Toon posts:

Linksys WPC54G geeft Uitstekende verbinding en maar 5.5Mbps?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

vandaag had ik voor iemand een draadloos netwerkje aangelegd met de volgende producten:
Linksys WPC54G (PCMIA Card)
Linksys WRT54G (Router)
Sony Vaio (typenr geen idee, maar wel Athlon XP2200)
Besturingssysteem: Windows XP SP2

Na veel geklooi is het me uiteindelijk gelukt om de router en laptop met elkaar draadloos in verbinding te brengen, en de verbinding was Uitstekend volgens het windows draadloosnetwerk controlprogrammatje, maar de snelheid was maar 5.5Mbps. Aangezien het om beide 54G producten gaat zal hij eigenlijk wel sneller moeten gaan, maar ik kwam er niet aan uit hoe.
ik heb de router bij snelheid op Auto gezet, en de laptop ook (via apparaatbeheer en dan netwerk adapter), maar dit leverde weinig resultaat op.

de router is ook een paar x gereset (wel tekens de snelheid weer goed ingesteld), maar de snelheid is écht traag. Ik heb vervolgens met een andere laptop (Acer Aspire 3003) verbinding gemaakt, en deze ging in de speedtest met 600kb ps, en de Sony kwam nog steeds niet boven de 100 uit.

betekend dit dat mijn PCMIA adapter niet goed werkt of dat er een instelling niet goed zit?
ik heb al wat op internet gezocht, maar niks duidelijks kunnen vinden....

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-03 20:39
verwissel de kaarten van beide laptops eens met elkaar misschien helpt dat.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 19:03
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:40:

Na veel geklooi is het me uiteindelijk gelukt om de router en laptop met elkaar draadloos in verbinding te brengen, en de verbinding was Uitstekend volgens het windows draadloosnetwerk controlprogrammatje, maar de snelheid was maar 5.5Mbps.
Zeker weten dat het geen 5.5 MBps was, want dan zou het veel meer in de buurt komen...

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 19:03
the squaler1 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:59:
Beide laptops? Ik zie er maar een.

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Verander eens van kanaal?

Verwijderd

Topicstarter
the squaler1 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:59:
bij de acer is het een ingebouwde kaart, bij de vaio een pcmia...
Rudolfus schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:05:
[...]

Beide laptops? Ik zie er maar een.
Acer en Sony Vaio
werkte ook al niet
Rudolfus schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:03:
[...]

Zeker weten dat het geen 5.5 MBps was, want dan zou het veel meer in de buurt komen...
het was megabit, geen byte helaas (de speedtest kwam ook niet echt hoog uit)
Pagina: 1