schuddend beeld in 3D met DVI enCrossfire

Pagina: 1
Acties:

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Goedendag,

allereerst even mijn systeem:

x2 4400+
DFI CFX3200
Sapphire X1900XTX & X1900XT CF
Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR
Enermax Noisetaker 600W

Samsung 215tw

Zodra ik een spel opstart, begint het beeld horizontaal heen en weer te schudden. Het beeld zelf blijft er goed uitzien tijdens het heen en weren, het vervormt dus niet. Om de + - halve seconde trekt het gehele beeld een klein stukje van links naar rechts.

Het schudden gebeurt alleen met een DVI aansluiting en als beide videokaarten geïnstalleerd zijn. Het maakt niet uit of de crossfire mode aan of uit staat.

Het gebeurt niet wanneer er één videokaart geïnstalleerd is. Dit geld voor de XTX en de CF kaart. Beide heb ik appart uitgeprobeerd met DVI aansluiting. De andere kaart dus eruit gehaald. (incl. drivers weer verwijderen en opnieuw installeren en uiteraard DCleaner gebruikt).
Bij de anologe aansluiting komt het in geen enkele combinatie voor.

De dongle kabel kan denk ik ook niet het probleem veroorzaken. Onlangs heb ik een nieuwe aangeschaft om een ander probleempje te elimineren. Het beeld (met een anologe aansluiting) werd roze en begon ook roze te flikkeren. Dit is nu weer goed met de nieuwe dongle kabel. Ik hoopte dat de oorzaak van "het schudden in DVI" ook zou verdwijnen, maar nee.

Ook heb ben ik door dit probleem nu de trotse bezitter van een goldplated DVI dual kabel geworden. Bij de monitor was een DVI single- geleverd. Helaas heeft de dual kabel ook niets aan het probleem veranderd.

Gelukkig kon ik van een maat van me even zijn Compaq 1520 TFT lenen om te testen. Ding geïnstalleerd, spel opgestart en....geen geschud.

Het moet dus wel die monitor zijn (denk ik...). Zie ik iets over het hoofd en/of weet iemand mischien een oplossing voor dit probleem?
(Met google kon ik er niets nuttigs over vinden.)

Bij voorbaat dank (voor het lezen alleen al)