Toon posts:

SPOED: Speedlinq BBned modem handleiding nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 866 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit nu bij mijn moeder om met de inlogcodes van speedlinq bellen het bellen te activeren.
Volgens speedlinq staat die handleiding op de bijgeleverde CD (niet dus). En mijn moeder kan de helpdesk niet bellen van de week want de telefoon doet het niet!
(ik zie geen type op de modem staan maar hij is oranje aan de zijkanten en wit bovenop)

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij de handleiding kan sturen of mij duidelijk kan vertellen wat ik moet instellen.

PS. Mijn moeder heeft al zoveel problemen met speedlinq gehad dat ik niet eens de moeite ga doen om ze allemaal op te noemen. Als je van plan bent een speedlinq abo af te sluiten hou er dan rekening mee dat dit jouw ook kan gebeuren. Ik dacht na wat berichten gelezen te hebben dat het wel mee zou vallen, echt niet dus. Ik heb speedlinq zelf helaas ook aangevraagd en wacht nog steeds op de vertraagde oplevering.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

scorpie

Supra Addict

Via een té ingewikkelde google query (klik) kwam ik op deze pagina terecht:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14025

Alwaar een modem wordt genoemd. Misschien dat je nu eens zelf kunt googlen naar de handleiding?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:22
en nog een stapje dichtbij, klikken lukt wel :?

Verwijderd

Topicstarter
He jullie zijn echt slim, bedankt voor jullie vriendelijkheid en ongeëvenaarde kennis.
PS. misschien wat minder naar al die lettertjes op tweakers.net staren? Raak je ook niet zo snel geërgerd aan mensen zoals ik.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 23:20
Zeg, het is hier geen helpdesk. :|
Als je zelf geen enkele moeite wil doen en ook nog eens iedereen afsnauwt alleen maar omdat je kritiek krijgt op het feit dat je zelf niet zoekt dan zit je hier toch echt verkeerd hoor.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:10:
He jullie zijn echt slim, bedankt voor jullie vriendelijkheid en ongeëvenaarde kennis.
PS. misschien wat minder naar al die lettertjes op tweakers.net staren? Raak je ook niet zo snel geërgerd aan mensen zoals ik.
Stakker :D

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Kritiek? ik weet niet wat je onder kritiek verstaat, maar als ik kritiek uit laat ik de ander normaal gesproken in zijn waarde en doe ik niet alsof hij achterlijk is. Wat ze van mij krijgen is wat ze mij gegeven hebben.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
1. zo'n oranje modem is een copperjet 816 (geloof ik).

2. Bbned settings zijn standaard, google vind er bergen hits op: vci/vpi 0/35, rfc1383 bridged.

Helpdesk niet bellen omdat je geen vaste telefoon werkend hebt is natuurlijk onzin, dat kan ook prima vanaf de mobiel (of het moet een 0800nr zijn die geen mobiel bellen toestaat maar dat lijkt me stug)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Volgens mij gaat het om het bellen gedeelte, niet om de verbinding met internet.

@ beterenaam

Je moet precies aangeven waar je problemen hebt.
Ik heb een 1616-2p modem van Speedlinq met bellen, dus je roept maar....

Verwijderd

Topicstarter
@ DJSmiley
Bellen met een mobiel gaat niet, de helpdesk is nu dicht en morgen ben ik niet meer bij mijn moeder en zij heeft zelf geen mobiel.

@ cornfed

wat ik nodig heb is inderdaad informatie om het speedlinq bellen te kunnen instellen.
Ik heb ondertussen de handleiding van de 1616-2p. Dat is de modem die ik heb. Maar ik word er niet veel wijzer van. Er zijn een hoop dingen die op de voip configuratie pagina van de modem moeten worden ingeteld en het is mij niet duidelijk wat ik daar moet invullen.

Ik heb van speedlinq deze gegevens gekregen:

SIP nummer: 31"telefoon nummer"
User-id: 31"telefoon nummer"
Wachtwoord *******

Ik heb net op google gezocht of ik daar wat informatie kon vinden hierover maar kon niks vinden (alleen een post van iemand met dezelfde vraag, maar die is onbeantwoord gebleven)

Met een screenshot of beschrijving van de instelingen die gemaakt moeten worden moet dat wel lukken. Zou je dat voor mij kunnen doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ondertussen al wat verder. De telefoon geeft nu een beltoon maar bellen lukt nog niet.
De line state van het Voip endpoint staat nog unregistered terwijl die aangevinkt moet zijn.

Deze guide heeft me zover geholpen (ik heb sip.speedlinq.nl aangenomen)

http://www.breedbandmodem...s/content/index.php?id=88

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gevonden waar de configuratie van de modem in combinatie met speedlinq bbned staat.

http://www.adslgebruikers...ms&file=viewtopic&p=17256

Er staat daar ook hoe je via telnet poort 38383 moet activeren

Quote:
Poort kon op modem niet worden ingesteld
Via telnet poort geactiveerd.
Start --> uitvoeren
type cmd in
Dos prompt verschijnt.

type volgende commando in:
voip set sip regport 38383

Haal het modem 10 seconden van de stroom af en sluit scherm dmv exit af.

Bellen zou nu moeten werken.

Dit laatste werkt niet, het word niet herkend als een geldig comando. Niet in dos prompt en ook niet in telnet.

Hulp is nog steeds welkom.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In je vorige, nog open, topic hierover dat overigens 14 dagen oud is, kwam je er ook al niet uit. Wat is er sindsdien gebeurd waardoor de vraag nu zo actueel is en er een nieuw topic geopend moest worden?

Zou je als er niemand na je heeft gereageerd je post willen editten met het editknopje?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
komop zeg gaat iedereen nou alleen maar klagen...cornfed en DJSmiley, iniedergeval bedankt voor jullie behulpzame reactie.

PS. Guardian angel: dat ging over de configuratie van de internet verbinding, niet voip...en dat is intussen met behulp van de helpdesk opgelost. waarom ik dat niet ff gemeld heb? omdat ik thuis geen internet heb en dus in de afgelopen weken weinig mogelijkheid/er niet aan gedacht heb...
Dit was actueel en ik had snel een reactie nodig want ik ben maar ff bij mijn moeder (ik ga zo weer weg) dus een duidelijke titel in de topic is van belang. Maar dit slaat dus nergens op, 90 procent van de tijd op tweakers.net ben ik op het geklaag van tweakers aan het reageren...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Vragen om een handleiding wordt vaak gezien als een warez request aangezien er op een handleiding OOK copyright zit, dus vragen of iemand de handleiding naar je wilt toesturen *MAG* niet.

Zelf een beetje inzet tonen mag verder ook wel.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.