Geheugenprijzen, dalen of stijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 21:32
Beste medetweakers, ik wil mijn systeem nog een laatste upgrade geven voordat ik weer naar een volgend platform overstap. Ik ben over heel mijn systeem wel tevreden, behalve het geheugen en de laadtijden. Nu wil ik dit opvangen door RAID te plaatsen, dit kan dan ook mee verhuizen naar mijn volgende platform. En de upgrade naar 2 gig geheugen.
Ik zit nu met 2x512MB en ik wil naar 2x1GB. Het is geen optie om er nog eens 2x512MB bij te zitten dit i.v.m. overclocken.
Nu is mijn grote vraag, verwacht men dat de geheugenprijzen voor DDR1 nog gaan zakken? DDR2 schijnt na de kerst goedkoper te worden. Is dit ook het geval met DDR1, aangezien dit een uitstervend ras is.

Kortom: nu kopen of nog even wachten?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik zit met hetzelfde verhaal, en wacht nog ff tot het einde van deze maand met het kopen van nieuw geheugen (DDR). Omdat ik denk dat het laatste DDR geheugen met de komst van Vista weer qua prijs omhoog gaat schieten, en daarna zal het wel redelijk zeldzaam worden.

Verwijderd

Vanuit de markt gesproken, wat ik hoor van "onze inkopers" is dat de geheugenprijzen tot de kerst, voor zover bekend nog omhoog gaan.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-05 14:33

jjwa

CZ3 tentmuis

Kerst onderweg: prijzen omhoog.
Vista onderweg: prijzen omhoog.
Vista gereleased? Prijzen nog hoger.
Alleen de afgelopen twee maanden al zijn de prijzen van bepaalde soorten ram hard gestegen.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:54
jjwa schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:11:
Alleen de afgelopen twee maanden al zijn de prijzen van bepaalde soorten ram hard gestegen.
Zeg maar gerust; van al 't DDR400 van 512MB of meer, erg jammer want ik (en een hoop anderen gok ik) ben zelf ook op zoek naar 'n kleine memory-boost van 1GB voor m'n pc, ik gok dat ik nog even de V&A afwacht.

offtopic:
ts interesse?

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 18-11-2006 19:25 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Deze vraag heeft niets met de techniek van het geheugen te maken, hooguit met de techniek van geheugen kopen. :)

In het algemeen geldt voor alles: NU kopen is NU genieten van een product, LATER kopen is LATER genieten van een product.
De keuze bepaal je dan ook gewoon zelf.

ARME AOW’er

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 21:49
het geheugen zal de komende maanden stijgen dat is een natuurlijk verloop in de winter..
na de feestdagen zal er ook een grotere vraag blijven.
verwachting is dat heel 2007 de prijzen hoger zullen liggen dan nu..

helemaal als ddr1 geheugen uitgefaseerd wordt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je zou een tendens kunnen waarnemen, maar uiteindelijk is een voorspelling wanneer het nu precies goedkoper wordt gewoonweg niet te maken. ZIe ook: Prijs van ramgeheugen ineens enorm gestegen?

Hier verder over speculeren is weinig zinvol. En als je het nodig hebt, koop het inderdaad gewoon :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.