Ik heb vandaag een nieuwe PC voor mijn ouders in elkaar gezet. Ik heb al meerdere keren zelf een PC geassembleerd, maar ik ben nog nooit tegen dit probleem aangelopen en ik zit vast. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of suggesties hebben hoe ik systematisch achter het probleem kan komen.
Het probleem is dat wanneer ik de computer aanzet de lampjes wel branden en de fans draaien, maar de monitor gaat niet aan (het krijgt geen signaal en komt niet uit de stand-by stand). Het volledige systeem is als volgt:
- CPU: AMD Semptron 64, 3200+
- Moederbord: Asrock ALIVENF6G-DVI
- Geheugen: 2 x 512MB Kingston DDR2 PC4200 RAM in Dual Channel
- HD: Maxtor DiamondMax 10, 160GB, SATA
- Voeding: 350W geleverd bij de AOpen QF50C behuizing
- Floppy: OEM
- Optisch: LG OEM DVD Speler, GDR-8163RBB
Ik hoor geen piepjes of andere opmerkelijke geluiden. De LED voor de voeding brand constant groen. De LED voor de harde schijf brand een aantal seconden constant en gaat dan uit.
Het betreft hier een moederbord met onboard VGA. Ik heb geen jumper op het moederbord kunnen vinden die de grafische chip uitzet. Het moederbord heeft nog een aparte PCI-Express kaart erbij waarmee je gebruik kan maken van DVI i.p.v. D-Sub.
Ik heb reeds het volgende geprobeerd:
- Met en zonder de aparte PCI-Express kaart
- Zowel DVI als D-Sub aansluiting geprobeerd
- Verschillende monitoren waarvan ik zeker ben dat ze werken aangesloten
- 1 reepje geheugen verwijderd
- Andere harde schijf aangesloten
- Harde schijf, CD en floppy drive verwijderd
In alle gevallen gebeurd precies hetzelfde. Ik heb helaas geen grafische PCI Express kaart waarmee ik kan testen of daar het probleem zit.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn of hoe ik achter de oorzaak kan komen?
Het probleem is dat wanneer ik de computer aanzet de lampjes wel branden en de fans draaien, maar de monitor gaat niet aan (het krijgt geen signaal en komt niet uit de stand-by stand). Het volledige systeem is als volgt:
- CPU: AMD Semptron 64, 3200+
- Moederbord: Asrock ALIVENF6G-DVI
- Geheugen: 2 x 512MB Kingston DDR2 PC4200 RAM in Dual Channel
- HD: Maxtor DiamondMax 10, 160GB, SATA
- Voeding: 350W geleverd bij de AOpen QF50C behuizing
- Floppy: OEM
- Optisch: LG OEM DVD Speler, GDR-8163RBB
Ik hoor geen piepjes of andere opmerkelijke geluiden. De LED voor de voeding brand constant groen. De LED voor de harde schijf brand een aantal seconden constant en gaat dan uit.
Het betreft hier een moederbord met onboard VGA. Ik heb geen jumper op het moederbord kunnen vinden die de grafische chip uitzet. Het moederbord heeft nog een aparte PCI-Express kaart erbij waarmee je gebruik kan maken van DVI i.p.v. D-Sub.
Ik heb reeds het volgende geprobeerd:
- Met en zonder de aparte PCI-Express kaart
- Zowel DVI als D-Sub aansluiting geprobeerd
- Verschillende monitoren waarvan ik zeker ben dat ze werken aangesloten
- 1 reepje geheugen verwijderd
- Andere harde schijf aangesloten
- Harde schijf, CD en floppy drive verwijderd
In alle gevallen gebeurd precies hetzelfde. Ik heb helaas geen grafische PCI Express kaart waarmee ik kan testen of daar het probleem zit.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn of hoe ik achter de oorzaak kan komen?