Toon posts:

Creative Audigy 4 (OEM): Line-in volume aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Creative Audigy 4 (OEM-uitvoering) dat correct werkt en de nieuwste drivers bezit.

Nu wil ik alleen wat opnemen via de line-in (blauw ingang op mijn audigy). Nu is de kunst dit niet te laten horen via de speakers.

Normaal gesproken doe ik dit als volgt:
1. Geluidsicoontje blij de klok aanklikken
2. Bij lijningang een vinkje zetten bij dempen

Echter als ik dit doe, hoor ik inderaad niets meer wat er opgenomen wordt, maar slechter, er komt helemaal geen geluid meer binnen :S
Ik zit in het afspelen menutje (bij opties) maar toch regel ik ook de opnamen wat natuurlijk niet de bedoeling is...

Via opties->eigenschappen->opnemen kom ik er helemaal niet meer uit, ik zie dan de volgende kanalen:
- MIDI Synth
- "Wat men hoort"
- S/PDIF-ingang
- Analoge mix (Line/CD/Aux/TAD/PC)
- Microfoon
- Wave

Waar ik ook aan schuif of waar ik ook het vinkje "selecteren" zet... er gebeurd helemaal niets, het lijkt alsof dit hele menutje niet meer mee doet ofzo :S

Via Creative audio-console kan ik niets instellen hierover en verder zie ik ook geen software wat er verder mee te maken kan hebben...

Wie helpt me uit de brand om dit vage probleem op te lossen :S

Nog even wat belangrijke gegevens:
Ik zie bij mixerapparaat: SP Audigy 4 (9800)

Misschien helpt het wat beter om dit uit te leggen

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Het vage is kom ik nu achter, dat het wel gewoon werkt in vista :S

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je zeker dat je zowel bij Afspelen als bij Opnemen de juiste instellingen hebt genomen :?
De creative mixer is eigenlijk een andere GUI voor de windows mixer...dus via je config scherm moet je ook het eea kunnen zien, mocht de Creative mixer een beetje bokken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:08:
Weet je zeker dat je zowel bij Afspelen als bij Opnemen de juiste instellingen hebt genomen :?
De creative mixer is eigenlijk een andere GUI voor de windows mixer...dus via je config scherm moet je ook het eea kunnen zien, mocht de Creative mixer een beetje bokken :)
Nou ja, wat ik ook instel, het hele menu opnemen lijkt geen functie te hebben, er veranderd namelijk niets in het geluid...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 21:46 ]