Ik heb een verlengende USB kabel gekocht van 4 meter om de afstand tussen mijn wireless USB netwerkadapter en computer te overbruggen. De netwerkadapter wordt meestal herkend door Windows en kan dan ook meteen worden gebruikt. Maar af en toe valt de gehele verbinding weg, Windows ziet dan ook geen netwerkadapter meer en ik zie dan ook geen lichtje meer knipperen op netwerkadapter. Er lijkt dan eigenlijk ook geen stroom meer op te staan. De enige methode om hem weer aan de praat te krijgen is om hem dan van de verlengende USB kabel af te halen en dan weer opnieuw aan te sluiten. Pas hierna ziet Windows hem weer en werkt alles goed. Ik heb het idee dat het meestal gebeurd na een periode van inactiviteit. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
en wat gebeurd er als je deze zonder verlengkabel aansluit? blijft het dan wel goed werken
PSN: djmurcielago
Jup, als ik hem gewoon direct aansluit dan is er niets aan de hand. Zou dit probleem aan de usb kabel kunnen liggen? Ik dacht zelf eigenlijk dat alle usb kabels wel hetzelfde zouden zijn. Heb bij een lokale zaak 'een usb kabel' gekocht. Geen specefiek merk of wat dan ook. Moet ik een speciaal soort usb kabel hebben?
Verwijderd
Dat is de kabel te lang, duh
(Zet ff een condesator over de spanings lijn, dat helpt meestal wel)
(Zet ff een condesator over de spanings lijn, dat helpt meestal wel)
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 15:19 ]
'Oke duhuhhhhh' ... Wat zou een passende oplossing zijn volgens jou? En dan niet zoiets als 'een kortere kabel'. Want die afstand moet nou eenmaal worden overbrugt 'duh'.
waarom gebruik je een verlengkabel? als het anders gewoon werkt, dan is er toch geen enkele reden om dit zo aan te sluiten?
PSN: djmurcielago
Lijkt erop dat je verlengkabel teveel verlies hefet op de 4 meter.
Is het een USB 1 apparaat of een USB 2? Als USB 1 is kun je USB 2 kabels gebruiken en dan op USB 2 poort aansluiten en dna kun je vaak wel de 7 meter stabiel halen.
Anders effe aan einde van je USB verlengkabel een USB hub met voeding neerzetten helpt vaak wel.
Is het een USB 1 apparaat of een USB 2? Als USB 1 is kun je USB 2 kabels gebruiken en dan op USB 2 poort aansluiten en dna kun je vaak wel de 7 meter stabiel halen.
Anders effe aan einde van je USB verlengkabel een USB hub met voeding neerzetten helpt vaak wel.
zet er een hub of repeater tussen
zoals hierboven gezegd.
of idd een Ctje op de voedingslijn, maar ik denk niet dat je daar zin in hebt (solderen enzo)
of idd een Ctje op de voedingslijn, maar ik denk niet dat je daar zin in hebt (solderen enzo)
Andere oplossing: PCI-netwerkadapter (of PCMCIA als het een laptop is) plaatsen en een UTP-kabeltje trekken.
Dat is sowieso een elegantere en betroubaardere oplossing en mogelijk ook goedkoper. (5-12 euro).
Dat is sowieso een elegantere en betroubaardere oplossing en mogelijk ook goedkoper. (5-12 euro).
[ Voor 47% gewijzigd door pinockio op 18-11-2006 16:03 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Pagina: 1