Ik heb een vraag over hoe ik het beste van twee scartaansluitingen één scartaansluiting kan maken. Op mijn Philips TV heb ik twee scartaansluitingen: Ext1 en Ext2, alleen Ext2 ondersteunt S-Video. En ik wil mijn DVD-speler en mijn PC op die ene aansluiting hebben omdat ik alleen op die aansluiting kleur kan krijgen. Zowel de DVD-speler als de PC hebben een SCART-aansluiting. Zijn er oplossingen voor dat ik die twee kan samenbrengen in één aansluiting zodat ik niet steeds stekkers in en uit moet pluggen? Hoogstwaarschijnlijk moet zo'n oplossing ook kunnen switchen tussen PC en DVD-speler, want als twee signalen er tegelijk doorheen gaan gaat dat volgens mij niet goed. Heb een search gedaan op het forum maar ik kon geen antwoord vinden, hoop dat jullie mij kunnen helpen, thanx.
Uiteraard zijn die daar te vinden.
Ik vroeg me eigenlijk ook af mensen ervaring hadden met dergelijke schakelboxjes en of ik nog op specifieke zaken moet letten zoals bepaalde merken of modellen die het beste werken.
Ik vroeg me eigenlijk ook af mensen ervaring hadden met dergelijke schakelboxjes en of ik nog op specifieke zaken moet letten zoals bepaalde merken of modellen die het beste werken.
Je hebt modellen die automatisch schakelen aan de hand van op welk kanaal er een signaal inkomt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:29:
Uiteraard zijn die daar te vinden.
Dit kan echter vervormd beeld veroorzaken als een apparaat standby staat bijvoorbeeld.
Ik zou dus voor een handschakelaar kiezen, iets meer moeite, maar geen gezeur met slecht beeld
Ehm, je kunt met de PC of de DVD-speler prima in EXT1 in kleur werken als je niet S-Video maar composite-out gebruikt. Dat is allicht een stuk handiger dan schakelkasten enzo 
Andere optie is te kijken of je VGA->SCART verloop kunt doen en dan via EXT1 met RGB signalen werken.
Maar goed, bovenstaande (en de tips die hier gegeven worden) had je met een beetje zoekwerk toch echt mogen vinden. GoT is een en al ervaringen, dus als je die zoekt, gewoon searchen. Vind je niets? Ofwel zijn de ervaringen er niet, danwel zoek je verkeerd. In beide gevallen is het openen van een topic niet het juiste vervolg.
Andere optie is te kijken of je VGA->SCART verloop kunt doen en dan via EXT1 met RGB signalen werken.
Maar goed, bovenstaande (en de tips die hier gegeven worden) had je met een beetje zoekwerk toch echt mogen vinden. GoT is een en al ervaringen, dus als je die zoekt, gewoon searchen. Vind je niets? Ofwel zijn de ervaringen er niet, danwel zoek je verkeerd. In beide gevallen is het openen van een topic niet het juiste vervolg.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()