Geen mogelijkheid om DVD-brander aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

• Thingol
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:47
Ik heb een niew systeem in elkaar gezet met onder andere een MSI P965 Neo-F mobo, een Nvidea 7900GTO en een samsung SH-S182 dvd-brander. Nu heb ik alles in elkaar gezet, maar de 7900GTO steekt zover uit dat de enige IDE aansluiting van het moederbord geblokkeerd wordt (er zit mischien een halve cm tussen het mobo en de videokaart). Ik kan mijn dvd-brander dus met geen mogelijkheid aansluiten. Is er mischien een andere manier om de dvd-brander aan te sluiten op het moederbord??

Edit: Paar foto's om het geheel te verduidelijken:

Gele stuk is de ide-aansluiting), plaatjes zijn klikbaar voor grotere versie:
Ide kabel
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hend5094/Nieuwe%20map/ideklein.bmp
Bovenkant videokaart en ide aansluiting mobo (geel):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hend5094/Nieuwe%20map/bovenkantklein2.bmp
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hend5094/Nieuwe%20map/bovenkantklein3.bmp
Onderkant videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hend5094/Nieuwe%20map/onderkantklein.bmp
Bij het plaatje van de onderkant is alleen de koeler te zien, maar de videokaart steekt dus nog een stukje verder uit.

[ Voor 47% gewijzigd door Thingol op 18-11-2006 16:01 ]

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Als t een nieuwe brander is leg t probleem dan uit aan de winkel, als je geluk hebt mag je em omruilen voor een SATA brander :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
een foto is sowieso welkom ;)
Je IDE-kabel-connector steekt normaal hoouit 2 mm boven de connector van het mobo uit. Kan je de grafische kaart niet verwijderen, DVD-barnder aansluiten en kaart terugplaatsen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je IDE kabel is toch niet zo heel dik. Gewoon eerst IDE kabel erindrukken en kabel plat leggen, dan je videokaart erin, dat moet gaan.
Anders is een S-ATAbrander of een ATA->S-ATA converter een oplossing.

• Thingol
@razor
ja, zoiets dacht ik ook al als er uiteindelijk geen oplossing voor blijkt te zijn. Heb bij 4launch bestel die verder altijd heel behulpzaam zijn, dus denk ook niet dat dat een groot probleem is. Alleen krijg je dan wel weer twee keer verzendkosten en een aantal dagen wachten erbij, dus ik dacht mischien is er wel een makkelijkere oplossing.

Bestaat er mischien zoiets als een ide naar s-ata kabel of ide to usb als tijdelijke oplossing? Ik gebruik de dvd drive eigenlijk nooit heb hem eigenlijk alleen even nodig om Windows te installeren.

edit: twee nieuwe replies nog niet gelezen toen ik dit type en ik zal eens even een paar fototjes schieten

[ Voor 89% gewijzigd door Thingol op 18-11-2006 16:00 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zit die kaart dan zo strak tegen de IDE-connector op het mobo aan? Want, zoals Terw_Dan al zegt, moet het volgens mij wel lukken om de IDE-kabel erin te drukken en dan zo plat mogelijk te vouwen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Over de kabel zelf zitten ook vaak een clip die 'm ongeveer 2mm dikker maakt, die kan je er gewoon afslopen en dan de kabel de andere kant op vouwen, dan past het ws wel.

• Thingol
Uiteindelijk is het toch gelukt om alles aan te sluiten. Met de standaard ide kabel van de foto is het uiteindelijk niet gelukt, want die is dus veel te dik. Nog wel een keer geprobeerd met de videokaart eruit, ide kabel er zo ver mogelijk in gedrukt, maar nog steeds paste de videokaart niet. Toen maar even een oude IBM aptiva pc open gehaald en daar zat nog een ide kabel in met een dunnere kop en hiermee ging het allemaal net goed. Toch vind ik het een beetje vreemd dat de Mobo en/of de videokaartfabrikant hier niet wat meer rekening mee houden.

Bedankt allemaal voor de replies
Pagina: 1