Toon posts:

[XP] Wlan verbinding verbreekt bij Inlog Extern Bureaublad*

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Bij inlog naar Externe Computer via laptop met "Extern Bureaublad" krijg ik een half opgebouwd scherm van externe computer te zienvoor een 30 tal seconden, dan krijg ik de melding dat de verbinding is verbroken.

Bij controle bij de Externe computer blijkt dat er geen netwerk verbinding meer is. deze verbinding kan ik herstellen. maar bij de volgende poging om via extern bureaublad in te loggen dan gebeurd het zelfde.

Configuratie:

Laptop: WinXP Pro SP2, P4 3,06Ghz, 512MB, 11Mbit Wlan(wistron).

Ext. Comp: WinXP Pro SP2, P4 2.8Ghz, 1024MB, 11Mbit Wlan(Siemens USB adaper 108)

Router/AP: Asus WL300G, @ 11Mbit. 128Wep Full DHCP. Met MAC Adress memory IP

op de Router/AP is port 3389 geforward naar desbetreffende IP. verbinding komt tot stand, maar bij het maken van de RD verbinding, verbreekt de netwerk verbinding opde externe computer spontaan..
(ivm uitloggen huidige active gebruiker???)

Op de externe computer draaien active processen i.v.m. de draadloze USB adapter (configuratie) wellicht word deze verbroken bij het afmelden van deze active gebruiker bij Remote desktop??

Ik draai alles op 11Mbit voor betere compaibiliteit met mijn laptop (max 11Mbit) plus heb geen grote overdrachten via netwerk, dus 11Mbit is voldoende.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je dit via een kabel probeert en dus het wireless stuk uitsluit, werkt het dan wel? :)

Verder pas ik je topic titel even aan zodat de Windows versie in je topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx. was ik idd vergeten....

Ik heb nog niet met kabel geprobeerd.. maar ik denk dat het probleem dan weg is..

Ik denk namelijk dat het te maken heeft met de monitoring tool van siemens..
deze draaid via de "locale gebruiker" mee.. en op moment datje extern wilt inloggen...
verbreek je de verbinding met de "locale gebruiker"

en omdat ik niet de windows Wireless zero config gebruik.. (omdat dat nie goed werkt na enkele keren proberen) ben ik genoodzaakt de orginele software te gebruiken (waar ik zo nu en dan een melding krijg in mijn logboek dat de netwerk adapter geen netwerk bronnen toegewezen kon worden) USB kabel er uit, en er weer in. en 't werkt. dit gebeurd soms bij het opstarten..

Kan ik zo'n programma ook als service laten draaien? en dan als laatste? zodat windows alle andere benodigde instellingen wel al geladen heeft ivm. netwerken?

dank u. _/-\o_

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Als je je remote desktop client start met het volgende commando:

mstsc /console. (dus in een dosbox of in start -> uitvoeren)

dan neem je de sessie over die op dat moment op je laptop draait. De ingelogde gebruiker op de laptop word dus niet uitgelogd. Misschien dat dit je probleem verhelpd.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Force schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:50:
dan neem je de sessie over die op dat moment op je laptop draait. De ingelogde gebruiker op de laptop word dus niet uitgelogd. Misschien dat dit je probleem verhelpd.
Leuk bedacht, maar XP heeft standaard alleen maar de console sessie via Remote Desktop.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device