruiltopic hier op GoT en je vraagt een Xbox behuizing of in de V&A.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is dit geen oplossing. Ben je voor 20 euro klaar.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
zoeken op ebay.de met de volgende term xbox case 9.99 euro was bij meteen de eerste hit dus. paar euro verzendkosten en je bent klaar.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

RvO_6 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:29:
Is dit geen oplossing. Ben je voor 20 euro klaar.
Inderdaad, dan kan je hem nog als 'special edition' ofzo verkopen! Kan je er meer voor vragen :P
Pagina: 1