[Testcase] Jeugdhockey

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag ben ik meegeweest naar een hockey-wedstrijd van mijn zusje.
Ik heb sinds de herfstvakantie een nieuwe lens, en ik wilde deze hierbij eens uitproberen.
Ik ben zelf tevreden met de foto's, en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Alle foto's zijn geschoten met een Canon EOS 350D, met een EF 100-300mm f/4.5-5.6.

Afbeeldingslocatie: http://pics.florianvanoirschot.com/hockey/IMG_3091_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.florianvanoirschot.com/hockey/IMG_3095_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.florianvanoirschot.com/hockey/IMG_3103_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.florianvanoirschot.com/hockey/IMG_3111_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.florianvanoirschot.com/hockey/IMG_3120_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.florianvanoirschot.com/hockey/IMG_3144_small.jpg

Commentaar is uiteraard welkom :).

(ik zie nu dat de bovensten iets te breed zijn, maar even klikken dan ;) :$)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
Ik heb geen verstand van hockey hoor, maar is het normaal dat je je twee voortanden zwart verft? :P
Verder leuke foto's, ik mis een beetje de rond-de-bal-actie, zoals in 2. Sommigen vind ik iets overbelicht, en ik zou iets meer verzadiging toepassen, maar dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak :)

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dat is het bitje ;). Dat is verplicht, omdat het een flink harde bal is.

Maar je hebt misschien gelijk, ik had wat meer actie moeten nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik vind het jammer dat ik steeds dezelfde persoon zie? Verder zie Melkbus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:59:
Ik vind het jammer dat ik steeds dezelfde persoon zie? Verder zie Melkbus :)
Mja, mijn doel was nu eigenlijk mijn zusje hockeyend vast te leggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik vind 1, 3 en 4 de beste foto's uit dit rijtje. In 1 zit duidelijk actie door het ontbreken van contact met de grond, de bal en het meisje rechts op de voorgrond.

Wat me wel opvalt is dat ik de foto's niet lekker scherp vind. Of dit nu een gebrek is aan de lens of een brakke omzetting, geen idee maar het stoort me enigszins. Ook de kleuren zouden iets prikkelender (lees: meer contrast) mogen zijn :)

Verder nette DOF en de composities zijn goed gekozen imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie foto's met die nieuwe lens ik vind ze er echt mooi uit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Leuk dat je zo betrokken bent bij de sport van je zusje. Ik had vandaag (nouja, gisteren dus inmiddels) dezelfde problemen langs de lijn. Het licht was te hard (te veel contrast). Een beetje sluierbewolking levert vaak betere foto's op. Er was wel licht genoeg, maar dan is kunstgras weer lastig omdat je teveel reflectie krijgt, waardoor de schaduwpartijen onderbelicht raken. Ik heb ook een beetje het idee dat de 350D net zo reageert als ouderwetse film: hoe hoger de gevoeligheid, hoe steiler de reactie. Waar mogelijk schakelde ik vandaag dan ook terug naar ISO-200. Zeer korte sluitertijden (<1/1000) lijken ook iets hardere resultaten te geven en zijn bij veldsporten niet echt nodig. Diafragma een stopje dichtdraaien kan ook niet veel kwaad; De meeste objectieven presteren dan net iets beter dan vol-open. Het moeilijkste bij veldsport is het bevriezen van de actie op een manier waardoor je beeld wel scherp is, maar toch actie laat zien. Een bal in beeld help meestal wel. Verder is het leuker om je onderwerp in het gezicht te zien. Blijft alleen foto #1 over (gezicht + bal). #2 had met iets meer scherptediepte (diafragma) ook gekund en #4 komt in de buurt (maar waar is de bal?). De rest is aardig voor het familiealbum en daar is niks mis mee, maar verwacht er hier geen applaus voor. Vooral doorgaan! Als je het spelletje begrijpt en weet waar de bal gaat komen, krijg je vanzelf meer hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Netjes gedaan, foto's maken van actie met een telelens is best moeilijk. Je moet op het juiste moment op de juiste plek mikken en je camera moet dan ook nog net op het juiste moment op het juiste punt willen focussen. Je zult vast af en toe hebben staan vloeken omdat hij op het cruciale moment besloot om te gaan hunten en toen hij eindelijk gefocust was, was de actie voorbij.
Mijn ervaring is dat je het beste aan 1 van de doelkanten kan gaan staan, dan heb je een smaller deel van het veld waar de actie is en ze richten zich meestal naar het doel (en dan maar hopen dat dat degene is waar je bij staat).

Voor een eerste poging netjes gedaan. Lekker blijven doorgaan.

PS Pas wel op voor ballen/pucks/whatever. Als je door je zoeker staat te turen, heb je niet altijd de bal in het oog. Als het verkeerd gaat heb je hem in je lens.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ SmartDoDo: Bedankt voor je commentaar. Ik zal volgende keer eens kijken of ik een iets hoger contrast zal nemen.

@ ExTrEmE25: Bedankt :).

@ Toff: Bedankt voor je reactie. Misschien moet ik inderdaad iets meer van het spel snappen om te kunnen zeggen waar de bal heen gaat ;). Maargoed, mijn doel nu was vooral mijn zusje hockeyend vast te zetten. Misschien had ik dan inderdaad wel iets meer de bal er bij moeten nemen.

@ ajhaverkamp: Ook bedankt voor je reactie. En ja inderdaad, ik baalde wel even toen ze net mooi voorbij kwam met de bal, en ik net verkeerd focuste waardoor dat mooie moment helemaal onscherp was ;). Misschien ga ik volgende keer wel achter het doel staan inderdaad, goeie tip.
Ook word het uitkijken voor de bal inderdaad, als je de hele tijd door de zoeker kijkt zie je alleen maar een klein stuk..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 11:01 ]

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
ik vind het leuke foto's! Goed scherp een mooi contrast! Inderdaad ontbreek de actie een beetje in de foto's. Maar dit is natuurlijk een eerste poging, maar zeker op het speltempo van die leeftijd moet je wat meer actie kunnen vangen.

Btw: een bitje is (nog) niet verplicht bij hockey, maar sterk aanbevolen, alleen scheenbeschermers zijn verplicht.

Vind trouwens dat ze er op #4 al aardig professioneel bij staan bij de strafcorner, zeker voor een C(?) team!

[ Voor 23% gewijzigd door T7D_Sneezy op 23-11-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je commentaar :).

Misschien ga ik inderdaad nog eens mee om wat meer actie te vangen..
Het is trouwens een D(D1) team, 2e jaars ;).
Pagina: 1