[XP] Problemen bij het formatteren

Pagina: 1
Acties:

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2025
Dag mensen,

Ik ben momenteel in het bezit van een Hp Pavilion zd8000 laptop.
Als ik windows xp opstart wordt alles ineens zwart! Ik dacht meteen dat het een videodriver probleem zou zijn... dus ging ik naar 'veilige modus' maar daar blijft hij hangen tijdens het opstarten ervan... Vervolgens geprobeerd om te formatteren, maar daar blijft hij hangen bij het zinnetje "het systeem zoekt naar eerder geinstalleerde windows-versies"... Ik denk dus dat de vorige windows-installatie niet juist geinstalleerd zal geweest zijn ofzo...
Iemand enig idee? Kan ik de harde schijf op een andere manier formatteren ofzo? Kan ik ze missch als slave aan mijn desktop hangen en zo formatten? Maar dan moet ik wellicht laptop openvijzen en dat zie ik niet echt zitten... :/

Alle hulp is welkom, dank bij voorbaat!

Verwijderd

Je kunt beter eerst even naar de Recovery Console gaan en daar een chkdsk /r uitvoeren. Meestal start daarna Windows ook weer gewoon.

Tevens kun je daar formatteren.

[edit]
Wat is openvijzen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 16:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

openschroeven op z'n Vlaams.

Verder kun je altijd nog proberen Fixboot te draaien vanuit de recovery console, dat helpt ook nog wel eens :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 16:29
volgensmij is dat belgisch voor opendraaien/maken lol
-edit ja hoor Terw_dan is weer eens sneller dan moi :+

[ Voor 40% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-11-2006 16:12 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:11:
[...]

openschroeven op z'n Vlaams.

Verder kun je altijd nog proberen Fixboot te draaien vanuit de recovery console, dat helpt ook nog wel eens :)
fixboot schrijft alleen een nieuwe bootsector wat hier niet nodig zou moeten zijn aangezien Windows wel start. Het proberen kan natuurlijk helemaal geen kwaad.

Bedankt voor de vertaling.

[edit]
Anders zou je immers geen boot menu krijgen voor veilige modes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 16:18 ]

• ClarkNova
Als ik in de herstelconsole kom verschijnt om het scherm:
"1: C:\WINDOWS

Bij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden?
<Druk op ENTER om te annuleren>"

Als ik vervolgens 1 typ en op Enter druk blijft hij terug hangen en doet hij niets meer...

Verwijderd

Wacht echt even een redelijke tijd (10min ofzo).

Je kunt ook via Partition Magic je harddisk formatteren of de indeling repareren (chkdsk).

De harddisk uit je laptop halen kan zonder veel moeite alleen moet je dan wel een converter hebben om hem aan je gewone PC te hangen.

• ClarkNova
Meer als 10 minuten gewacht... geen reactie...
Ik weet dat dat kan met partition magic, maar ik kan windows zelf niet opstarten dusja...
Die harde schijf uit de laptop halen zal dus ook nutteloos zijn aangezien ik geen converter heb...
Nog andere ideeen? Ik had missch gedacht om via Linux (Knoppix ofzo) te formatteren maar ik vermoed dat dat niet naar NTFS kan formatteren...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ClarkNova schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:57:
Meer als 10 minuten gewacht... geen reactie...
24U wachten tot je kicked is wat hier hoort.. :X Ow fuck, hoe scheef 8)7
Nog andere ideeen? Ik had missch gedacht om via Linux (Knoppix ofzo) te formatteren maar ik vermoed dat dat niet naar NTFS kan formatteren...
Ubuntu live CD kan iig NTFS formatteren, Knoppix heb ik hier ook, maar heb 't nooit geprobeert.. Wat dacht je ervan om het zelf eens te proberen?

• ClarkNova
Dat ga ik nu meteen doen! ;)
Eerst nog wat googlen hoe ik met Knoppix kan formatteren... Want ik heb niet echt veel Linux ervaring.

[ Voor 64% gewijzigd door ClarkNova op 18-11-2006 17:16 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:59:
[...]
24U wachten tot je kicked is wat hier hoort.. :X

[...]

Ubuntu live CD kan iig NTFS formatteren, Knoppix heb ik hier ook, maar heb 't nooit geprobeert.. Wat dacht je ervan om het zelf eens te proberen?
Die 10min sloegen ergens anders op :D

PM kun je op diskettes zetten of vanaf de CD starten maar als een format geen probleem is dan had je dit ook met een DOS bootdisk kunnen doen of idd een live CD.

• ClarkNova
Jiha Matrix toestanden! :o
Ik heb met het Knoppix programma 'parted' eerst de partitie verwijderd en dan met 1 commando regel (dd if=/dev/urandom) de harde schijf geledigd... Althans dat hoop ik, want daar is hij nu nog mee bezig... Ondertussen zie ik een hoop scrollende onzin op mijn scherm.... :/ (ik heb foto's voor geinteresseerden)
Hopelijk lukt het zo en kan ik straks met een 'clean installation' van Windows Xp beginnen...
Bedankt voor de hulp zover.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je enkel
dd if=/dev/urandom
in hebt getypt bent ik bang dat je niet echt je harddisk aan het leeg maken bent, dus is dat precies wat je ingetypt hebt? :)

Verder - kan je misschien beter eens beginnen met een hardware diagnostics tooltje van de harddisk fabrikant - voor een lijst van tooltjes daarvan kan je eens in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ kijken :)

• ClarkNova
Ja dat is wat ik getypt heb... Het is ook gelukt zo. Heb vervolgens Windows Xp kunnen installeren. Maar als ik achteraf dan de drivers installeer (de originele drivers die meegeleverd waren op cd) en ik reboot dan krijg ik een wit scherm! Dus weeral een videodriver probleem. Veilige modus en Vga modus werken wel... Nieuwe drivers vanop website van de fabrikant werken ook niet... Ik kreeg een fout dat het de verkeerde drivers waren. Volgens xp is het een Radeon X600.. Ik zal nog wat moeten zoeken denk ik.

• ClarkNova
probleemnog steeds niet opgelost... Ik begin te denken dat het een hardware probleem is....
Ik krijg nog steeds een wit scherm als ik Xp gewoon opstart.
VGA modus en veilige modus lukken wel.
Pagina: 1