[Vista RTM] Performance laptop op batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 13:35
Hey got gasten!

Ik zit hier met nog een probleempje, namelijk als ik de laptop op de batterij heb werken, draaien spellen en volgens mij Vista zelf ook echt heel erg knudde, oftewel slecht, terwijl ik Power Options op High Performance heb staan... Iemand enig idee waar ik kan instellen dat hij wél op high performance draait? Ook is de CPU usage met de batterij veel hoger dan als ik op de accu werk... Misschien heeft dat iets met elkaar te maken? (volgens mij is het SVCHOST die zoveel resources vreet)

Alvast bedankt voor de reacties!

edit:

Nog 1 dingetje, wanneer kunnen we de taal gaan selecteren van Vista dan? Als je in %windir%/system32/NL-nl kijkt zie je wel een .dll.mui en als je die in een text editor opent zie je Nederlandse taal... :?

[ Voor 17% gewijzigd door plofkip op 19-11-2006 16:33 . Reden: Toevoeging ]

• plofkip
Niemand die Vista ook op z'n laptop draait en waarbij het wel goed werkt btw?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen warez RTM release maar RC2 (5744), en ik heb geen enorme afwijkingen kunnen constateren tijdens het gebruik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RTM hoeft écht geen warez te zijn hoor, maar FaNtJuH jouw reactie op alt-92 gaat nergens over, dus heb ik maar verwijderd ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• plofkip
sanfranjake schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:11:
RTM hoeft écht geen warez te zijn hoor, maar FaNtJuH jouw reactie op alt-92 gaat nergens over, dus heb ik maar verwijderd ;)
Begrijpelijk, kan het gewoon niet hebben als mensen maar dingen in het rond schreeuwen waar ze zich niet eens in verdiept hebben...

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik heb Vista op twee laptops geinstalleerd en het is wel te merken wanneer ik 512MB of 1GB erin heb zitten in dezelfde laptop. Eigenlijk wil ik naar 2GB toe want ik vind Vista soms wel traag met het laden van iconen in het startmenu of switching in de eventlogger. Ik denk dat het bij mij meer met de CPU te maken heeft die helaas niet te vervangen is: Intel Celeron 410

Op een Acer 3680 (Vista index: 2) en Acer 3610 (Vista index: 1) getest. Het geheugen maakt niet uit voor de Vista index. Om terug te komen op je vraag heb ik niet het idee dat er bij mij iets anders is.

[ Voor 21% gewijzigd door Pascal Saul op 19-11-2006 20:24 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

idd hoeft geen warez te zijn. Als je een connect beta tester was en je had een beetje geluk met downloaden dit weekend dan had je em kunnen hebben. helaas geen oplossing voor je probleem.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
FaNtJuH schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:18:
[...]

Begrijpelijk, kan het gewoon niet hebben als mensen maar dingen in het rond schreeuwen waar ze zich niet eens in verdiept hebben...
alt-92 is niet zomaar een user :P die heeft zich er echt wel in verdiept hoor :)

anyway, jij gaat ons met droge ogen vertellen dat jij een MSDN abbo of Volume license klant van ms bent en dat jij deze vista versie zakelijk gebruikt (dus met een volume license key, en dat je deze ook hebt geactiveerd met deze msdn/mvl key :?)

eerlijk... dat is wat alt-92 met warez versie bedoelt. deze msdn/mvl versie is namelijk de enigste versie die tot nu toe in omloop is. de consumenten versie is nog niet te krijg

* Zwelgje heeft er nogal moeite meer dat users die hier al jaren komen en die te boek staan als absolute experts op ms software gebied worden afgeblaft door nieuwe users :X

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 19-11-2006 20:28 ]

A wise man's life is based around fuck you

• plofkip
Ohja nu ben ik opeens een nieuwe user :) Gast als hij mij komt vertellen dat ik een warez copy draai van Vista pik ik dat niet, vooral niet als dat absoluut volledig offtopic is...
Maar om weer ontopic te komen: Heeft iemand enig idee hoe het komt dat bij mij NFS:C bijvoorbeeld erg traag draait in battery-mode?

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
FaNtJuH schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:58:
Ohja nu ben ik opeens een nieuwe user :) Gast als hij mij komt vertellen dat ik een warez copy draai van Vista pik ik dat niet, vooral niet als dat absoluut volledig offtopic is...
Maar om weer ontopic te komen: Heeft iemand enig idee hoe het komt dat bij mij NFS:C bijvoorbeeld erg traag draait in battery-mode?
offtopic:
dat van nieuwe user was meer een opmerking van mij in het algemeen, niet specifiek tegen jou. het valt me op dat sommige mensen erg brutaal zijn, tot op het onbeschofte af

mooi dat duidelijk is dat je een legale msdn/mvl versie hebt. dan heb ik niks gezegd :)

* Zwelgje heeft dat zelf ook, heeft zelf msdn thuis waar hij een paar honderd euro voor betaald per jaar

A wise man's life is based around fuck you

• plofkip
Zwelgje schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:04:
[...]
* Zwelgje heeft dat zelf ook, heeft zelf msdn thuis waar hij een paar honderd euro voor betaald per jaar
Wat is de toegevoegde waarde van "waar hij een paar honderd euro voor betaald per jaar"?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zie geen toegevoegde waarde in de gehele discussie over licenties en kosten, dus laten we daar over ophouden, en ontopic verder praten over de vraag van FaNtJuH. Andere zaken die niet gerelateerd zijn kunnen we beter in aparte topics bespreken ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Wat mijn ervaring is met vista en laptops (toen nog RC2) : Installeer het niet op een laptop !. Mijn laptop batterij ging voordat ik v ista installeerde nog makellijk 3 tot 4 uur mee, na enkele weken vista te hebben laten draaien was het nog maar een uur. De enige reden die ik kan vinden : De eye-candy van vista trekt nogal veel processor en geheugenkracht ook wanneer je systeem idle is vraagt hij bijna dubbel zoveel geheugen als xp idle (no offense tis een modern os.) en dit vraagt gewoon stroom..

Ik weet niet wat andere hun ervaring is met vista en laptops? maar op m'n laptop komt hij iig niet meer op voor het eerst !

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:45

Tys

Er zit hier nauwelijk verschil (niet zichtbaar in ieder geval) met een notebook, Vista draaiend tussen batterij en netsnoer. Deze draait gewoon op een Inspiron 6400 (1.6 Ghz DC, 2GB mem).

Als ik de netsnoer eruittrek bevriest de machine voor ~0.5 seconde, maarjah dat zal wel configuratieswitch zijn. Gamen kan ik je niets over zeggen aangezien dat ding er niet voor gebruikt wordt.

In de eerste instantie zou ik toch aan je eigen hardware denken ... BIOS misschien een keer naar default waarden, ook qua eventuele stroombesparingsmodus (SpeedStep, etc).

Installatie is overigens pas 15 minuten oud, dus hmja, wat er niet is kan nog komen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Tys op 19-11-2006 22:37 ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Dat komt omdat je wel tegen je CPU kunt vertellen dat hij full power door moet draaien maar jouw GPU gaat alsnog in battery mode staan, en dus zuigt de performance. Al zou ej het voor elkaar krijgen moet je niet gek opkijken als je na 25 minuten playtime leeg bent, voor gaming heb je gewoon stroom nodig.....

• plofkip
Het gaat me nu niet om accuduur :) Maar om de performance, aangezien ik high perfomance aan heb staan zou die volle kracht moeten leveren, maar dat doet hij niet...
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:42:
Dat komt omdat je wel tegen je CPU kunt vertellen dat hij full power door moet draaien maar jouw GPU gaat alsnog in battery mode staan, en dus zuigt de performance. Al zou ej het voor elkaar krijgen moet je niet gek opkijken als je na 25 minuten playtime leeg bent, voor gaming heb je gewoon stroom nodig.....
Met XP anders niet...

[ Voor 57% gewijzigd door plofkip op 19-11-2006 22:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FaNtJuH schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:18:
[...]

Even goede vrienden :) ik heb nergens gezegd dat jij een warez versie draait, meer een wat ongenuanceerde reactie op de stortvloed aan topics hier (en daarvan is 90% echt een niet-legale versie).

Dat ik me er niet in zou verdiepen is natuurlijk net zo onzinnig ;)
Overigens draai ik wel degelijk Vista @ laptop, om de eenvoudige reden dat dat mijn primaire werkdoosch isch.
Centrino 1.5 met een ati mobile 9000, dus géén Aero Glass. Boeit ook niet, met het werk wat ik ermee doe , en ik draai ongeveer 3 tot 3.5 uur op batterij afhankelijk van belasting.
Dat is grofweg hetzelfde als onder XP, battery wear heeft in de 2 jaar tijd gezorgd dat de 4+ uur niet meer haalbaar is.

Switchen tussen lowpower (600) en full (1500) gaat hier zonder problemen, ook als ik on the fly een ander powerprofile kies.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2006 23:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• plofkip
Ik heb het idee dat het met de powerutility van ASUS te maken heeft, Power4gear oid... Die heb ik er nu af gegooid en morgen in de trein zal ik is ff kijken hoe het nu gaat op de accu zonder die Power4gear zooi ;)

• plofkip
Nou ik heb het geprobeerd en hij werkt nog steeds niet zo als met de adapter... Iemand enig idee :?

• plofkip
Bump :/

• Thomaszki
  • Laatst online: 10-03 14:14
Nou ik draai hier ook de RTM op een HP Compaq nx8220 en heb nergens problemen mee. Op de accu werkt alles super en met de adapter ook. Alleen heb ik naast Vista Ultimate niks anders geinstalleerd, mischien dat het in software zit die je na de installatie hebt geinstalleerd ?

• plofkip
Dat zal wel dan ja... Misschien iets van asus... Power4gear heb ik er al af gegooid en dan is er altijd nog HControl (voor de sneltoetsen van de laptop) en die geeft ook de meldingen in het scherm weer als je van accu naar batterij gaat of andersom. Mijn vermoeden is dat power4gear een registry entry achter heeft gelaten oid... Zou niet weten verder wat het kan zijn :?
Pagina: 1