Yamaha RX-V650 geeft geen Super Audio door

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 13:26
Nu heb ik hier een nieuwe dvd speler welke super audio ondersteund alleen wil mijn reciever niet echt meewerken.

Heb naar mijn idee alle setings doorlopen wat er maar mee te maken zou kunnen hebben zoals dvd ( yamaha s657) en reciever zelf maar helaas geen super audio output.

Zit ik mss verkeerd te zoeken?

Ik weet dat deze reciever het zou moeten kunnen onder steunen.

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Zouden we misschien ook nog mogen weten welke versterker?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:11
heracles schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:21:
Zouden we misschien ook nog mogen weten welke versterker?
Kijk eens goed naar z'n topictitel :P

@TS: Heb je hem digitaal of analoog aangesloten? Ik meen me iets te herinneren dat SACD wegens copyright-issues niet digitaal kan :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

talin

ES-MA

in de volgende url kan ik geen super audio vinden:

http://www.achetezfacile....parer-les-prix-83277.html
Dolby Digital
Dolby Digital EX
Dolby Pro Logic II
DTS
DTS ES
DTS ES Discrete
DTS Neo
ook hier niet :http://www.yamaha-hifi.com/kataloge/2004/_NL_Internet.pdf
http://www.yamahamusic.co...htavreceivers/RX-V650.asp

heb hier ook alles Yamaha staan en weet dat Yamha nogal kieskeurig is qua in en output

maar geen super audio, gewoon stereo doet ie wel ?

[ Voor 17% gewijzigd door talin op 18-11-2006 23:38 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Wormaap schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:54:
[...]

@TS: Heb je hem digitaal of analoog aangesloten? Ik meen me iets te herinneren dat SACD wegens copyright-issues niet digitaal kan :)
Yep, dat denk ik ook. Hij heeft n.l. wel een 192 kHz/24-bit DAC for all channels dus de hogere kwaliteit kan hij wel aan, maar het zit hem waarschijnlijk vast op het digitaal transfereren van de audiostream. Is het een 5.1 SACD of Stereo SACD?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M. Mulder schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:14:
[...]

Yep, dat denk ik ook. Hij heeft n.l. wel een 192 kHz/24-bit DAC for all channels dus de hogere kwaliteit kan hij wel aan, maar het zit hem waarschijnlijk vast op het digitaal transfereren van de audiostream. Is het een 5.1 SACD of Stereo SACD?
Maar, heb je ook analoog aangesloten?

Dat is namelijk wel een vereiste. En dat zit niet zozeer in copyright, maar in het feit dat versterkers over het algemeen geen sacd-decoder hebben... Als ik het wel heb...

• schumi2004
MikeyMan schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:35:
[...]

Maar, heb je ook analoog aangesloten?

Dat is namelijk wel een vereiste. En dat zit niet zozeer in copyright, maar in het feit dat versterkers over het algemeen geen sacd-decoder hebben... Als ik het wel heb...
Analoog als in COAX?
Dan niet, op moment draait ie optisch
Wormaap schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:54:
[...]

Zal toch niet waar zijn?
Dan ben ik wel genaaid.....
talin schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:30:
heb hier ook alles Yamaha staan en weet dat Yamha nogal kieskeurig is qua in en output

maar geen super audio, gewoon stereo doet ie wel ?
Stereo werkt wel, echter niet van de SACD, een gewone CD (zonder SA) wel dus.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

schumi2004 schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:56:
[...]

Analoog als in COAX?
Dan niet, op moment draait ie optisch
Coaxiaal is niet analoog... Das ook digitaal...

Analoog als in 6 tulpstekkers...
En hier heb je het euvel...

• schumi2004
MikeyMan schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:59:
[...]

Coaxiaal is niet analoog... Das ook digitaal...

Analoog als in 6 tulpstekkers...
En hier heb je het euvel...
Hoe waardeloos is dat zeg, mss dat het met een getweakte firmware wel gaat lukken?
Lijkt mijn een soort van software aanpassing die nodig is?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neen, je moet het gewoon analoog aansluiten...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26
SACD maakt gebruik van de DSD codec, een totaal ander principe dan de PCM op CD/DVDA. Je kunt DSD vergelijken met dat PCM een bitmap afbeelding van het geluid is, en DSD een vector.

Relevant voor jou is dat dit niet met een firmware update toegevoegd zal worden, omdat je daarvoor speciale hardware moet hebben. Daarbij is het ook nog eens zo dat er geen SACD-spelers zijn die het signaal digitaal door mogen geven (DRM gezeur), al zouden ze een digitale uitgang die DSD uit kan sturen hebben.

Analoog is de enige optie.

[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 19-11-2006 13:15 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• schumi2004
Blijft toch nog waardeloos om het hele boeltje analoog aan te sluiten terwjil er betere digitale aansluitingen zijn :(

Ach ja zoals je zelf al zegt DRM gezeur misschien dat ik me eigen bedenken gaat om het eventueel analoog te koppelen voorlopig nog maar ff niet

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Breepee schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:13:
SACD maakt gebruik van de DSD codec, een totaal ander principe dan de PCM op CD/DVDA. Je kunt DSD vergelijken met dat PCM een bitmap afbeelding van het geluid is, en DSD een vector.
Niet echt een zinvolle vergelijking als je het mij vraagt.

Er is overigens wel digitale overdracht mogelijk van SACD data, namlijk via firewire. Dat zie je echter vrijwel nooit omdat het een duur grapje is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom zou digitaal beter zijn? Het signaal gaat toch ook analoog naar je speakers? Ga je daar dan druk over maken ofzo :P
Leg je er maar gewoon bij neer dat het signaal analoog verstuurd wordt en ga er maar vanuit dat de dac's in de SA-speler nette DAC's zijn. Of heb je er echt reden toe om te zeggen dat analoog slechter is dan digitaal?
(niet aanvallend bedoeld hoor, maar dit is wel zo'n beetje de waarheid geloof ik)

Life is not about specs, it is about joy!

• Wormaap
Inderdaad: Hecht niet te veel waarde aan digitaal aansluiten, in veel gevallen is dat alleen maar slechter :)
Moet er niet aan denken om mijn CD-speler digitaal aan te sluiten op een mid-end receiver :P

• schumi2004
Wormaap schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:35:
Inderdaad: Hecht niet te veel waarde aan digitaal aansluiten, in veel gevallen is dat alleen maar slechter :)
Moet er niet aan denken om mijn CD-speler digitaal aan te sluiten op een mid-end receiver :P
Scheelt wel in de bekabeling, ik ben ook eigenlijk maar een leek op audio gebied en ging er altijd van uit dat digitaal beter was.

• Wormaap
Afhankelijk van de kwaliteit van de DACs (Digital to Analog Converters) in je (SA)CD-speler en je receiver kan digitaal aansluiten voordelen hebben.
Als je een el-cheapo CD-speler hebt, en een fatsoenlijke receiver, dan gaat digitaal aansluiten een groot positief verschil maken.
Als je een goede CD-speler hebt, dan zitten daar topkwaliteit DACs in, die je dan natuurlijk niet wil gaan omzeilen door digitaal aan te sluiten (tenzij de DACs in je versterker/receiver nóg beter zijn, maar dan ben je wel écht massive pegels aan het uitgeven :P )

Pagina: 1