Ben wel eens benieuwd wat ik verbruik per uur als ik alleen surf (geen radiostreams etc, puur surfen op got,fok en andere fora's..) Is een discussie op t werk namelijk...
Verwijderd
Er zijn programma's die dat kunnen bijhouden he? D/U meter bijvoorbeeld geeft je een handig grafiekje er bij.
Ligt eraan hoeveel pagina's je bezoekt en hoe groot die pagina's zijn. Daar is dus geen zinnig woord over te zeggen.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
en hoe weten wij wat je verbruikt.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 21:02 ]
wat voor verbruik?
stroom, processorkracht, calloriën?
stroom, processorkracht, calloriën?
beetje vreemde vraag vind ik, en je topic-title mag je wat verbeteren bv: verbruik bij alleen surfen ofzo
[ Voor 38% gewijzigd door eSCe op 18-11-2006 23:31 ]
Alleen tekst is al een stuk minder dan dat er 10 plaatjes op 1 pagina staan. Op forums staan nogal eens plaatjes.
Ik zou juist zeggen dat op een gewone site meer plaatjes staan dan op een forumPilatuS schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:04:
Alleen tekst is al een stuk minder dan dat er 10 plaatjes op 1 pagina staan. Op forums staan nogal eens plaatjes.
daarom een noob vraag...gaat mij om het verbruik vd kb's....niet van het stroom...ga er vanuit dat ik per pagina een seconde of 20 gemmideld op zit..
is 3,5 gig per maand dan reeel??
Meten is weten.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:05:
daarom een noob vraag...gaat mij om het verbruik vd kb's....niet van het stroom...ga er vanuit dat ik per pagina een seconde of 20 gemmideld op zit..
0.0
...ok...maar is voor 4 dagen in de week 1 uur per dag dan 3,5 gig haalbaar of moet ik dan meer i-netten om dat te behalen??
4 dagen in de week gedurende 7 1/2 uur?
7,5 * 60 = 450 minuten
450 * 60 = 27000 seconden
27000 / 20 = 1350 pagina's..
1350 * 16 (16 werkdagen per maand ongeveer) = 21600 pagina's..
3500MB/21600 = 0,16MB per pagina (160kB).
Lees dus ff niet goed. je vraagt dan dus 21600/7,5 = 2880 pagina's op.
3500MB/2880 = 1,21MB per pagina..
Absoluut onmogelijk dus.
7,5 * 60 = 450 minuten
Absoluut onmogelijk dus.
[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 18-11-2006 21:25 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
zo lukt dat wel
ontopic:
nee, voordat je aan 3,5 gig voor alleen een beetje websurfen zul je toch echt wel meer moeten surfen.
je kunt in windowsXP in de taskmanager in het networking tabblad extra colommen aanzetten onder view en dan select coloms. of DU meter welke ook je verbuik kan meten.
als je router/modem snmp ondersteunt kun je met 'mrtg' je verbuik meten. ook windows 2000 onderstuent snmp maar van windowsXP ben ik niet helemaal zeker.
kortom opties ter over om je verbruik in de gaten te houden. ik zelf gebruik mrtg welke ook nog mooie grafieksje bakt.
PHP:
1
2
3
4
| <?php file_get_contents("www.tweakers.net"); sleep(20); ?> |
ontopic:
nee, voordat je aan 3,5 gig voor alleen een beetje websurfen zul je toch echt wel meer moeten surfen.
je kunt in windowsXP in de taskmanager in het networking tabblad extra colommen aanzetten onder view en dan select coloms. of DU meter welke ook je verbuik kan meten.
als je router/modem snmp ondersteunt kun je met 'mrtg' je verbuik meten. ook windows 2000 onderstuent snmp maar van windowsXP ben ik niet helemaal zeker.
kortom opties ter over om je verbruik in de gaten te houden. ik zelf gebruik mrtg welke ook nog mooie grafieksje bakt.
Ik gebruik hier zelf het programma "netlimiter" voor. Je kunt met netlimiter exact zien wat ieder programma aan data verkeer gebruikt tot op het uur nauwkeurig. Stats per dag / maand / jaar zijn ook mogenlijk.
Ook kun je het totale verbruik zien.
Een bijkomend voordeel met dit programma is dat je ook de bandbreedte per programma kunt instellen. Altijd handig als je iets moet uploaden en je wilt wel nog normaal kunnen surfen.
Ook kun je het totale verbruik zien.
Een bijkomend voordeel met dit programma is dat je ook de bandbreedte per programma kunt instellen. Altijd handig als je iets moet uploaden en je wilt wel nog normaal kunnen surfen.
☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W
Dat idee had ik ook nl...iig hartstikke bedankt voor je berekening!!Glashelder schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:20:
4 dagen in de week gedurende 7 1/2 uur?
7,5 * 60 = 450 minuten
Absoluut onmogelijk dus.
Ook jij bedankt voor je meedenken!!Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:32:
zo lukt dat wel
PHP:
1 2 3 4 <?php file_get_contents("www.tweakers.net"); sleep(20); ?>
ontopic:
Een paar MB per uur.
Hangt denk ik ook een beetje af hoe de cache van de browser is ingesteld.
Hangt denk ik ook een beetje af hoe de cache van de browser is ingesteld.
Verwijderd
In de tijd dat er nog een datalimiet aan ons ADSL-abbonement zat, zaten we (met 4 personen) rond de 8 GB per maand. Dit dus surfen, chatten, mailen en af en toe een liedje downloaden.
wanneer was dat?
Grafische content in forums en websites gaat nog steeds omhoog
Als je hier allerlei topics gaan uitpluizen zoals het lekkere jonge meidentopic of een ander topic met veel plaatjes zit je zo aan de 3of 4 gig per dag
(fora's met filmpjes tikken ook aan
)
Vroeger was dat minder
Toen stond er ook nog wel eens [modem alert] oid voor een topic (wanneer heb jij de laatste gezien?
)
Als je hier allerlei topics gaan uitpluizen zoals het lekkere jonge meidentopic of een ander topic met veel plaatjes zit je zo aan de 3of 4 gig per dag
Vroeger was dat minder
Toen stond er ook nog wel eens [modem alert] oid voor een topic (wanneer heb jij de laatste gezien?
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2006 23:39 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
Dat was een jaar geleden. Kan ook anderhalf jaar zijn, maar meer niet. Nu zal er ook niet veel dataverkeer gegenereerd worden door alleen het surfen, maar het downloaden van films/muziek/spellen tikt wel aanmr_petit schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:37:
wanneer was dat?
Vroeger was dat minder
Toen stond er ook nog wel eens [modem alert] oid voor een topic (wanneer heb jij de laatste gezien?)
Als ik zo ff kijk naar het verbruik van bij m'n pa thuis heeft ie de laatste tijd per maand ongeveer 1 GB gebruikt met wat surfen en skypen. Die zit natuurlijk niet 7.5 uur per dag op het net maar alleen savonds enzo. Dus ik denk dat je per maand wel 5 a 6 GB er doorheen jaagt met gewoon 'normaal' internet gebruik.
Pagina: 1