[Acer Aspire 1350] Garantieprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb hier een defect notebook met een verhaal.

Het notebook sprong niet meer aan, de indicatielampjes branden wel, maar geen beeld, geen koeler die aanspringt - totaal dood dus.

Natuurlijk nemen we hier geen genoegen mee, een notebook van 1100 euro, die na 2,5 jaar stuk is. Er zit offcieel geen garantie meer op het notebook, maar toch wil ik hem voor nop gerepareerd zien, het ding is al 3x teruggeweest voor allerlei andere defecten en storingen.

En nu ben ik niet echt handig beziggeweest. Ik dacht: laat ik hem eens nader gaan bekijken. Heb al 2 AMD notebooks naar de stort kunnen brengen doordat de mobo's doorbrandden. Van dit notebook waren de verfzegels op de schroefjes al verbroken omdat hij al vaker terug is geweest voor problemen, dus ik dacht gewoon: we nemen eens een kijkje onder de motorkap zeg maar.

Ik heb het ding ontleed en om het bedieningspaneel (met aan-knop etc) los te maken moest ik het paneel lostrekken van het moederbord waarbij een aantal pinnetjes verbogen. Die wou ik rustig en beheerst terugdrukken, maar alle (!!) pinnetjes braken af als verbrande luciferhoutjes. Niet echt fijn doorgesoldeerd dus en kwalitatief echt r*k.

Het probleem is dus nu; ik wil eigenlijk wel stampij gaan maken bij Acer omdat het ding (weer) stuk is, maar doordat de pinnetjes afgebroken zijn, kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen. Ik vermoed dus dat ik gewoon de klos ben en mijn derde notebook weer naar de stort kan brengen. Hebben jullie ideeen ?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Het idee is dat je eerst probeert om garantie te claimen en mocht dat niet lukken om zelf te kloten. Jij doet het in de verkeerde volgorde dus dat is je eigen probleem ...

-

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Als de pinnetjes kapot zijn kan je het gewoon vergeten, dan heb gooien ze het namelijk altijd op gebruikersschade en kan je (zeker buiten je garantie) wel fluiten anar een nieuwe laptop :p

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit vind ik zwak. Je weet dat je geen garantie meer hebt. En dan ook nog eerst zelf openmaken en zelf iets kapot maken. En dan maar denken ik ga moeilijk doen bij acer.

Acer zal dit nooit accepteren, zodra ze hem open maken en ze zien dit dan zeggen ze: betaal de onderzoekkosten maar en hij word niet gemaakt. ( Dit hoop ik tenminste )

Je zult je er gewoon bij neer moeten leggen dat hij kapot is. Nu helemaal dat je het zelf verder kapot hebt gemaakt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zelf iets kapot maken en dan toch Acer ervoor proberen te laten opdraaien? Niet erg fraai. En dan vinden mensen het vreemd dat fabrikanten vaak moeilijk doen over garantiegevallen.

Een laptop gaat afhankelijk van het gebruik (sjouwen, schokken etc) toch al vaak wat minder lang mee dan een desktop, dus 2.5 jaar is op zich OK. Acer geeft nou eenmaal maar 1 jaar garantie, en daardoor zijn ze vaak goedkoper. Dan moet je maar wat meer geld uittrekken voor een kwaliteitsmerk, dan mag je ook wat meer verwachten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Jongens bedankt voor jullie hulp, ik wist inderdaad nog niet dat ik een beetje stom ben geweest en vertelde inderdaad in de startpost al dat ik zeker weten ga lopen zeiken bij Acer en zwaar onfatsoenlijk ga doen tegen de helpdeskmedewerkers. Echt serieus bedankt guys. Oh ja en het is natuurlijk ook volstrekt normaal dat een apparaat van 2.5 jaar oud en 1100 euro gewoon stukgaat terwijl mijn dinnetje het ding altijd op haar bureautje had staan zonder hem mee te nemen. En hij was natuurlijk ook al niet stuk voordat ik hem openhaalde, dat heb ik zelf gedaan!

En echt, ik ben ook enorm blij met de geweldige kennisdeling die hier plaatsvindt op tweakers, het is hier niet alleen gezellig en mensen zijn altijd vriendelijk tegen je - ze komen ook nog met verschrikkelijk handige tips over hoe je bijvoorbeeld een defecte acer van hetzelfde of een ander type op de kop kunt tikken waar zo'n paneel in zit zodat je alsnog ergens recht op hebt.

Sprakeloos ben ik er van. Bedankt jullie zijn echte tweakers!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Je had het apparaat niet zelf open moeten maken. Het gevolg is dat er iets is afgebroken en daarmee vervalt de garantie sowieso. Mocht het apparaat niet open gemaakt zijn (afgezien van voorgaande reparaties die binnen de garantie vielen) dan zou er niets aan de hand geweest zijn.
In dit geval is het dus gewoon pech.

Gezien dit topic niet veel zin heeft zal het op slot gaan. Manieren zoeken om het apparaat tóch te RMA'en zien we liever niet omdat user-abuse niet onder garantie valt. ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.