Toon posts:

Sta op het punt te bestellen, heb ik nog fouten gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In mijn winkelmandje zit momenteel:

C2D E6400
Asus P5B-E
Sapphire X1950 Pro
Kingston HyperX 2048 MB PC6000
Seasonic S12-500 EPS
WD 74GB Raptor
Zalman 7700-AlCu
Zalman VF900-Cu

1) volgens de site van Zalman past de VF900Cu op "ATI X1900 Series", maar geldt dit ook voor de x1950 Pro? De reden dat ik twijfel is omdat dit een geheel nieuwe kaart is. Kan iemand mij zekerheid geven?

2) past de Zalman 7700 op de P5B-E? Kan dit niet vinden op de site van Zalman.

3) was mijn keuze voor dit geheugen goed? Het kost maar 211 euro voor 2GB CL4 750Mhz, terwijl CL5 800Mhz geheugen tegen de 300 (of meer) kost. Het is zelfs goedkoper dan CL5 533Mhz geheugen, waarom is dit? Kan ook PC6400 CL5 Kingston geheugen kopen voor 254 euro. Wat is de beste deal?

4) wat is het verschil tussen een Seasonic S12-500 en een S12-500 EPS? De enige reden dat ik voor de EPS versie ben gegaan is omdat de gewone versie een te lang levertijd heeft.

5) heb ik nog een floppy drive nodig om s-ata drivers te installeren of hoeft dat niet meer?

Alvast bedankt!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
heb je geen oude floppy liggen voor de sata-drivers? (volgens mij worden die soms op diskette geleverd, maar ook op cd: ik heb zelf een minder legale windows versie met sata-drivers included dus nooit echt op gelet)
Als je wel zo'n oude hebt liggen, dan sluit je die ff los aan op je computer. Je laadt de drivers in en installeert windows. Daarna koppel je het station weer af.
Scheelt weer een paar euro.

Ik hoop dat je wel 2x1024 geheugen hebt en niet 1x 2048.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Ik wil wel nog even toevoegen dat Zalman VF-grafische coolers enorm overrated zijn. Op low speed draaien ze vrij stil, maar worden ze vaak warmer dan de originele cooler. En op highspeed hoor ik deze zelfs nog boven mijn NB-fan uit (4500rpm!).

Verwijderd

Topicstarter
Quacka: heb wel een oude floppy drive liggen, maar vroeg me gewoon af of het nodig is voor s-ata drives? En ja het is 2x1GB.

AvanCade: wat voor vga koeler stel jij voor dan?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:45

Theo

moederbord

Waarom een 7700ALCu als cpucooler?? Waarom geen Artic Freezer of zelfs een 9500LED? De artic is veel lichter, is wat kleiner en koelt net zo goed en stil.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:54:
Waarom een 7700ALCu als cpucooler?? Waarom geen Artic Freezer of zelfs een 9500LED? De artic is veel lichter, is wat kleiner en koelt net zo goed en stil.
Stilte was de voornaamste reden. Is een Arctic Freezer 7 pro (neem aan dat je die bedoelt?) een beetje gemakklijk te installeren? Dat is dan ook wel een optie. Met de 9500 waren toch wat problemen (kan me zo niet meer voor de geest halen wat voor), of vergis ik me?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Boodschappenlijstje? Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. De antwoorden op de vragen zijn met wat goed lezen zeker wél te vinden.

ARME AOW’er

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:13:
[...]

Stilte was de voornaamste reden. Is een Arctic Freezer 7 pro (neem aan dat je die bedoelt?) een beetje gemakklijk te installeren? Dat is dan ook wel een optie. Met de 9500 waren toch wat problemen (kan me zo niet meer voor de geest halen wat voor), of vergis ik me?
Arctic Freezer pro is volgens mij gewoon op je moederbord klikken en klaar.. makkelijker kan niet.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
Sapphire X1950 Pro

Denk dat je die beter 2e hands kan kopen. Misschien wil je dat niet, maar de meeste gaan nu voor een prikkie weg. Zou even de V&A checken. Scheelt je al snel 100+ euro!

http://tweakers.net/aanbo...te_update&order_sort=DESC

V&A aangeboden: Sapphire Radeon X1950 XTX 512MB DDR4 (PCI-e, 2x DVI) 21092-00-50

[ Voor 27% gewijzigd door mrFoce op 18-11-2006 20:22 ]

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
vergeet wel je koelpasta niet :p
Ik had dit met mijn vga koeler (een artic silencer)

anders vind ik het wel een schoon systeempje

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:13:
[...]

ik heb de freezer voor amd en deze is echt super simpel te installeren.
Ik had hiervoor een P4 met de zalman 7000-koeler en deze ging ook wel makkelijk, maar vond ik toch lastiger dan de freezer om te installeren.
Volgens mij is de freezer beter dan de 7700, maar dat weet ik niet 100% zeker, wat betreft intel-processors.

Verder over die sata:
Volgens mij is het zo dat als je een XP-versie hebt incl SP2 dat je dan geen sata-drivers hoeft te laden, met de versie ervoor moet dit dus wel. Maar dat weet ik weer niet helemaal zeker.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:16:
Boodschappenlijstje? Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. De antwoorden op de vragen zijn met wat goed lezen zeker wél te vinden.
Beetje flauw van je, aangezien ik specifieke vragen stel die ik zelf niet heb kunnen beantwoorden door te zoeken. Heb ook voldoende energie en tijd gestoken in het samenstellen van het systeem, en wil alleen weten of ik nog stomme fouten heb gemaakt, zoals een CPU koeler die niet past op mijn moederbord bijvoorbeeld.

Jouw contributie was nou niet bepaald van enige waarde, en in plaats van mijn topic te vervuilen door te suggereren dat ik het forum vervuil, had je ook kunnen helpen. Het is toch een forum, waar wil je het anders voor gebruiken. :(
gideon82 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:20:
Sapphire X1950 Pro

Denk dat je die beter 2e hands kan kopen. Misschien wil je dat niet, maar de meeste gaan nu voor een prikkie weg. Zou even de V&A checken. Scheelt je al snel 100+ euro!

http://tweakers.net/aanbo...te_update&order_sort=DESC

V&A aangeboden: Sapphire Radeon X1950 XTX 512MB DDR4 (PCI-e, 2x DVI) 21092-00-50
Dat is de XTX, de Pro is een stuk minder snel. Ik moet zeggen, 250 euro voor een XTX is wel een hele goede prijs. Misschien neem ik die wel.
Quacka schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:21:
[...]

ik heb de freezer voor amd en deze is echt super simpel te installeren.
Ik had hiervoor een P4 met de zalman 7000-koeler en deze ging ook wel makkelijk, maar vond ik toch lastiger dan de freezer om te installeren.
Volgens mij is de freezer beter dan de 7700, maar dat weet ik niet 100% zeker, wat betreft intel-processors.

Verder over die sata:
Volgens mij is het zo dat als je een XP-versie hebt incl SP2 dat je dan geen sata-drivers hoeft te laden, met de versie ervoor moet dit dus wel. Maar dat weet ik weer niet helemaal zeker.
Het wordt de Freezer! Ik heb nog een floppy drive liggen dus dat met die s-ata drivers kom ik wel achter.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 20:32 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Wat ik altijd doe als ik een videokaart/CPU + losse koeler koop, is deze op een apparte bon laten zetten ;)

Mocht je garantie vragen voor je videokaart en ze vragen om de bon vragen, zullen ze wel een flauw vermoeden hebben dat je die koeler op die kaart gezet hebt als ze beide op de bon staan = weg garantie :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dubbel Fristie op 18-11-2006 20:34 ]

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-01 12:16
En floppy heb je niet nodig, want dat is traag en werkt voor 1/2 van de tijd niet.
Zorg gewoon voor een lege cd en maak met een andere computer een slipstream met de sata drivers van je systeem (stop misschien ook al de anderen in, zoals LAN). Dit kan héél eenvoudig via nLite.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ben er zo goed als uit. Het gaat me nu alleen nog om het geheugen. Kan iemand mij het prijsverschil uitleggen tussen dit setje: http://www.ec.kingston.co...?ktcpartno=khx6000d2k2/2g (212 euro) en dit setje http://www.ec.kingston.co...?ktcpartno=KHX6400D2K2/2G (254 euro maar is geopened geweest)?

Verwijderd

De duurdere is net wat hoger in snelheid. 750 vs 800

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
In plaats van een extra videokaart koeler te kopen kun je ook de Asus versie van de videokaart nemen, deze heeft namelijk al een vrij stille koeler ingebouwd en is bovendien nauwelijks duurder. Verder ook geen gezeur met garantie en scheelt weer werk/risico om het erop te zetten :p

pricewatch: Asus Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EAX1950PRO/HTDP/256M

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:14:
De duurdere is net wat hoger in snelheid. 750 vs 800
Bedankt, maar dat snapte ik al. Wat ik niet begrijp is dat zelfs 533Mhz geheugen en 667Mhz geheugen duurder is dan dat 750Mhz CL4 setje. Het is zo'n beetje het goedkoopste setje 2GB geheugen, en het is nog CL4 750Mhz ook...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:25:
[...]
Beetje flauw van je, aangezien ik specifieke vragen stel die ik zelf niet heb kunnen beantwoorden door te zoeken.
Voorbeeld. Met welke zoekargumenten heb je gezocht. Misschien andere zoekargumenten nemen?
Heb ook voldoende energie en tijd gestoken in het samenstellen van het systeem
Als je wilt dat een ander energie in jouw topic steekt, geef dan aan waarom je iets kiest enz enz.
, en wil alleen weten of ik nog stomme fouten heb gemaakt, zoals een CPU koeler die niet past op mijn moederbord bijvoorbeeld.
Met een hamer past sowieso altijd alles en daarnaast staat dit toch duidelijk bij een specificatie van het ding.
Jouw contributie was nou niet bepaald van enige waarde, en in plaats van mijn topic te vervuilen door te suggereren dat ik het forum vervuil, had je ook kunnen helpen. Het is toch een forum, waar wil je het anders voor gebruiken. :(
I.i.g. NIET als helpdesk. Daar is GoT niet voor bedoeld. Je wordt geacht zélf vóóraf iets te onderzoeken en uit niets blijkt dat je je erin hebt verdiept.

Ik suggereer niets, ik geef je een waardevolle tip + link aan de hand waarvan je zelf verder had kunnen komen. Dat je dit niet waardeert begrijp ik niet helemaal.

Neem nu eens vraag 5, het antwoord staat in de FAQ en er zijn waanzinnig veel topics hierover.

Vraag 4 wordt hier Cyb in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 15" beantwoord en hier http://www.seasonic.com/pdf/datasheet/01PC/S12.pdf

Vraag 2 ? Dat staat er toch? http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=146&code=009

Vraag 1 ? Als er staat dat het op kaarten in de 1900 serie past, wat is er dan onduidelijk?

Vraag 3 tot slot:
Kijk altijd eerst op de QVL-list van de fabrikant en zoek eens op wat het verschil tussen CL 4 en 5 is.

Zie je dat je alle antwoorden zelf had kunnen vinden. :)

Oh, vergat wat

Je had gewoon in jouw topic Wil een nieuwe desktop...heb wat vraagjes. verder kunnen gaan. Twee topics met feitelijk hetzelfde onderwerp en dezelfde soort vragen mag niet volgens de regels.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 19-11-2006 00:22 ]

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:10

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet inderdaad niet aan de eisen die wij op GoT stellen. Zoals Guardian Angel heeft laten zien zijn de vragen zélf prima te vinden :). Naast dat voldoet de topictitel ook niet aan de regels van het sticky welke ik zojuist vermeld heb.

Dit topic gaat dus op slot wegens de genoemde redenen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.