Toon posts:

KT7 raid 100 probleempje!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik heb een kt7-raid 100, met 128 mb ram, 27.3G, cdrom, cdwriter bla bla. Het gaat mij om de cdrom en de cdwriter. Ze zijn allebij van lg electronics. De prestaties zijn wel goed, maar ze lopen op pio 4 (16.6 mb/s) inplaats van ultra dma 33 (33.3 mb/s). Ik heb de cdrom spelers met elkaar verbonden dus er is 1 slave en 1 master. Ik heb andere bekabeling geprobeerd maar niets hielp. Hij blijft op pio 4 staan. Mijn hd die draait gewoon op udma 66 (zit in ide 1 de 2 cdromspelers op ide2). Misschien komt het door de ide slots, die draaien waarschijnlijk op udma 66.

Kan iemand mij helpen, want als ik iets naar mijn hd kopieer dan zegt ie dat de source cd niet te lezen is. En bij branden krijg ik steeds een bufferunderrun.

Wie weet raad......

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
cd-rom speler en writer op hetzelfde ide kanaal is voor on-the-fly copyen geen goed idee. beter is het om die writer of speler op een appart kanaal te zetten bv. op je hpt controller?

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 20:27

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

tip gooi je hd naar ide 3 als master!! dus op de raid-controller. dit werkt gewoon.. als je niet van raid gebruik maakt werkt ie gewoon als ide-controller. Gooi aub NIET 1 van beide cd-apparaten op de raid-controller!!! de raid-controller is ALLEEN geschikt voor HD's!!! gooi dan de cd op master ide 1 en de brander op master ide2.. het kan zijn dat de brander niet op udma33 kan lopen. vandaar dat de gehele keten op pio4 loopt!!! als je het inricht zoals ik zo je probleem omgelost moeten zijn..

Powersoft!!!

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de tip, ik zal proberen of het lukt.

Als ik de udma 66 hd op de raid 100 slot plaats, moet hij het ook gewoon doen of pakt de raid 100 alleen maar raid 100 hd's. Zo ja hoe moet ik de raid dan instellen, want ik het boekje staat dat je ctrl-h moet drukken om in het raid bios te komen. Kep het overal geprobeerd maar ik kom er niet in......

help please....

Verwijderd

De Raid controller kan je gebruiken als twee extra IDE controllers. In principe zal de raid bios je HD herkennen en automatisch de goede snelheid instellen. Dus in dit geval ATA66.

Als je wilt booten van de harddisk gewoon aansluiten en dan kan je ook in de raid bios komen.

Een goeie FAQ over de KT7 is http://go.to/kt7faq

sterkte

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
je kan doen wat je wil maar ze zijn waarschijnlijk ook echt pio 4 en ze halen de snelheid van dma mode 2 niet dus voor de fabrikant ook geen reden zo'n interface erin te stoppen zou een beetje overkill wezen.
Pagina: 1