Toon posts:

na klooien in services.msc geen poort meer open

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na wat problemen met afsluiten en opstarten (wat later bleek een nvidia driver) een beetje lopen klooien in het services menu :X (services.msc). Afsluiten en opstarten gaat goed alleen heb ik waarschijnlijk een service uitgeschakeld die ook zorg draagt voor de poorten naar buiten toe.

Ik met geen enkel programma meer verbinding maken waar poorten (TCP/UDP) voor open moeten staan. Internetten lukt gewoon en met normale snelheden. In mijn router is alles nog steeds goed ingesteld. En met een andere pc die op dezelfde router is aangesloten heb ik geen problemen.

Bij welke service ben ik zo dom geweest om deze uit te schakelen en de boel te ontregelen? De windows Firewall staat iig uit in het services menu. Het probleem speelt zich af op een laptop met draadloos internet (Broadcom wireless 802.11g) en Windows XP home

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het hier aan ligt maar snelle oplossing :
schakel ze allemaal in

And this !! Is to go even further beyond!!!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Waarschijnlijk UPnP probleempje. Heb je "SSDP Discovery Service" en "Universal Plug and Play Device Host" op manual/automatic? ;)

edit:
Ja, voor UPnP wel. :P Mits dit in je router/modem ook aanstaat.

[ Voor 49% gewijzigd door _the_crow_ op 18-11-2006 17:02 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Deze staan beide aan, moeten ze aanstaan?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23
lamko schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:36:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het hier aan ligt maar snelle oplossing :
schakel ze allemaal in
Dit lijkt misschien een heel drastische oplossing maar ik zou zelf ook eerst alle services inschakelen en kijken of het probleem nog steeds voordoet. Zo niet dan zou je even moeten zoeken wat voor service er voor verantwoordelijk is, zo ja -> probleem ligt ergens anders :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Systeemherstel?

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
de systeemherstel bied ook geen uitkomst. Ik denk dat ik hem maar opnieuw installeer, dan pleur ik er meteen professional op. Maar iig bedankt voor de reacties. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, aangezien wij niet kunnen weten wat je allemaal wel en niet disabled hebt, zul je dat toch echt elf moeten oplossen.
Aangezien ik uit je verhaal bergijp dat je niet van alles weet wat je aan het doen was, beem ik aan dat je alles netjes genoteerd hebt, en is het een kwestie van die services weer een voor een te starten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.